wat te doen tegen benauwdheid?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

xZiva_

wat te doen tegen benauwdheid?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-14 12:12

Wegens een rottige situatie die ik liever privé houd, sliep ik vannacht bij mijn buurvrouw.
Nu heeft zij dus katten, waar ik allergisch voor ben. Ik heb op een kamer geslapen waar geen katten komen.
Alleen kreeg ik het dus alsnog heel benauwd.
Ik heb mijn allergiepillen netjes genomen, en mijn ventolin ook al (vannacht en vannochtend, om 9 uur voor het laatst) maar ik heb het nog steeds zó benauwd.. Ik moet echt inspannen om diep adem te halen, en het voelt alsof mijn longen te weinig plaats hebben, en het doet ook pijn om diep adem te halen
Ik heb eventjes buiten gezeten, maar de frisse lucht hielp niet, en ik moet vanmiddag hockeyen..
Ik neem voor de wedstrijd mijn ventolin puffer nog even, maar ik vroeg me af of iemand nog tips heeft (ijzer eten vanwege de hemoglobine? En waar zit veel ijzer in? )

SBravour

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-14 13:10

Ik gebruik altijd die blauwe puffer (dat is toch vertolin) mocht dit niet helpen kun je naar de huisarts gaan en vragen om Flexotide, 2x per dag en na een paar keer zul je verbetering gaan zien!
Mijn allergie is minder geworden (kat weg)dus nu gebruik ik alleen nog1x p/d Flexotide (oranje puffer).
En mocht de hond weer eens druk zijn geworden en alle kussens en kleden heen en weer hebben geschud neem ik een Blauwe puffer eenmalig. Dan is het wel echt weg.

Als het niet weg gaat met zo'n 'noodpuf' zou ik toch eens langs de HA gaan, want die blauwe puffers zijn Er wel echt voor gemaakt om je luchtwegen te laten ontspannen waardoor het na enkele seconden aanzienlijk minder wordt.

Ik weet trouwens maar al te goed hoé vervelend benauwdheid is, sterkte :(:)

Wat betreft ijzer, spinazie :Y)

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Re: wat te doen tegen benauwdheid?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-14 15:07

Flexotide? Volgens mij bedoel je Flixotide.

RubyRed

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-14 18:46

En van flixotide merk je ook niet na een paar keer al verschil als het goed is, dat heeft langer nodig voor het effect heeft.

Zou toch even langs de huisarts gaan als je benauwd blijft en de ventolin niet helpt.

xZiva_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-14 22:49

Inmiddels ben ik nog steeds benauwd, heb nu mijn andere puffer, novolizer geloof ik? Die werkt snel en langer gelukkig :) vanaf vannochtend 3 keer gebruikt, meer was niet nodig (dus ochtend, middag en avond )
Als het maandag niet beter is ga ik naar de huisarts.
Balen, want ik heb al 1/2 jaar geen puffer hoeven te gebruiken (wel altijd elk half jaar een nieuwe natuurlijk, voor momenten als deze)

Ik heb dat altijd met katten -O- als ik bij iemand slaap met katten ben ik standaard een week lang ziek (en dan te bedenken dat het niet eens mijn zwaarste allergie is := )

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-14 07:47

RubyRed schreef:
En van flixotide merk je ook niet na een paar keer al verschil als het goed is, dat heeft langer nodig voor het effect heeft.

Zou toch even langs de huisarts gaan als je benauwd blijft en de ventolin niet helpt.

Dat klopt. Ventolin zet je longen 'wijd' om het zo maar even kort door de bocht uit te leggen. Flixotide gaat dieper de longen in en heeft even nodig.
Ik gebruik Ventolin soms vlak voor het sporten om zo meer longinhoud te krijgen (heb COPD en bronchiale hyperreactiviteit).

Balen TS! Kun je niet bij iemand anders terecht?