Voor ca. 2 maanden is bij mij een kies half weggebroken. Was langere tijd niet meer naar de tandarts geweest door enorme angst voor de tandarts en een hele slechte ervaring de laatste keer. Nu toch heen gegaan en er blijkt een cyste onder deze kies te zitten.
Door mijn angst en langere tijd niet te zijn geweest eerst maar eens een afspraak bij de mondhygieniste.
Begin vorige week kreeg ik erge kiespijn in die halve kies. Donderdag ochtend is deze verwijderd. Watje erin en een lijst met wat te doen en niet te doen mee. Keurig aan gehouden. Na de verdoving een vreselijke pijn. Kan natuurlijk. Kon 72 uur duren stond op het lijstje. Zondagochtend was deze tijd voorbij en het werd maar erger. Intussen zat ik om de 3 uur aan de 1200 mg ibuprofen en 1000 mg paracetamol. Zonder was niet te doen.
Na de weekendarts wilde ik liever niet ivm mijn angst. Niet dat ik straks weer niet durf......
Maandagmorgen blijkt mijn tandarts met vakantie te zijn een week lang...... terwijl ze nog zei als er wat is bellen....... Dus toch naar een vervangende tandarts. Wond gespoeld, en antibiotica erin gezet. Vandaag weer en dat zal de rest van de week moeten. Nu heb ik een beetje een vraagteken hierbij. Is dit normaal? iemand ervaring mee? of tips? word langzaam gek van die pijn. (ben overigens in Duitsland bij de tandarts). Van de tandarts word ik overigens ook niks wijzer
)
oliebol wij doen in Nederland echt wat fout. Hier gaat er hoogstens een gaasje op. Niet te lang in verband met aanhechtende bacteriën en spoelen mag/moet na 24 uur. Kunt ook waterstofperoxide 3% met evenveel water in een glas doen. Gaasje erin drenken en daarop dichtbijten. Smaakt smerig, maar desinfecteerd goed.