Waarschijnlijk plaats ik dit topic helemaal verkeerd maar ik heb geen idee waar hij eigenlijk zou moeten staan..
Vanaf Zaterdag heb ik heel veel last gekregen van mijn armen + handen en voeten. Op Zaterdag werk ik de hele dag en last van mijn voeten had ik meestal wel in de avond maar daarvoor was ik al naar de podoloog geweest en het is toch een kwestie van mee leren leven heb ik altijd gedacht.
Tot ik Zaterdagavond echt bijna gek werd van de pijn, ik ben gestopt om half 10 met werken en daarna naar huis gegaan en direct met mijn bed in.
Zondag werd ik wakker en normaal heb ik het dan nog steeds maar veel minder. Maar helaas was de pijn niet weg en leek het wel erger te zijn dan ooit. Tevens had ik ook een sterke pijn in mijn handen, vergelijk het maar met spierpijn. Je kan geen sterke vuist maken want je voelt pijn, en je vingers uitstrekken gaat ook niet want dat doet ook pijn. Als ik bezig was voelde ik het niet (behalve op mijn paard) maar als ik binnen op de bank ging zitten was het bijna niet om uit te houden.
Dat volgde tot Dinsdag toe, en toen was ik het beu. Met tranen heb ik tegen mijn moeder gezegd dat ze de huisarts moest bellen en dat ik vrij wel direct wilde komen want ik had veel last van pijn.
Daar aangekomen wat testjes gedaan en ik moest bloed laten prikken in het ZKH en daar waren we vrij wel direct naar toe gereden ook had ik wat gekregen zodat de pijn minder werd.
En tot op de dag vandaag heb ik nog steeds pijn. De uitslag heb ik inmiddels, een tekort aan vitamine B12. Hier krijg ik geen tabletjes ofzo voor, maar ik moet door meer melk te gaan drinken en zuivel producten dit zelf op gaan lossen. Nouja prima, maar die pijn hoort daar schijnbaar bij..
Maar door die pijn kan ik werkelijk bijna niks. De springles heb ik afgezegd, de dressuurles ook... Omdat ik mijn paard gewoon nu niet kan rijden, vanmorgen heb ik het geprobeerd want er kwam een vriendin langs om te helpen. Als het niet ging zou zij mijn paard overnemen, maar naar 10minuten heb ik gevraagd of dat zij wilde rijden... Het gaat gewoon niet.
Nu weet ik niet zo goed wat ik moet doen. Ik heb een onwijs lief paard maar hij kan ook heel sterk zijn hij is ook heel groot maar hij weet ook donders goed dat ik nu niet fijn in mijn vel zit en niet fijn met hem aan de slag kan gaan. Morgen heb ik een buitenrit gepland staan, en het is even kijken hoe dat gaat. Hopelijk gaat dat beter dan in de bak te rijden...
Wat zou jij doen in mijn situatie? Paard op rust en zelf ook op rust tot ik weer normaal kan rijden?
Tevens gaat het rijden de laatste tijd ook niet zo fijn meer omdat ik de methode die ik toe pas volgens mijn instructrice met rijden niet helemaal 100% meer achter sta. Let wel; dit betekend niet dat dit voor iemand anders geen goede manier is. Maar ik denk dat het dit voor mij ook niet meer gaat worden zeker nu ik zit met de pijn in mijn handen, ik wil meer wel uitleggen via PB.
Voor de pijn heb ik momenteel geen pijnstilling meer. Ik neem een paar paracetamols op een dag en verder probeer ik de B12 goed aan te vullen met bijv. melk en vlees en etc. Maar meer als ik nu doe kan ik nu niet doen...
Ik weet nu gewoon even niet of ik moet stoppen met rijden en moet wachten tot ik weer lekker in mijn vel zit. Of gewoon er even doorheen moet bijten en toch door moet gaan...