Proberen aan te komen in gewicht. Wie doet er mee ?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

ANightAway

Proberen aan te komen in gewicht. Wie doet er mee ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-14 18:20

Hallo lieve bokkers!

Ik ben nu al ongeveer 2 jaar bezig met het proberen om aan te komen in gewicht. Helaas ben ik alleen nog maar afgevallen. Ik ben 1.75m en ik weeg nu op het moment 54 kg.

Geen enkel dieet lijkt te werken bij me, en dat is na 2 jaar proberen echt vermoeiend.
Ik heb ook een tijdje bij een diëtiste gelopen, maar dat heeft helaas ook niet mogen baten.

Nu vroeg ik me af of er bokkers zijn die met hetzelfde probleem lopen, of dat er bokkers zijn die het wel zijn gelukt om aan te komen !
Ik hoor t graag van jullie :)

bridgetF

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-14 18:38

Ik ben ook een vol slanke.
Ik weeg nu 52 kilo en ben 1.68 lang.
Ik kan eten wat ik wil zonder ook maar een gram aan te komen.

Nu ben ik aan het proberen om er 6 kilo bij te komen.
Mede ook daar ik ook geen reserve heb, ik ben snel vatbaar voor ziekte en verkoudheid.

Ook heb ik op dit moment wat medische problemen door vermoeidheid, ook dit zou waarschijnlijk samen hangen met mijn gewicht. Al om al ik ben ook te proberen wat aan te komen.
Ze zeggen wel eens, elk pondje gaat door het mondje, maar is bij mij weer snel weg door mijn kontje.
Wat ik ook eet, er blijft niets hangen en ik kom geen gram aan.

Anoniem

Re: Proberen aan te komen in gewicht. Wie doet er mee ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-14 20:07

Is je eetritme wel goed, dus ontbijt je normaal en ook lunch en avondeten?
Heb het idee dat dat ook al veel scheelt, als ik regelmatig en gezonder eet, blijf ik beter op gewicht dan dat ik de lunch oversla en tussendoor dan juist extra ga snoepen. Ik 'eet' s middags vaak maar wat tussendoor in mijn auto, en dat vaker snoepjes en koekjes dan gewoon brood, en hoewel zelf idee heb van snaaien juist dikker zou worden, is het andersom.

Ben trouwens 1.68 en 53 kg en vind dat zelf niks te dun, hoewel omgeving wel eens 'commentaar' op heeft.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-14 20:40

52 kilo en 1.68 is niet vol slank toch? Ben ik met dezelfde lengte en 54 kilo vet dan? Of bedoelde je het anders?

Wat heb je geprobeerd ts?

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-14 20:44

ik weeg al 49 sinds mijn 14de en ben nu 29 :+

Ik heb het gewoon opgegeven, heb diëtiste gehad, alles is goed volgens dokter :j

ik ben overigens 164 lang :j (ik was in de veronderstelling dat ik 1,70 was maar dat is dus niet zo :)) )

_Denise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-14 20:58

Aan de ene kant zou ik heel graag die 50 kilo willen halen, eigenlijk vooral om van het gezeur van anderen dichtbij me af te komen en omdat het getalletje zo mooi is ( :D ), aan de andere kant voel ik mij prima met dit gewicht en heb ik zelfs de nodige vetjes op mijn buik die ik liever eraf wil trainen. Krijg verder in mijn omgeving ook nooit de opmerking dat ik te dun ben. Zie daarom eigenlijk niet echt de noodzaak om aan te moeten komen. Wel zou ik mijn eetpatroon willen aanpassen, in de zin van regelmatiger eten. :j Dus ik doe deels met je mee.

1.64 bij 48 kilo overigens, qua BMI hetzelfde als TS.

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-14 21:41

Zelf ik eet ik veel kleine hapjes verdeeld over de dag. Ik kan nooit zo veel op in 1 keer haha

bridgetF

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-14 07:12

Judith_ schreef:
52 kilo en 1.68 is niet vol slank toch? Ben ik met dezelfde lengte en 54 kilo vet dan? Of bedoelde je het anders?

Met volslank bedoel ik tegen de magere kant. Dusdanig slank, dat er wel wat aan gewicht bij zou mogen, maar niet zo dun dat je bijna een wandelend skelet bent.

Ik weet van het ziekenhuis dat ik een paar kilo er bij moet krijgen.
Dat wil niet zeggen dat iemand met de zelfde lengte en gewicht dan ook als mager bestempeld moet worden. Ik denk dat het per persoon verschilt, hangt denk ik ook met leeftijd en lichaamsbouw samen, maar ik ben er geen deskundige in.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-14 07:49

bridgetF schreef:
Judith_ schreef:

Met volslank bedoel ik tegen de magere kant. Dusdanig slank, dat er wel wat aan gewicht bij zou mogen, maar niet zo dun dat je bijna een wandelend skelet bent.

