Steek tijdens het rijden.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Petrichor

Steek tijdens het rijden.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-14 09:49

Hoi bokkers,

Mijn lichaam heeft weer wat nieuws, maar ik kan dit niet accepteren want dit is niet meer leuk. :=

Sinds kort heb ik tijdens het rijden last van steek in mijn linkerzij, dit is sinds een paar weken zo daarvoor heb ik dit nog nooit gehad.

Tijdens het losrijden heb ik nergens last van, pas wanneer ik mijn paard op pak en door ga zitten begint die ellendige steek ik ben dan echt genoodzaakt mijn paard stil te laten staan. Hier door heen rijden is niet mogelijk, elke keer wanneer ik weer opnieuw ga draven en door zitten komt de steek weer opspelen. Bij de galop heb ik hier echter geen last van en draven zonder door te zitten is er ook geen probleem.

Wie herkend dit? En vooral wat kan ik hier aan doen en waar komt dit door?

melissapupa

Re: Steek tijdens het rijden.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-14 09:57

ik herken het :\

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-14 10:18

Nou ben ik gelukkig niet de enige, ik hoop dat er nog mensen tips hebben. :)

Lindeeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-14 10:22

Ik heb het ook, maar bij mij werkt het als ik echt gewoon doorpak. Maar uit jouw verhaal haal ik dat het dus bij jou erger is?

Ik zou eens proberen om 1 minuut lang door te zitten, helemaal ontspannen, gewoon rustig zitten. Niet denken aan je steken maar figuren maken en lekker bezig zijn. Of is dit echt niet mogelijk door de steken?

WelliejJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-14 10:23

Steek in linkerzij komt voornamelijk door teveel inspanning in combinatie met je conditie. Dus misschien is het doordat je conditie niet heel goed is?

Lizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-14 10:23

Laatst bijgewerkt door Lizz op 25-10-14 10:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-14 10:24

Nou ik merk dat als ik meer verzameling en activiteit van mijn paard vraag dat het dan op komt zetten. Bij een gewoon ontspannen drafje heb ik wel een lichte steek maar daar kan ik inderdaad gewoon door heen.

Op mijn paard is mijn conditie wel weer goed, heb niet snel dat ik buitenadem ben terwijl ik wel zwaar train zeg maar. Maar een stuk hardlopen zit er inderdaad niet in nee. :')

criollo_yess

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-14 10:26

Steek in de zij heeft vaak te maken met te lage zuurstoftoevoer door minder doorbloeding. Overdreven (voor je gevoel) rustig en diep ademhalen en je zij aan de andere kant (!) masseren. Op deze manier stimuleer je betere doorbloeding en zuurstoftoevoer.

xHaithi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-14 10:34

Ik heb het soms ook, net als dat ik dit soms heb bij het joggen of andere lichamelijke inspanningen. Ik vermoed voor mijzelf dat dit te maken heeft met een gebrek aan conditie. Toen ik jonger was nooit last van gehad, maar dan kon ik ook prima een voetbalveld over rennen zonder buiten adem te zijn. Dat zijn ook lang vervlogen tijden :+

Izabelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-14 10:35

Ik heb het ook van tijd tot tijd, iedereen wel volgens mij, wat bij mij goed werkt is gewoon heel even stappen, of lekker doorrijden. Het gaat meestal vanzelf wel over, maar leuk is anders. :(

bloem12

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-14 10:36

ik herken het ook ik heb het niet altijd soms

laliz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-14 11:15

Heeft dat ook niet met eten vooraf te maken?

Saar4

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-14 12:03

Meestal heeft het te maken met je ademhaling. Adem je wel laag en rustig door tijdens het rijden of hou je ook wel eens je adem (onbewust) in?

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-14 12:41

Ik rij wel s morgens dus voor de tijd heb ik natuurlijk wel een (licht) ontbijt gehad.

Ik heb eigenlijk geen idee hoe ik precies adem tijdens het rijden, dat zal ik eens in de gaten houden. :)