Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

sharoontje schreef:Ik probeer ook om niet bewust alles op mijn vriend af te reageren, maar onbewust gebeurt dat heel vaak.. heb ook contact gehad met mijn werk toenstraks ( zij weten van de situatie af en heb ook een gesprek gehad vorige week ) en het leek hun verstandig dat ik moest vragen bij de huisarts of het gesprek eerder kon plaatsvinden. Ik heb niet eens de puf om s'ochtends op te staan en mij klaar te maken voor het werk. Ben ik eenmaal daar, ben ik er totaal niet bij met m'n gedachten en ben ik erg stil, dit tot ergernis bij sommige collega's. Snap best dat ze het niet 'leuk' vinden dat ik zo veranderd ben, maar vind wel dat ze een beetje begrip voor de situatie moeten hebben.
sharoontje schreef:Ik probeer ook om niet bewust alles op mijn vriend af te reageren, maar onbewust gebeurt dat heel vaak.. heb ook contact gehad met mijn werk toenstraks ( zij weten van de situatie af en heb ook een gesprek gehad vorige week ) en het leek hun verstandig dat ik moest vragen bij de huisarts of het gesprek eerder kon plaatsvinden. Ik heb niet eens de puf om s'ochtends op te staan en mij klaar te maken voor het werk. Ben ik eenmaal daar, ben ik er totaal niet bij met m'n gedachten en ben ik erg stil, dit tot ergernis bij sommige collega's. Snap best dat ze het niet 'leuk' vinden dat ik zo veranderd ben, maar vind wel dat ze een beetje begrip voor de situatie moeten hebben.
Heb s' nachts ook vaak nachtmerries dat ik eerder thuiskwam en m'n vader voor m'n neus in elkaar zie zakken, hem probeer te reanimeren, maar dat het niet lukt. Of soms dat het wel lukt en dat hij gewoon weer bij ons is.. Elke keer spookt dat hele scenario door m'n hoofd.
Een neef en nicht van m'n vriend hadden dat net zo! Hun vader was 50 toen hij geheel onverwachts op zijn werk na een hartinfarct overleed.sharoontje schreef:Nee precies dat wil ik zelf ook. Ik voel gewoon dat het klaar is, dat ik op ben en ik kan gewoon niet meer. Ik vind het zo moeilijk, vooral omdat het onverwacht is en we geen afscheid hebben kunnen nemen.

sharoontje schreef:BernetteO; ik had aangegeven op mijn werk dat ik het niet trok om 5 dagen te werken, hier hebben ze wel rekening mee gehouden, door mij 2 of 3 dagen in te plannen. Dit ging ook wel, maar de laatste 2 weken trek ik het bijna niet meer. 1 dag is voor mij al teveel. Dit heb ik ook aangegeven en heb daarna een gesprek gehad en ik heb ook gezegd dat ik er heel veel moeite mee heb en dat ik mij niet op het werk kan concentreren. Hun antwoord daarop was, dat het belangrijk was dat ik hulp ging zoeken, maar er werd mij ook verteld dat de situatie snel moest veranderen, anders konden ze mij niet garanderen dat mijn contract werd verlengd. Ik zeg ook wel tegen collega's dat ik niet goed in mijn vel zit en daardoor anders kan reageren of juist heel stil ben, maar toch heb ik het gevoel dat ze denken dat ik niet moet zeuren en mij gewoon moet concentreren op het werk.
Ik probeer er wel over te praten met mijn vriend, maar ik vind het heel erg moeilijk, omdat ik een binnenvetter ben. Met mijn moeder praat ik er heel weinig over, want vaak huilen we dan alleen maar. Ik praat wel met een vriendin van mij, maar toch blijft het heel erg moeilijk.
Kentaro; mijn vader was 53 jaar. Ergens ben ik ook blij dat hij niets gevoelt heeft, maar het had niet zo gehoeven. Hij had nog veel langer bij ons moeten blijven..