Een paar weken terug heb ik mijn laatste bezoek bij de orthodontist gehad, die met de leuke mededeling kwam dat ik mijn onderste twee verstandskiezen (die nog niet door zijn), moet laten verwijderen
. Sinds die dag niet meer goed kunnen slapen omdat ik zo verschrikkelijk bang ben voor zulk soort dingen. Heb ooit al 2 melkkiezen laten trekken wat een groot drama was. Nu vroeg ik me af of het mogelijk is om geheel onder narcose te gaan tijdens de behandeling of moet daar een hele goede reden voor zijn?Graag hoor ik jullie ervaringen!
Toen ik weer wat rustiger was, spoot ze de verdoving in, daarna dacht ik bij mezelf, 
Dus als het zo ver is dat het écht moet, zorg ik dat ik wat valium in mag nemen voor de behandeling.
Ik kreeg een paniek aanval nadat de verdoving was gezet (normaal werken verdovingen niet, dus toen alles begon te tintelen schoot ik in de paniek) maar inderdaad even gerust gesteld door de assistenten en kaakchirurg daar en daarna nergens last van gehad. Bij mij ging eerst linksonder en links boven eruit, 2 weken daarna rechts onder en rechts boven. Daar heb ik wel wat last van gehad, want m'n eigen kaakchirurge (die dus de eerste 2 kiezen eruit had gehaald) had zich verslapen waardoor ik een kaakchirurg in opleiding kreeg die wel de laatste 2 eruit zou halen. Man, dat deed een stuk meer pijn, maar goed de verdoving was ook verkeerd gezet en toen ik dat aangaf kreeg ik de mededeling dat het vast wel mee viel, hij was er immers bijna uit en brufen was ook heus niet nodig, ik moest maar aan de paracetamol..