De officiële betekenis van volslank is juist dat je wat dikker bent, dus denk daarom die verwarring ontstaat

Iejoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-14 07:58

Ik ga me ook melden! :)

Ik ben 1,76 en weeg 43 kilo, ik probeer naar een gezonde BMI te gaan vanaf 49 kilo is je BMI bij mijn "categorie" goed.
Dus ik ga proberen om 3 kilo aan te komen.

Ik eet als ontbijt muslie met yoghurt + een beker vruchtsap en soms nog thee
Lunch 3 boterhammen met kaas
Avond: wat de pot schaft :)

Tussen door: appel, koekje (sultanta) en soms koop ik op school nog een klein zakje snoep O:)

Dus ik heb ook geen idee hoe ik aan kan komen :) en oh ja ik wel vegatraisch ;)

Florenc

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-14 09:24

Hebben jullie al eens gedacht aan krachttraining? Dat is voor veel mensen een heel goeie manier om (spieren) bij te komen (in plaats van vet). Door op een gezonde manier (avocado in plaats van boter gebruiken, pindakaas, volle yoghurt, volle kwark, volle melk, -of beter, milkshake van volle melk met banaan-, volkorenpasta, rijst, hardgekookte eitjes tussendoor,...) meer te gaan eten en met gewichten aan de slag te gaan, kan je perfect bijkomen. Je krijgt meer calorieën binnen dan je verbruikt, en met de training geef je je spieren een seintje om sterker te worden en om te groeien. Het gevolg is gewichtstoename, waarbij de extra kilo's vooral uit spieren en niet uit vet bestaan...
(en geen bang: je gaat er echt niet snel 'breed' of 'gespierd' of 'mannelijk' uitzien). Als je wil bijkomen, zou ik wel zoveel mogelijk cardio proberen te vermijden. Cardio = veel calorieen verbranden, en dat wil je natuurlijk juist niet.

Succes ladies :). Ik zit met het omgekeerde, maar ik kan me voorstellen dat het zeker even moeilijk is!

Iejoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-14 11:56

Florenc schreef:
Hebben jullie al eens gedacht aan krachttraining? Dat is voor veel mensen een heel goeie manier om (spieren) bij te komen (in plaats van vet). Door op een gezonde manier (avocado in plaats van boter gebruiken, pindakaas, volle yoghurt, volle kwark, volle melk, -of beter, milkshake van volle melk met banaan-, volkorenpasta, rijst, hardgekookte eitjes tussendoor,...) meer te gaan eten en met gewichten aan de slag te gaan, kan je perfect bijkomen. Je krijgt meer calorieën binnen dan je verbruikt, en met de training geef je je spieren een seintje om sterker te worden en om te groeien. Het gevolg is gewichtstoename, waarbij de extra kilo's vooral uit spieren en niet uit vet bestaan...
(en geen bang: je gaat er echt niet snel 'breed' of 'gespierd' of 'mannelijk' uitzien). Als je wil bijkomen, zou ik wel zoveel mogelijk cardio proberen te vermijden. Cardio = veel calorieen verbranden, en dat wil je natuurlijk juist niet.

Succes ladies :). Ik zit met het omgekeerde, maar ik kan me voorstellen dat het zeker even moeilijk is!

Dat zijn nog eens handige tips :D thanks!
Succes! :)

bridgetF

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-14 12:15

haike schreef:
De officiële betekenis van volslank is juist dat je wat dikker bent, dus denk daarom die verwarring ontstaat

O echt waar? nou ik ben kennelijk ook wat mager in de hersencellen in mijn hoofd ...hihihi

De opmerking van kracht training vind ik op zich wel een leuke tip, maar ik ben eigenlijk helemaal niet sportief en de sport centra's hier in de buurt vind ik mega duur.
Of zijn er ook oefeningen die je thuis kan doen?

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-14 12:25

Ik wil ook al járen een kilo of 5 erbij hebben,maar wat ik ook eet,er komt hooguit een paar ons bij.Eet ik de volgende dan ietsje minder,ben ik gleijk weer die paar ons kwijt.
Ik heb me erbij neer gelegd, i.p.v. een kachel hebben we Hoogovens in ons lijf.
Ons voedsel word zó snel verbrand dat het geen kans krijgt om zich in vetten om te zetten.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-14 14:06

Laatst al zo'n topic op Bokt.
Daar werd een site gelinkt met mogelijke oorzaken voor het zeer slank/mager blijven.

Oa schildklier, darmflora, slechte slaap etc.
Denk ook aan intoleranties.
Goede probiotica met een dieet kan de moeite waard zijn!

silkeireja

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-14 14:11

Ik ben 1,45 en ik weeg 30 kilo kom ook niet
Aan kan alles eten wat ik wil

Freya6

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-14 14:15

Ja ik wilde net zeggen.. kijk eens naar intoleranties, kan best dat je daardoor niet aankomt, dat je darmen te gevoelig zijn oid. Dat voedingsstoffen niet goed worden omgezet.

