Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
verootjoo schreef:Met schimmel zou ik echt doorgaan hoor, voor je het weet begint het gewoon op nieuw.
Maar als je het echt zeker wil weten; neem contact op met je apotheek, die hebben veel meer verstand van medicijnen dan je huisarts en al helemaal meer dan de assistente
NatasjavE schreef:verootjoo schreef:Met schimmel zou ik echt doorgaan hoor, voor je het weet begint het gewoon op nieuw.
Maar als je het echt zeker wil weten; neem contact op met je apotheek, die hebben veel meer verstand van medicijnen dan je huisarts en al helemaal meer dan de assistente
Apotheker weet meer van farmocologie en interacties van geneesmiddelen.
Wanneer doorgaan met een medicijn en wanneer stoppen moet je toch echt bij een dokter zijn.
Van de assistentes krijg ik ook veel meer uitleg dan van de HA, die schrijven ook het voorschrift op t potje
en geven de gebruiksaanwijzing mee van het spul en leggen uit hoelang je t moet gebruiken...
Cassidy schreef:Heb je je al eens verdiept wat natuurlijke middelen kunnen doen bij schimmelnagels?
Ik ben me sinds kort aan het verdiepen wat natuurlijke essentiele olien kunnen doen bij aandoeningen, zonder dat je meteen naar chemische en synthetische bende hoeft te grijpen.
Essentiele olie van Melaleuca Alternifolia (Tea Trea Olie) helpt bij schimmelnagels.
Gebruik daarvoor een essentiele olie van therapeutische graad, en als je aanbieder wilt hebben, kan je ik je de olien van Young Living adviseren. Van zaadje tot zegel op het flesje in eigen hand, gegarandeerde olie van planten die geteeld worden zonder pesticides, op stukken land waar nog nooit kunstmest op is gebruikt.
Wil je meer info, PB me maar.
(Ruim een half jaar geprobeerd 2x p.d.) 
Cassidy schreef:Als je geen effect hebt met Tea Tree olie, dan is de vraag: heb je olie gebruikt van therapeutische kwaliteit? En als dat het geval is en dat niet heeft gewerkt, dan zijn er naast Tea Trea nog andere olien. Lavendel (Lavendula Angustifolia, en geen Lavendin of andere hybrides) bijv, of de Thieves. Maar gebruik dan wel de olie van therapeutische kwaliteit. Ik adviseer Young Living. Lavendelolie van de Tuinen voldoen NIET!
Maar bedankt voor de tip. 
Herman97 schreef:Ik ben doktersassistente en mijn schoonzus is pedicure. Ik zou idd naar een goeie pedicure gaan. Een schimmelinfectie is heel erg hardnekkig en behoeft een hele serieuze aanpak. Misschien is het wel verstandig om even tijdens het telefonisch spreeepkuur te bellen met je huisarts. Je krijgt hem dan zelf aan de lijn. De assistente is uiteindelijk geen arts.
Succes ....

verootjoo schreef:die weten toch ook van het gebruik van geneesmiddelen... Mijn huisarts weet er iig vrij weinig van, de apothekersassistentes hier hebben er meer verstand van, van hoe je schimmelnagels moet behandelenVan de assistentes krijg ik ook veel meer uitleg dan van de HA, die schrijven ook het voorschrift op t potje
en geven de gebruiksaanwijzing mee van het spul en leggen uit hoelang je t moet gebruiken...
Maar misschien is dat dan overal anders?