seboroisch eczeem

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

R00s

seboroisch eczeem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-14 20:51

(Krijg de puntjes niet op i :Y) )

Hee!

Zijn er hier meer mensen met seboroisch eczeem? Ik heb hier al heel lang last van en dan vooral op mijn hoofd.. ik kon het altijd goed onder controle houden met teershampoo maar sinds kort breid het zich uit en wordt het steeds erger. Ik ben er mee naar de huisarts geweest en heb een hormoon lotion gekregen maar dit hielp ook niet voldoende. Nu ben ik weer eens doorgestuurd naar de dermatoloog.
nou was mijn vraag of er meer mensen dit hebben en wat goed bij jullie werkt?

Groetjes roos

MarloesV89

Re: seboroisch eczeem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-14 17:40

Hier een lotgenoot met ook dit probleem.
Momenteel niet zo heel veel last van, klein plek boven m'n rechteroor.
Ik ben hiervoor ook bij de huisarts geweest en ook hormoonlotion gekregen. Dit hielp voor geen meter bij mij.
De oplossing voor mij lag bij een goede kapper. Ik vertelde ze van mijn probleem en zij hadden hier een shampoo voor. Ook een soort teershampoo trouwens, blauwe fles met witte dop misschien dat het je wat zegt.
Deze bruine, naar teer ruikende shampoo hielp erg goed. Hielp ja, want vanuit de fabrikant werd de samenstelling veranderd. Met de nieuwe samenstelling hou ik het redelijk binnen de perken. Moet er wel elke dag mee wassen anders breidt het zich wel snel uit.
Alleen beetje jammer dat die shampoo bijna 20 euro per fles kost....

Glossi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-14 17:52

Teer is wel erg agressief voor de hoofdhuid. Ik heb voor mijn hoofdhuid Lacoid Crelo en mijn gezicht/nek een ander zalfje. Verder was ik iedere dag mijn haar met een milde shampoo voor hoofdhuid problemen en fohn ik mijn haar ook iedere dag. Doe ik dat niet dan heb ik een dag later meteen spijt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-14 18:09

Hier ook!

Ik gebruik shampoo van de lush, big. Helpt ook tegen de jeuk :j

_Denise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 12:46

Mijn huisarts vermoedde ook dat ik seborrhoisch eczeem had, zo'n 4 jaar terug. Toen geen van zijn behandelingen aansloegen en de plekken zich binnen korte tijd ineens uitbreidden richting het lichaam werd ik ook doorgestuurd naar de dermatoloog. Het bleek bij mij psoriasis te zijn.
Fijn dat je doorgestuurd bent naar een dermatoloog, die kunnen je hierin beter helpen dan menig huisarts. Ik hoop voor je dat de diagnose niet verandert naar iets vervelenders en dat je een adequate behandeling krijgt. Vooral de jeuk kan erg vervelend zijn! Föhnen helpt bij mij ook. :j

MarloesV89

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 12:49

Ik heb overigens gelukkig geen last van jeuk. Alleen soms uit verveling wel eens krabben, heb je gelijk weer een lading sneeuw op je schouder zitten... :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 23:26

MarloesV89 schreef:
Ik heb overigens gelukkig geen last van jeuk. Alleen soms uit verveling wel eens krabben, heb je gelijk weer een lading sneeuw op je schouder zitten... :')

Soms word ik echt gek van de jeuk

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-14 12:14

Ik had het vorig jaar, alle wasmiddelen omgeruild voor neutral, shampoos en douchegel van the bodyshop en say yes to carrots. Sindsdien geen last meer. Ik had plekjes bij de haarlijn, tussen de ogen, achter mn oren, later ook op de rest van mn lichaam jeuk en eczeemplekjes.

R00s

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-14 20:13

Oh, reacties was het topic een beetje vergeten!

