Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Ook heel lang met rugpijn gezeten zonder dat behandelingen aansloegen Tjaldur schreef:Sorry, ben er vergeten bij te zeggen dat ik me 5 jaar geleden op bechterew heb laten onderzoeken. Zijn toen röntgenfoto's gemaakt, maar daar kwam niks uit, alleen een afwijkende stand van de rug (te holle onderrug), maar ook daarvoor heb ik therapie gevolgd en daar zou ik volgens de dokter niet zo'n pijn van moeten hebben.
De pijn die ik heb is een zeurende pijn met af en toe een scherpe steek. Voor mij voelt het alsof mijn onderrug, billen en heupen als het ware op slot zijn. Ik kan mijn onderrug onmogelijk buigen en zo bijvoorbeeld mijn kleren niet goed aan krijgen. Ik ben wel zo ver dat ik daar allerlei foefjes voor heb.
Ik heb het met de h.a. gehad over een eventuele hernia, maar hij wil wachten met het maken van een mri, omdat ze er toch niet zomaar een mes in gaan zetten.
Brainless schreef:Tjaldur schreef:Sorry, ben er vergeten bij te zeggen dat ik me 5 jaar geleden op bechterew heb laten onderzoeken. Zijn toen röntgenfoto's gemaakt, maar daar kwam niks uit, alleen een afwijkende stand van de rug (te holle onderrug), maar ook daarvoor heb ik therapie gevolgd en daar zou ik volgens de dokter niet zo'n pijn van moeten hebben.
De pijn die ik heb is een zeurende pijn met af en toe een scherpe steek. Voor mij voelt het alsof mijn onderrug, billen en heupen als het ware op slot zijn. Ik kan mijn onderrug onmogelijk buigen en zo bijvoorbeeld mijn kleren niet goed aan krijgen. Ik ben wel zo ver dat ik daar allerlei foefjes voor heb.
Ik heb het met de h.a. gehad over een eventuele hernia, maar hij wil wachten met het maken van een mri, omdat ze er toch niet zomaar een mes in gaan zetten.
Bij mij was met de MRI te zien dat mijn SI gewricht is beschadigd.
Daardoor wordt manuele therapie enz zwaar afgeraden.
Ka_tje schreef:zijn er nooit geen RX-foto's gemaakt of een ct-scan? (is dit normaal niet het eerste wat ze doen bij aanhoudende klachten??) Je klachten klinken echt ernstig!
Ik heb ook rugklachten, maar echt niet zo erg als jij en bij mij zijn er des tijds RX-fotos genomen (waaruit bleek da ik lichte scoliose had).
en heb toen echt heel veel pijn gehad. Nu zeurt het af en toe nog en heeft een slechte houding dus veel invloed.