wat kan ik doen.. ik durf niet :(

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

horselovee30

wat kan ik doen.. ik durf niet :(

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-14 13:04

Ik kon het nergens anders neerzetten dus vond dit nog de beste plek..

Ik heb n probleem!
ik ben 17 en ik heb nog nooit gezoend.. wel gekust maar niet meer.. ik durf het gewoon niet lijkt wel ik tril dan helemaal en weet oom niet hoe het precies moet en hoe je het aanpakt..
al mijn vrienden hebben zelfs al seks gehad en ik nog nieteems gezoend..
Hoe pak ik dit aaan en hoe moet je ? Wat doe je als je gaat zoenen..
misschien rare vraag maar zit er echt mee :(

Mioux

Re: wat kan ik doen.. ik durf niet :(

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 13:06

Je moet t pas doen als je er klaar voor bent. Leeftijd is daar niet aan gebonden. De ene is 13 de ander 30. Ik zou me er niet druk om maken, als je de juiste vind en er zelf klaar voor bent merk je dat wel. Wat je vrienden wel of niet hebben gedaan moet je ook soms met een korrel zou nemen, vaak is t grootpraat op die leeftijd.

Lekker gewoon doen wat je wil en wanneer je t wil, niet denken ik ben 17 ojee, want sommige zijn met 30 nog niet zo ver.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 13:06

Je kan misschien best beginnen met iemand te vinden waar je je bij op je gemak voelt en waar je gek van bent en die dat ook van jou is. Als je op je gemak bent kan je die persoon rustig zeggen dat je nieuw bent met alles en een beetje fatsoenlijke kerel houdt daar rekening mee, stelt je op je gemak en dan komt het vanzelf. :)

Wat je vrienden doen zijn eigenlijk jouw zaken niet. ;) Als zij van de brug springen, spring je ze toch niet na?

casey96

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 13:07

dat je vrienden het doen betekent niet dat jij het ook moet doen, pas als je er zelf klaar voor bent

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 13:07

dat gaat vanzelf op het moment dat het zich aandient..

niet te bezorgd over maken.. het heeft immers weinig zin om je druk te maken over iets dat nog niet aan de orde is.. en meestal neemt de man toch het initiatief, dus lekker laten aanleunen..

als hij met zijn lap vlees aankomt, weet jij instinctief wel wat je moet doen..

grijnss, wegrennen is 1 optie, tenzij je hem echt leuk vind en dan scharen die kaken heus vanzelf wel van elkaar ;)

yvanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 13:08

Nou weetje ik vond ook dat ik laat was maar t komt wel. Ik wss ook bang n draaide elke x weg.. doe dat niet...haha
N Hoe moet je t doen daar is geen antwoord op als het gebeurd gaat het allemaal vanzelf t komt goed♡ wacht op de ware ;)

meikepeters5

ach joh maak je er niet druk om komt vanzelf als je een keer iemand tegen komt die je echt leuk vind gaat dat vanzelf! echt waar je hoeft je er echt niet druk om te maken hoor :)

chimello

Als je vrienden van de brug springen, doe je het dan ook? ;)
Doe gewoon alleen dingen wanneer jij je daarbij op je gemak voelt, forceer niets wat je niet wilt doen.
Leeftijd maakt echt niet uit hoor!

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 13:09

yvanna schreef:
Nou weetje ik vond ook dat ik laat was maar t komt wel. Ik wss ook bang n draaide elke x weg.. doe dat niet...haha
N Hoe moet je t doen daar is geen antwoord op als het gebeurd gaat het allemaal vanzelf t komt goed♡ wacht op de ware ;)

wegdraaien is weinig nuttig, dan zit ie in je oor :o

Rintah

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 13:09

Als je lichaam er zo op reageert als je wil zoenen is dat gewoon een heel duidelijk teken dat je daar nog niet klaar voor bent. En dat is helemaal niet gek of raar hoor. Sommigen zijn daar nu eenmaal sneller in als anderen.
Ik heb ook voor het eerst gezoend toen ik 17 of 18 was, en dat was ook tevens met mijn eerste vriendje.

Als je iemand echt leuk vind dan krijg je vanzelf dat je diegene wil zoenen, en het belangerijkste wat je daarbij moet doen is niet nadenken, maar gewoon doen wat goed voelt.

billionache

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 13:11

Als al je vrienden al in een ravijn hebben gesprongen, ga jij dat dan ook doen? ;-)

Tuurlijk niet! Maak je niet zo druk joh. Ik had mijn eerste zoen ook pas met 16/17. Liever wat langer wachten tot je het kan doen met iemand waar je je comfortabel bij voelt, dan uit wanhoop 'omdat je vrienden het al lang hebben gedaan' maar even snel met iemand zoenen. En dat geldt voor alles, ook seks bijvoorbeeld.

Hoe je het goed moet doen kunnen wij je geen tips geven. Als je zelf nog onzeker ben is het beter als je de jongen een beetje laat leiden, en dan loopt het allemaal vanzelf wel los :-)

manou_diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 13:14

Maakt niet uit! Ik ben 15 en heb ook als enige van mn vriendengroep nog nooit gezoend. Mijn beste vriendin verteld het liefst tegen iedereen dat ze al ontgroend is maar in feite was het alleen een kusje p de mond met de lelijkste jongen van de school. Ik wacht liever tot er iemand komt waarbij ik me zo op me gemak voel dat het vanzelf gaat (hoop ik :+ ) Ook heb ik wel graag dat de jongen wel al ontgroend is, lijkt me iets minder akward. Dan weet een van de twee in ieder geval waar die mee bezig is :')

horselovee30

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-14 13:14

Bedankt voor de tips !

Nadia
Oppermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 15:06

WWW --> MWS

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 13:06

Als het zo ver is, dan is het zo ver.
Dan denk je er niet eens meer bij na :)

Ik was ook pas 17 toen ik mijn eerste zoen kreeg :)

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 13:46

_Nancy schreef:
Als het zo ver is, dan is het zo ver.
Dan denk je er niet eens meer bij na :)

Dit. Echt waar. En om je gerust te stellen, ik was 21. ;) Dat was wel met degene met wie ik nu, ruim 4 jaar later, nog steeds heel gelukkig ben. Laat je niet leiden door wat je vriendinnen hebben gedaan. Het is niet belangrijk hoe snel die eerste keren zijn, het is belangrijk hoe waardevol ze zijn.