Ik gebruik nu ongeveer 6 jaar teershampoo maar de werking neemt steeds verder af helaas,, ik heb echt een dikke laag schilfers op mijn hoofd die meegroeit met mij haar. Had er eigenlijk nooit problemen mee maar nu komt het steeds verder op mijn voorhoofd en ik wil gewoon niet dat het zichtbaar wordt. Ik heb ook ene hormoonlotion gehad maar dit helpt ook niet genoeg helaas.

Ook heb ik plekjes op mijn armen, maar deze plekjes vind ik meer op ringworm lijken (schimmelinfectie) of kan sebboroisch eczeem daar ook op lijken?

_Denise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-14 21:31

Heb je een foto van deze plekken op je arm?

Kippesoep

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 00:14

Ik heb er ook wel eens last van, ik wissel af en toe van shampoo. Als ik lang dezelfde gebruik wordt het erger, en ik douche mijn hoofdhuid niet te heet.
Verder gebruik ik soms ketoconazol shampp (bij de apotheek te krijgen) piepklein flesje met fluoriserend roze shampoo. Je hebt er maar heel weinig van nodig en bij mij helpt het erg goed :)

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 00:21

heb er flink last van maar is heel goed onder controle te houden door m'n dieet strak te houden. Zo min mogelijk melk producten en suikers voor mij. Verder in m'n gezicht gebruik ik cutivate en elecon vet en op m'n hoofd is het dagelijks wassen met 7-kruiden shampoo van schwarzkopf en als het echt uit de hand loopt ketoconazol shampoo die inderdaad geweldig is <3

Ronde eczeem plekken heb ik ook gehad, heb daar lelijke witte stippen aan over gehouden. Had ze rond m'n ellebogen en op m'n heupen. Daar heb ik nu gelukkig geen last meer van.

Probeer vooral op je dieet te letten met huidproblemen dan hou je het het beste onder controle

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 14:28

Ik heb het ook! Dank voor de dieettip trouwens, daar had ik geen weet van. Maar wat minder snoepen dan ;)

Om de dag was ik mn haar met shampoo zonder parabenen etcetera. Gebruik ongeveer een keer in de week de hormonenlotion op de plekken op mn hoofdhuid waar ik het meeste jeuk heb. Heb overdag verder wel jeuk op mn hoofd, maar wel uit te houden.
Heb gelukkig weinig schilfers!

Cissi_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 14:33

Ik heb het ook. Op m'n hoofdhuid houd ik het goed onder controle met de Dandruff shampoo van Scharzkopf en de Dandruff Fluid. Beiden uit de kapperslijn. Voor m'n lichaam heb ik de oplossing nog niet gevonden.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 15:51

Rowdine schreef:
Ik heb het ook! Dank voor de dieettip trouwens, daar had ik geen weet van. Maar wat minder snoepen dan ;)

Om de dag was ik mn haar met shampoo zonder parabenen etcetera. Gebruik ongeveer een keer in de week de hormonenlotion op de plekken op mn hoofdhuid waar ik het meeste jeuk heb. Heb overdag verder wel jeuk op mn hoofd, maar wel uit te houden.
Heb gelukkig weinig schilfers!

Vervelende is dat parabeenvrije shampoos vaak een vervanger bevatten, die dan schijnbaar allergie veroorzaken, waar heel veel mensen last van hebben. sinds ik alleen nog producten gebruik zonden zijn mijn klachten volledig weg
dus mss niet slecht om niet alleen op de parabenen te letten
http://www.biojournaal.nl/artikel/14513 ... -cosmetica

hannah41

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 15:56

Hier ook. Vooral in de winter in mijn nek en op mijn gezicht, armen en hoofd :\

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 16:00

's winters wordt de natuurlijke vetlaag op de huid uitgedroogd door kou en vocht, belang is dus een goede body lotion gebruiken en toch die verrekte hormoon zalfjes.

