ik word er zo moe van...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

ElinaSK

ik word er zo moe van...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-14 18:10

....letterlijk en figuurlijk

het is eigenlijk vorig jaar oktober 2013 begonnen met enorme keelpijn.
Dit was tijdens de herfstvakantie steeds enorm misselijk en voelde me echt ziek.
Ondanks dit gewoon doorgewerkt (ik ben redelijk eigenwijs :Y) ), maar toch die week ingestort...
Na een lange werkdag kreeg ik het opeens uit het niets ontzettend warm alsof ik gekookt werd..
Eerder die week had ik wel al wat verhoging vermoed ik, maar door het werken is het niet veel beter geworden.
Op dat moment had ik bijna 41 ! graden koorts, toch de volgende dag weer gewerkt...
Hierna ging het bergafwaarts en ben ik toch naar de dokter gegaan, conclusie: fikse keelonsteking aan de antibiotica.
De kuur sloeg aan en na 2 dagen knapte ik weer wat op. Toen de kuur afgelopen was ontdekte ik na 2 dagen dat mijn keel er weer ontstoken uit begon te zien.
Weer naar de dokter, die schrok ervan zo erg dat het was. Bloed laten prikken en helaas kwam toen de diagnose Pfeiffer. Gejankt heb ik, het kwam me niet uit zat midden in het eerste jaar van HBO had het druk met mijn bijrijdpaarden en werk.

Ik heb me heel lang moe gevoelt en veel keuzes moeten maken. Sinds deze zomer durfde ik te zeggen dat het weer beter met me ging. Tot vorige week... er is veel gebeurd en heb best wat stress gehad, de paarden staan inmiddels op een laag pitje en ook met werk en school pas ik op. Maar toch ben ik nu weer enorm moe, mijn keel ziet er echt niet goed uit , zal jullie de details besparen..
Inmiddels word ik er gek van ik zit hier al meer dan een jaar mee ! Ik vraag me af of ik ooit nog wel helemaal de oude word.. naast dat ik lichamelijk helemaal kapot ben begin ik mentaal ook wat in te kakken. Gelukkig heb ik lieve vrienden , familie/vriend die me ondersteunen, maar toch moet ik dit even van me afschrijven. Na een burn-out te hebben gehad een aantal jaar terug zit ik hier niet op te wachten... mocht mijn situatie niet verbeteren/verslechteren hoop ik dat ik morgen nog bij de dokter terecht kan. Wat ook wel handig om te weten is, is dat ik ondertussen ook nog vele andere onderzoeken heb gehad waarbij o.a. bloedarmoede en functies van organen zijn getest dit was allemaal oke.

Wie van jullie heeft hier ook ervaring mee ? Ik weet dat er geen indicatie is wanneer je van je pfeiffer genezen bent, maar ben wel benieuwd naar reacties van andere mensen.
Respect als je alles hebt gelezen..

Goof

Re: ik word er zo moe van...

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 20:30

Bij mij heeft het ook zo absurd lang geduurd.
Ik heb 3 jaar geleden pfeiffer gekregen, ik ben pas na een half jaartje weer volledig gaan werken en ik heb ook zeker een jaar nodig gehad uiteindelijk.
Zelfs nu nog heb ik wel eens last. Ik kan sinds drie jaar bepaalde dingen slecht eten, ik loop nu alweer enkele weken met flinke buikpijn. Ook een gevolg van pfeiffer helaas. En als ik eens echt moe ben hakt het er ook meteen in, ik heb dan ook meteen weer opgezette klieren/ keel en koorts.
Doe dus vooral rustig aan!

xEliesx

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-14 12:40

Zelf heb ik geen ervaring met Pfeiffer, maar heb het in mijn omgeving wel veel gezien.

Gezien je situatie en de geschiedenis (dat je een burn-out hebt gehad) lijkt het alsof je niet goed weet waar je grenzen liggen en deze gemakkelijk over gaat.

De pest met Pfeiffer is dat je juist veel rust moet pakken en niet over je grenzen heen moet gaan. (Het duurt dan alleen maar langer voordat je weer bent herstelt) Mijn advies zou zijn om goed voor jezelf te zorgen. Probeer te ontdekken waar je grenzen liggen en ga hier niet over heen. Neem de rust...

Ik ben geen dokter, maar geef je mee wat ik vanuit mijn omgeving over deze aandoening heb begrepen :)

ElinaSK

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-14 15:32

Ik probeer inderdaad zo veel mogelijk rust te nemen, maar het lijkt net alsof mijn lichaam ergens
heel erg intensief mee bezig is en dat daarom met rust mijn energie ook niet terug komt.

Wat betreft de burn-out van het verleden dit was 90 % oorzaak door stress ed. Daarbuiten vind ik het blijkbaar heerlijk om mijn grenzen te verleggen. Ik verveel me heel snel en ga dan toch maar weer dingen doen ik word anders echt gek ! :(

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-14 21:57

Ook Pfeiffer gehad, geen last van mijn keel gelukkig, maar alleen slapen, slapen en slapen!! Ruim anderhalf jaar voordat ik kon zeggen dat het weer wat beter werd! Heel veel beterschap!

ElinaSK

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-14 21:14

T gaat inmiddels een heel klein beetje beter, maar man wat baal ik.. als ik al een trap op en af loop ben ik kapot voel me nog steeds ellendig. En de uitslag op mn armen die ik sinds mn pfeiffer heb lijkt ook wat te verergeren..

