hoge bloeddruk en tintelende benen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

CharmingS

hoge bloeddruk en tintelende benen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-14 22:44

hallo iedereen..

Dit gaat niet over mijzelf maar over mijn oma van 76.

Ik zal even de situatie uitleggen.

Mijn oma is 15 jaar geleden 3 keer geopereerd aan hernia's, deze operaties zijn alle 3 geslaagd.

Maar nu de laatste 5 jaar heeft ze een mega hoge bloeddruk (boven 200) en ze kan geen medicatie gebruiken, zelfs paracetamol of natuurlijke geneesmiddelen kan ze niet verdragen, ze word er doodziek van. Nu is mijn oma al bij wel 20 verschillende dokters en ziekenhuizen geweest maar niemand kan haar helpen. Ook heeft ze constant tintelende benen net alsof ze slapen zeg maar..

Haar eigen huisarts behandeld haar niet zoals het hoort en is het op aan het geven, ook werd mijn oma haar huisarts boos op mijn oma omdat ze naar een prive kliniek was geweest omdat ze hoopte dat die haar wel konden helpen..

In het ziekenhuis word ze van hier naar daar gestuurd en dit gaat zo al 5 jaar lang. Ook is ze 2 weken terug bij een revalidatie kliniek geweest op advies van haar huisarts, en daar hebben ze een volledig uitwendig lichamelijk onderzoek gedaan, en de desbetreffende arts was verbaast over hoe sterk mijn oma nog is voor haar leeftijd.. Dus kortom niemand kan mijn oma een verklaring geven waarom ze de klachten heeft waar ze last van heeft!

Ik zit hier echt heel erg mee omdat ik heel veel van mijn oma houd en ik wil dat er eindelijk een oorzaak komt zodat het kan worden opgelost..

Ook ben ik zelf veel opzoek op internet en zelf een beetje dingen aan het uitzoeken..
En nu kwam ik gisteren op een artikel terecht over "diepe terneuze trombose", mijn oma haar symptomen komen hier heel erg mee overeen.
2 van de symptomen zijn namelijk : Hoge bloeddruk en tintelende benen. Eigenlijk ook wel logisch aangezien bij deze aandoeding de bloedvaten dus verwijden waardoor het bloed sneller gaat stromen dus de bloeddruk omhoog gaat.

Wie heeft misschien dezelfde ervaring en weet mij iets meer te vertellen!?

Thanks als je dit verhaal hebt gelezen!!

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 09:29

Diepe veneuze trombose heb je geen 5 jaar lang... Dat overleef je nl niet zolang. En bovendien is dat echt niet te missen door een arts, dat zie je zo.
Die twee symptomen passen overal bij.
Verder gaat je bloeddruk niet omhoog als je bloedvaten verwijden maar juist als ze versmallen ;)

Ik zou het diagnose stellen aan een arts overlaten.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 09:32

Wat lief dat je je zo om je oma bekommerd!
Ze zou eens kunnen proberen om visolie capsules te nemen en magnesium!
visolie kan een positieve invloed hebben op de bloeddruk en magnesium op de tintelingen!

CharmingS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-14 10:37

verootjoo schreef:
Diepe veneuze trombose heb je geen 5 jaar lang... Dat overleef je nl niet zolang. En bovendien is dat echt niet te missen door een arts, dat zie je zo.
Die twee symptomen passen overal bij.
Verder gaat je bloeddruk niet omhoog als je bloedvaten verwijden maar juist als ze versmallen ;)

Ik zou het diagnose stellen aan een arts overlaten.

Oke fijn dat dat is uitgesloten dan.. Verder stel ik geen diagnoses we willen gewoon weten wat er met mijn oma aan de hand is.. Maargoed toch maar bedankt voor je reactie ;)

Kentaro schreef:
Wat lief dat je je zo om je oma bekommerd!
Ze zou eens kunnen proberen om visolie capsules te nemen en magnesium!
visolie kan een positieve invloed hebben op de bloeddruk en magnesium op de tintelingen!

Dat heeft mijn oma al geprobeerd maar hier word ze dus ook super ziek van!! Gisteren had ik heat lotion alleen op basis van aloe vera op haar onder rug gesmeerd omdat ze daar last van had, ze is de rest van de avond hartstikke ziek geweest en ze zei dat het leek dat haar benen in brand stonden. Dus dat verdraagt ze dus ook al niet.

Die visolie heeft ze nog niet geprobeerd, ik zal het zo is aan haar voorstellen!

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 19:01

Ik heb diep veneuze trombose, maar het is niet echt tintelingen zoals slapende benen, maar vooral een heel zwaar en moe gevoel. De kans dat ze het missen is overigens niet erg groot.

Is ze al eens naar een neuroloog geweest? Hoge bloeddruk kan problemen in de hersenen geven en dus ook tintelingen geven in bijvoorbeeld benen.

Edit: overigens is het onzin dat je dat zo lang niet zou overleven.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 19:13

Quir schreef:
Ik heb diep veneuze trombose, maar het is niet echt tintelingen zoals slapende benen, maar vooral een heel zwaar en moe gevoel. De kans dat ze het missen is overigens niet erg groot.

Is ze al eens naar een neuroloog geweest? Hoge bloeddruk kan problemen in de hersenen geven en dus ook tintelingen geven in bijvoorbeeld benen.

Wel zonder interventie... Kans dat ie dan doorschiet naar de longen is zeker bij oudere zeer aanwezig. Het blijft over het algemeen niet 5 jaar rustig zitten.

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-14 02:52

verootjoo schreef:
Quir schreef:

Wel zonder interventie... Kans dat ie dan doorschiet naar de longen is zeker bij oudere zeer aanwezig. Het blijft over het algemeen niet 5 jaar rustig zitten.

Dat is helemaal afhankelijk hoe erg het is. Zelfs met interventie kan t naar de longen gaan, helaas ervaring mee.

Maar op het moment dat het vrijwel geen klachten geeft en rustig blijft/niet aangroeid of groter wordt, kan t erg lang goed gaan. Oké, bij oudere mensen zal het wellicht eerder fout gaan, daar heb je gelijk in.

CharmingS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-14 17:05

Quir schreef:

Ja mijn oma is al bij de neuroloog geweest en die weten ook niet wat het is :(