leniger

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Gianti

leniger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-14 16:25

hey hey,

hier spreekt een stijve hark... en daar moet toch echt eens verandering in komen..

Ik ben nu enthousiast begonnen met paaldansen en mis zoveel lenigheid.. Heb in mijn vroegere jaren altijd ballet gedaan en lenig was ik wel..

Het grootste probleem voor nu is dat ik dus als ik op grond zit met gestrekte benen, niet eens rechtop kan zitten, blijf dus gekanteld in mijn bekken/onderrug en voor je de rest kan stretchen moet je toch echt met rechte rug werken :( wie heeft er goede tips/oefeningen

Caira

Re: leniger

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 16:49

zoek eens op YouTube naar pilates

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 17:25

Yoga, BodyBalance of Pilates.
Nog een stijve hark hier, en die drie werken goed :D

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-14 17:28

ik sta momenteel al 3 a 4x per week in sportschool krachttraining te doen, dus zoek ook echt iets wat ik thuis /daar ernaast kan doen :)

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 17:38

daarom zei ik al, kijk op YouTube, matje uitrollen en je kunt aan de gang

DewiRox

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 17:41

Gianti schreef:
ik sta momenteel al 3 a 4x per week in sportschool krachttraining te doen, dus zoek ook echt iets wat ik thuis /daar ernaast kan doen :)

Krachttraining werkt je lenigheid tegen. Door krachttraining worden je spieren korter, terwijl deze voor lenigheid juist 'langer' moeten worden.

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-14 18:01

Beide is met oog op het paaldansen :) er moet iets van een balans tussen die 2 te vinden zijn :P

De pilates die ik deed via YouTube was te intensief voor ernaast, was van blogilates.. Om van stretchen echt effect te hebben moet je elke dag doen en pilates trekt mijn lichaam echt niet elke dag erbij :P

Freya6

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 18:03

yoga yoga yoga

Florenc

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 09:12

DewiRox schreef:
Gianti schreef:

Krachttraining werkt je lenigheid tegen. Door krachttraining worden je spieren korter, terwijl deze voor lenigheid juist 'langer' moeten worden.

Niet per se hoor. Kijk eens naar olympische gewichtheffers. Zonder een heel goeie flexibiliteit in schouders, heup, hamstrings en enkels kom je in die sport echt nergens, terwijl dat toch wel een krachtsport pur sang is.

Fink

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 09:25

Hier wat oefeningen:

-Ga rechtop staan en zak langzaam met je bovenlichaam naar beneden. Probeer met je handen je voeten/de grond aan te raken. Nu zal dit waarschijnlijk niet lukken, maar probeer als het waren een 'bouncende' beweging van boven naar beneden (dit is een soort van stretchen) te maken met je bovenlichaam en armen. Als je snapt wat ik bedoel :+

-Ga op de grond zitten met rechte rug (ook een kwestie van oefenen), buig voorover en probeer met je handen je knieën aan te raken, als dat lukt dan met je handen je voeten proberen aan te raken, dan met je neus je knieën, en als dat lukt kan je proberen om met je handen je voeten en met je neus je knieën tegelijkertijd aan te raken.

-Leg je been op een verhoog stuk. Dit kan op heup hoogte zijn, maar ook iets lager of hoger, wat fijn voelt en wat lukt. Probeer dan de oefening die ik hierboven opgeschreven heb je doen.

Niets forceren en oefening baart kunst :j
Al doe je het om de dag, je zult zien dat je leniger en flexibeler wordt :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 10:20

Yoga! Zoek eens op Erin Motz.