Eczeem is in vrijwel alle gevallen een gevolg van iets anders. Een voedselallergie/intollerantie/overgevoeligheid, stress en spanning, te weinig slaap etc. Probeer dus uit te vinden waar je lichaam op reageert. Als ik bijvoorbeeld een broodje kaas eet krijg ik jeukjes, appels eieren en te veel vlees. Een teveel aan suikers uit zich ook in huidproblemen dus als de huid al zo poreus is als bij eczeem is dat helemaal niet bevordelijk.

hannah41

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 16:06

Woogy schreef:
's winters wordt de natuurlijke vetlaag op de huid uitgedroogd door kou en vocht, belang is dus een goede body lotion gebruiken en toch die verrekte hormoon zalfjes.

Eczeem is in vrijwel alle gevallen een gevolg van iets anders. Een voedselallergie/intollerantie/overgevoeligheid, stress en spanning, te weinig slaap etc. Probeer dus uit te vinden waar je lichaam op reageert. Als ik bijvoorbeeld een broodje kaas eet krijg ik jeukjes, appels eieren en te veel vlees. Een teveel aan suikers uit zich ook in huidproblemen dus als de huid al zo poreus is als bij eczeem is dat helemaal niet bevordelijk.

Dat is interessant!
Ik heb geen voedselallergie (volgens de dokter) en stress valt ook redelijk mee. Het lijkt soms wel alsof het met meer suiker juist beter word. Eigenlijk heb ik geen idee waar het van zou kunnen komen.

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 16:16

voelen en ontdekken dan :) Analyseer rauwe stoffen om te zien of en hoe lang na het eten ervan jeuk optreed en hou dit desnoods bij. Het hoeft niet noodzakelijk op papier een allergie te zijn maar een overgevoeligheid die zich uit in eczeem. Volgens de artsen ben ik ook niet meer allergisch voor noten en melk producten maar mijn lichaam verteld me iets heel heel anders :Y)

hannah41

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 16:23

Woogy schreef:
voelen en ontdekken dan :) Analyseer rauwe stoffen om te zien of en hoe lang na het eten ervan jeuk optreed en hou dit desnoods bij. Het hoeft niet noodzakelijk op papier een allergie te zijn maar een overgevoeligheid die zich uit in eczeem. Volgens de artsen ben ik ook niet meer allergisch voor noten en melk producten maar mijn lichaam verteld me iets heel heel anders :Y)

Aha, ik zal er eens op letten! Dankuwel! :)

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 16:46

geen dank, na tubes en tubes smeren en vrijwel elke verkrijgbare shampoo geprobeerd te hebben. Tal van overige smeersels ben ik maar zelf gaan vogelen en puzzelen. Heb nu haast geen zalfjes meer nodig enkel 's winters en als het heel nat is...of ik m'n zelfbeheersing weereens kwijt was ;)

Boetjewoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 17:00

Hmm, ik had hier nog nooit van gehoord maar ik heb ook al jaren last van precies wat jullie beschrijven, vooral op mn hoofdhuid maar in de winter heb ik ook schilfers in mn wenkbrauwen. Dus ik net meteen op de fiets gestapt om ketoconazol shampoo te halen, maar ik kan het zowel bij de DA als bij de kruidvat niet vinden -O- Help?

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 18:18

ketoconazol is ene medicijn en zal via de huisarts moeten gaan. Wellicht dat je het bij de apotheek wel kan krijgen, dat weet ik niet.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 18:30

Ketoconazol is eigelijk een anti-schimmel en anti-gist medicijn. Mensen met seborreisch exceem hebben wel vaker last van teveel gisten op de huid, deze kunnen ook weer jeuk veroorzaken, vandaar dat het ook wel kan helpen. Ik heb wel nog daktarin gesmeerd, zelfde idee. Werd het even beter mee, maar weg gaat het natuurlijk niet

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 18:39

de laatste dermatoloog waar ik heen ging zei duidelijk 'je bent ermee geboren en je gaat ermee dood, het is noodzaak de tijd die daar tussen zit zo draaglijk mogelijk te maken'