Maar sinds ik weet dat ik lactose niet kan hebben heb ik wel rustigere darmen.
En kijk ook naar relatie stress/ actief zijn.

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-14 14:18

Ik zou ook wel wat bij willen komen, ik ben ongeveer 1.70 en weeg 53kg, heel stabiel ook. Meer heb ik nooit gewogen, eerder woog ik altijd 47/50kg. Ik ben niet te dun, ik ben namelijk ook vrij smal dus wat dat betreft past het ook bij mijn bouw, maar toch zou er wel wat aan mogen.

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-14 14:21

Inderdaad.. eerst eens naar de huisarts om te laten onderzoeken wat jou mogelijk zo mager houdt.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-14 14:23

bridgetF schreef:

Volslank is niet tegen de magere kant, juist andersom ;)
(http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/bea ... -meer.html)

MonteKarlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-14 14:29

Ik moet ook aankomen omdat ik nogal ben afgevallen na een ziekenhuis periode.
Ik krijg nu van die nutri drink bovenop mijn gewone eetpatroon, en dat helpt toch aardig :j
Maar ik neem aan dat je dat niet zomaar kan verkrijgen ?
Bij de drogist kan je in ieder geval wel van die poeder halen die je door je eten kan mengen, wat schijnbaar hetzelfde effect heeft.
Verder is de tip van het kweken van spieren ook een goede !

Klijntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-14 14:41

Ik ben ongeveer 1.75 lang en weeg zo'n 56kg. Dus vergeleken bij enkelen hier ben ik nog zwaar haha :+
In het verleden heb ik wel meer gewogen (rond de 60) maar toen was ik aan de pil en deed fysiek zwaar werk, dus had ook wat meer spiermassa.
Na twee zwangerschappen kort op elkaar (en beide keren borstvoeding geven) is er niks aan blijven hangen helaas. Had die laatste paar extra kg best willen houden, maar nee.
Ben dus wel (afgezien van de zwangerschappen) al jaren héél stabiel in mijn gewicht. Ik ben nu (bijna) 32, en heb geaccepteerd dat dit blijkbaar is hoe ik eruit zie. Ik voel me er nu goed bij :)

Nutri Drink (er zijn ook toetjes van) kun je dacht ik wel zelf kopen bij de apotheek?

Iejoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-14 15:08

Hannanas schreef:
Laatst al zo'n topic op Bokt.
Daar werd een site gelinkt met mogelijke oorzaken voor het zeer slank/mager blijven.

Oa schildklier, darmflora, slechte slaap etc.
Denk ook aan intoleranties.
Goede probiotica met een dieet kan de moeite waard zijn!

Ik ben hiervoor ook al naar de HA geweest maar die kon geen oorzaak vinden ook met een bloed onderzoek :) ik slaap tussen 9 uur en half 10 tot half 7 :)
Jannepauli schreef:
Inderdaad.. eerst eens naar de huisarts om te laten onderzoeken wat jou mogelijk zo mager houdt.

IrishDraught

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-14 15:19

Ik ben al jaren aan het dokteren (spastische darmen en snelle vertering) en weeg 58-60 kg en ben 1.80.

Dus aan de slanke kant.

De shakes bevielen niet echt niet weg te krijgen.

Nu eet ik veel noten (ook savonds bij tv kijken bijv.) En ik probeer veel eiwitten te eten (eieren en vlees op brood).
Verder probeer ik geplande tussendoortjes te eten om 10 uur en 14.30 uur en dan echt een boterham of zo en een mandarijn geen suikers als sultana enz.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-14 17:52

bridgetF schreef:
haike schreef:

O echt waar? nou ik ben kennelijk ook wat mager in de hersencellen in mijn hoofd ...hihihi

De opmerking van kracht training vind ik op zich wel een leuke tip, maar ik ben eigenlijk helemaal niet sportief en de sport centra's hier in de buurt vind ik mega duur.
Of zijn er ook oefeningen die je thuis kan doen?

Hihi vandaar dat ik je opmerking wat vreemd opvatten. :D

Al een diëtiste geprobeerd? Meer van pure maar rijke voedingsmiddelen zou mijn eerste optie zijn. Gezonden vetten dmv noten, avocado e.d. extra eitje en vullend stuk fruit erbij. Mango, banaan ect. bevat al heel wat meer dan een appel bijvoorbeeld.

Krachttraining thuis is wel een optie maar vermoed dat je dan toch wel serieus aan de slag moet met gewichtjes. Als vrouw spieren kweken is niet makkelijk, voordeel is dat wij dus niet zo makkelijk body builder achtig worden, maar spier op bouw door middel van 1,5 kilo gewichtjes en wat losse squads gaat niet veel zijn.