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-14 21:25

Ik heb veel baat met bowen therapie.
Zorg er iig voor dat de behandelaar niet gelijk een volledige behandeling doet als je nog veel klachten hebt. Ookal verwacht je er weinig van, je lichaam zal hard werken na die kleine handelingen van het bowen en dat kost energie.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-14 22:18

TS toen ik 3 jaar geleden pfeiffer had heb ik op gegeven moment een kuurtje gehaald bij de apotheek en dat werkte echt heel goed bij mij.
Ik had toen ook een topic geopend waarin de naam staat:

Citaat:
Immuno Inductum (lijkt wel een spreuk uit Harry Potter.....) van hetmerk Puro.
Was een kleine 15 euro voor een kuur van 8 dagen.

Probeer het eens, wellicht knap je iets op.
En verder; rust. Serieus, rust en ga niet over je grenzen anders loop je er over een eeuwigheid nog mee.

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-14 22:26

Ik heb 4 jaar geleden Pfeiffer gehad (op mijn 27e). Daar heb ik een jaar flink last van gehad. En nog altijd moet ik uitkijken, het mezelf niet te druk maken en zorgen dat ik genoeg rust en slaap krijg. Doe ik dat niet (en zo eigenwijs ben ik) krijg ik weer keelpijn en stort ik weer in qua vermoeidheid. Ik kan soms wel janken omdat ik te moe ben om te slapen...

Het lijkt soms wel of mijn hoofd heel moe is, maar mijn lichaam niet en tegelijkertijd andersom. Het is niet uit te leggen, maar het is een onwijs vervelende vermoeidheid..

Je moet echt goed op jezelf passen!

DynamiteS

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-14 22:31

Heb nu zo'n 5 jaar geleden Pfeiffer gehad, ziekte zelf merkte ik niet veel van maar de nasleep heeft bij mij écht héél lang geduurd, wel enkele jaren (2-3). Daarna nog steeds moe en naar de huisarts gegaan maar volgens hem zit het tussen mijn oren. Maar nu ben ik nog vaak moe, dus of het 100% uit je lijf gaat of dat het iets anders is (of idd tussen mijn oren zit) weet ik niet, maar weet iig dat je er heel lang last van kunt hebben. Tastte bij mij ook heel erg mijn conditie aan. Kon voorheen zo een brug opfietsen zonder te hijgen, maar met die Pfeiffer leek ik wel een hijgend paard met astma.. :(

kaatje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-14 22:35

Ik heb helaas een iets minder leuk verhaal.. Toen ik 13 was ziekte van pfeiffer gekregen. 2 week erg ziek en enorme keelpijn en koorts... Heb er vooral in het begin echt veel rekening mee gehouden, maar ik ben nooit meer de oude geworden... Nu 12 jaar later ben ik nog altijd enorm moe en is m'n immuunsysteem er ook niet beter op geworden.. Heb de diagnose chronisch vermoeidheids syndroom. En heb ook een hoop andere klachten.

Denk goed om jezelf en neem je rust! De winter kan er ook voor zorgen dat je weer minder energie hebt.. Voor mij is de zomer ook allemaal wat makkelijker en dat hoor ik vaker van mensen met dezelfde soort klachten.
Hoop dat je toch snel opknapt! Sterkte!

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-14 22:37

Ik heb de ziekte van Pfeiffer gehad toen ik 13 was en ruim 3 maanden op bed gelegen. Ik heb toen erg veel baat gehad bij een drankje dat Tai Ginseng heette. Misschien een tip?

Mijn keelklieren zijn altijd een zwakke plek gebleven, als ik iets zuurs eet of bijv. een appel, dan doet het heel erg pijn bij de eerste hap, herkennen jullie dat ook?

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-14 22:41

Ik ben er normaal echt niet van, maar nadat ik pfeiffer had ben ik het alternatieve circuit ingegaan. De symptomen zijn nooit meer terug gekomen. :)

Hikarii

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-14 22:46

Toen ik het woordje keel en moe las dacht ik "hee, dat ken ik"
Heb het een half jaar geleden gehad, ben er nu zo'n beetje vanaf. Kan nog niet lang op op blijven als ik niet heel lang uitgeslapen heb of smiddags geslapen heb, maar kan gelukkig gewoon weer naar school, moet ook wel zo in mijn exmane jaarm

Ben de eerste twee weken ook heel depri geweest hoor, gehuild enzo want ik hou niet van stil zitten :') maar veel slapen en rustig aan doen. Liever te veel rustig aan doen dan te weinig, doe je dit niet kan je er chronische moeheid aan over houden..

Heel veel beterschap in ieder geval, het is zwaar *** :=

Edit: FF opnieuw gelezen, zag dat je er al een jaar mee zit. Maar ik zou alsnog rustig aan doen, eventueel dextro energy gebruiken?

ElinaSK

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-14 11:40

Ben "gelukkig" niet de enige , reacties doen me goed. Ik zal eventuele aanbevelingen in overweging nemen :). Collega van me wees me ook al op een alternatieve therapie, probleem is alleen dat dat heel erg duur is en niet wordt vergoed en opt moment kan ik dat niet betalen :( ... Dextro gaat denk ik niet helpen .. werkt kort en veel ervan slikken is ongezond .

ElinaSK

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-14 16:10

Even een update :o : inmiddels goed ziek koortsig en snot verkouden ... fijn die lage weerstand :( . Vrijdag naar de dokter geweest en die heeft me toch weer doorverwezen naar het lab... voelde me alleen niet zo serieus genomen :n
Morgen kan ik bellen voor de uitslag, maar die zal deels "vervuild" zijn door mijn verkoudheid....