Is het dan zo moeilijk om iets goed te doen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Is het dan zo moeilijk om iets goed te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 10:14

Na een heleboel gezeur met een spalkje achter mijn tanden, zit ik gelukkig eindelijk weer bij mijn vertrouwde orthodontist: Japing en Breman.

Het verhaal:

Zoals velen heb ik een beugel gehad. Ik zat bij letterlijk de allerbeste ortho: Japing en Breeman. Zij kunnen alle tanden prachtig rechtzetten, en ook alle wanhopige gevallen van andere ortho's komeb bij hen terrecht.

Ook ik heb bij hen dus een prachtig gebit gekregen, waar ik erg trots op ben. Een tijdje geleden is één van hun twee praktijken ermee opgehouden omdat ze de praktijk iets kleiner wilden maken. De laatste klanten van de praktijk die weg ging werdwn bij een andere Ortho geplaatst: Orthodontix. Aaar ben ik toen alleen nog een paar keer op controle geweest, maar hoefde toen niet meer terug te komen omdat ik al klaar wad met mijn beugel.

Als je beugel eruit gaat krijg je altijd een spalkje achter je voortanden, om te zorgen dat het niet verschuift. Ik heb daar drie jaar mee rond gelopen, maar helaas schoot er deze zomervakantie een stukje los, waardoor ik weer naar de ortho mocht. Ze hebben het draadje weer vastgelijmd, maar zagen ook dat het bovenste draadje kapot was. Dat moest dus helemaal vervangen.

Ik na twee weken terug, draadje vervangen ; het was een regelrechte ramp. Het zat scheef, mijn kiezen konden niet op elkaar omdat het in de weg zat, overal zaten lijmresten. De assistente zei dat ik gewoon even moest wennen, en maar moest bellen als het na een week nog niet goed zat. Mijn vader heeft diezelfde dag nog gebeld omdat ik mijn eten ongekauwd moest doorslikken.

Nieuwe afspraak gemaakt, week later weer een nieuw draadje erin gezet door de ortho zelf. Kiezen konden weer niet op elkaar, dus toen heeft ze wat lijn op mijn kiezen gesmeerd zodat ik wel kon kauwen en even kon wennen. De lijm zou vanzelf weggaan.

Het leek goed te zijn, lijm ging inderdaad weg en mijn kiezen konden weer op elkaar, totdat ik zondag in de spiegel keek na het tanden poetsen. Er zat opeens een spleet tussen mijn voortanden, die er eerst nog niet zat. Het was weer niet goed. Ik was in tranen omdat ik gewoon wilde dat het eens klaar zou zijn met het gezeik.

Mijn vader heeft toen de andere praktijk van Japing en Breeman gebeld. Gelukkig kon ik vannochtend terrecht. Ik vertelde het hele verhaal aan de ortho zelf (wij kennen de man erg goed omdat mijn broer, zus en ik alledrie onze beugel bij hem hebben gehad), en hij was er helemaal niet blij mee. Hij had nog nooit in zijn leven van lijm op je kiezen smeren gehoord, en constateerde dat ze er een potje van hadden gemaakt in mijn mond.

Draadje is eruit gehaald, er wordt een goede op maat gemaakt in het laboratorium (die andere twee waren gewoon erin gekijld zonder te meten), en ik mag over twee weken na mijn examens weer komen voor een mooie nieuwe draad.

Het heeft even geduurd, maar ik ben weer gelukkig! :) Toen ik daar binnenstapte voelde ik me gelijk veel beter, en je ziet aan alles dat ze bij Japing en Breeman gewoon weten wat ze doen. Ik raad iedereen aan om vooral naar Japing en Breeman te gaan (als je in [naam] woont), want ik ken genoeg mensen die bij een ander zaten, en er uiteindelijk ook terrecht kwamen. Die hebben nu stuk voor stuk een prachtig gebit.

Anoniem

Re: Is het dan zo moeilijk om iets goed te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 19:59

Nog meer mensen die we eens gezeur met de ortho hebben gehad?

BigOne

Re: Is het dan zo moeilijk om iets goed te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 20:03

Ik zou die andere praktijk aanmelden wegens slecht werk, zo kun je echt wat betekenen voor anderen en daarnaast eventueel extra gemaakte kosten op hun verhalen.