Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
xBerber schreef:Ik denk toch dat het nog steeds met je darmen te maken hebt. Veel vezels, zoals bruin brood, beschuit en thee drinken kunnen hierbij helpen. Geen koffie etc drinken.
)
MarlindeRooz schreef:Ik moet ook echt niet teveel wit brood eten want dan loop ik serieus vast.![]()
Net als teveel zuivel of teveel vet eten.![]()
Wat helpt:
- Kiwi's eten
- pruimen
- minder zuivel
- speltbrood / grof volkoren
- Geen vet eten
- meerder keren per dat wat eten
- 1.5 / 2 liter water per dag
.xBerber schreef:Bruin brood is super belangrijk. Eet ik een week geen bruin brood kamp ik ook met darm klachten. Nou heb ik dat al heel snel en sinds ik dagelijks een beschuitje en een kop thee drink, met elke dag bruin brood heb ik er geen last meer van. ( allemaal op aanraden van de huisarts, overigens)
Veel succes ermee, het kan soms aardig zeer doen inderdaad. Plus je spendeert aardig wat tijd op de wc zo
Eleionomae schreef:En volkoren crackers dan? Ik eet ook veel crackers ipv brood. En anders kun je bv ook havermout gaan eten, lekker met vers fruit en een beetje kaneel of honing
. Ben totaal geen fan van 'volkoren' of 'bruin'( bruin brood, beschuit, crackers, nee nee :p). Ik heb nog nooit havermout gegeten maar ik vind het er persoonlijk niet smakelijk uit zien. Mijn moeder eet het altijd als ontbijt 's ochtends maar ik vind het eruit zien als kots om eerlijk te zijn hahaha oh god.
Ann_moi schreef:Wit brood met vezels zijn dus net niet de vezels die je nodig hebt helaas. Hier is een poos geleden wat over in het nieuws geweest. Het is vooral een reclame stunt terwijl de vezels niet van de kwaliteit zijn die je nodig hebt. Je kan ook gewoon meer (rauwe) groente gaan eten, regelmatig een appel, en eventueel aan de dokter een vezeldrankje vragen. Deze kan je krijgen bij de apotheek, je lost de inhoud op en je hebt een vezelrijke drank.

Judith_ schreef:Een vezelrijk drankje vragen omdat iemand vertikt gezonden producten te eten vind ik zelf niet bepaald een oplossing. Lijnzaad is overal door heen te doen, chia zaad net zo. Eens proberen voor je begint te protesteren.
Wellicht gaan de vezels de krampen in eerste instantie erger maken. Heb je ook diarree of ben je futloos? Er heerst wel een buikgriep en dan kan goed sluimeren. Desondanks is gezond eten en voldoende drinken niet verkeerd.
Er is zoveel inspiratie te vinden op internet voor lekkere en gezonde dingen. Ik vind het zelf echt ontzettend leuk om gezonde (Tarwevrije) recepten te vinden waar je toch alles uit weet te halen.
Ann_moi schreef:Nee klopt, maar in sommige gevallen is dat dan een betere oplossing. Ik heb zelf ook producten die ik echt niet zou eten, ik vind gelukkig volkoren crackers wel lekker, maar nu ik geen gluten meer mag zou het problematisch worden als ik geen lijnzaad en producten zou eten. Je krijgt die vezels overigens ook niet gratis mee, en schadelijk is het zeker niet. Dus waarom niet eigenlijk.![]()
Vezels zijn van levensbelang, dus als je het via je voeding niet binnenkrijgt zou het iig een goede (tijdelijke) oplossing kunnen zijn.
Eet je eigenlijk veel suiker? Teveel suikers kunnen bij sommige mensen namelijk ook voor buikklachten zorgen.
). Nu probeer ik elke keer als ik uit school kom een appeltje in stukjes te snijden en dit te eten. Tot nu toe gaat dat prima. Het jammere is dat appel niet zo lang goed blijft in je tas :c dus dat het niet meekan naar school. OneAndOnlyx schreef:Ann_moi schreef:Nee klopt, maar in sommige gevallen is dat dan een betere oplossing. Ik heb zelf ook producten die ik echt niet zou eten, ik vind gelukkig volkoren crackers wel lekker, maar nu ik geen gluten meer mag zou het problematisch worden als ik geen lijnzaad en producten zou eten. Je krijgt die vezels overigens ook niet gratis mee, en schadelijk is het zeker niet. Dus waarom niet eigenlijk.![]()
Vezels zijn van levensbelang, dus als je het via je voeding niet binnenkrijgt zou het iig een goede (tijdelijke) oplossing kunnen zijn.
Eet je eigenlijk veel suiker? Teveel suikers kunnen bij sommige mensen namelijk ook voor buikklachten zorgen.
Ik eet best veel suiker, ja. Op een dag zo'n 5 tussendoortjes(als ik heeeel eerlijk ben). Nu probeer ik elke keer als ik uit school kom een appeltje in stukjes te snijden en dit te eten. Tot nu toe gaat dat prima. Het jammere is dat appel niet zo lang goed blijft in je tas :c dus dat het niet meekan naar school.