Crossfit!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Romeo2007

Crossfit!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-14 11:20

Wie doen er hier allemaal aan crossfit? Ik heb vanavond een proefles bij een andere sportschool waar ze alleen maar crossfit geven. Ben benieuwd! Ik ga ongeveer 2-3 keer per week.

Winged

Re: Crossfit!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 11:21

Florenc

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 13:45

Ik nu ondertussen ruim anderhalf jaar :), 5/6 keer per week (meestal 5x crossfit, 1x olympisch gewichtheffen). Ben nu ook stillaan aan het beginnen met wat wedstrijdjes, maar om echt mee te draaien ben ik nog niet goed genoeg...

Is het de eerste keer dat je gaat vanavond?
Good luck :).

Orthos

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 14:36

Ik heb nu 2x crossfit gedaan. Het is echt ongelooflijk zwaar en ik had echt super veel spierpijn :') Bij mij zijn er alleen maar mannen dus extra motivatie om als enige vrouw door te gaan haha.
Het is echt super leuk!

Veel plezier vanavond!

OneAndOnlyx

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 14:39

Mijn neef doet regelmatig aan crossfit! Hij heeft bij het leger gezeten en ziet er nog altijd even gespierd uit als toen, door crosffit.

Romeo2007

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-14 07:41

Gisteren mijn eerste les gehad! Ik ben wel gewend om krachttraining te doen en HIT training.
Het viel mij reuze mee en het was erg leuk! Squatten ben ik gestopt op 90kg met 3 herhalen. Kon dus eigenlijk nog wel meer. Nu even kijken of ik me ga opgeven / hoe te combineren met paard.

Dabiscui

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 07:44

Ik doe ook aan crossfit bij mijn sportschool! Wij zijn een officieel crossfit sportschool en hebben iedere dag een WOD (Workout Of the Day). Het is erg populair bij ons zowel onder de mannen als de vrouwen.

Wat ik er leuk aan vind is dat het erg intensief is en dat je iedere dag dus een verschillende work-out hebt. Daarnaast is het fijn dat je instructeurs hebt die je motiveren om door te gaan :)

Jackyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 07:59

Ik meld mij ook!. Sinds een maand aan het crossfitten nu!

Florenc

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 08:13

Romeo2007 schreef:
Gisteren mijn eerste les gehad! Ik ben wel gewend om krachttraining te doen en HIT training.
Het viel mij reuze mee en het was erg leuk! Squatten ben ik gestopt op 90kg met 3 herhalen. Kon dus eigenlijk nog wel meer. Nu even kijken of ik me ga opgeven / hoe te combineren met paard.

Wat heb je allemaal moeten doen?
90kg om mee te starten is behoorlijk stevig :Y). Ik zat daar pas na een jaar trainen (en zit daar nog steeds), en er zijn bij ons op de club geen vrouwen die zwaarder squatten.... Als ik 'm niet volledig (ass to the grass) moet doen gaat een stuk meer wel lukken, maar anders niet.

Hier gisteren veel shoulder press, push press,... Jammer genoeg zit ik wel met een lastige schouderblessure aan mijn linkse schouder, dus ik heb alles meegedaan met een dumbell aan 1 kant :+. Shoulder press met 18kg (8*6), push press met 25kg (8*4). Stevig, zo met maar 1 arm...

Workout was 12min AMRAP met een buy-in van 150 wallball shots, en dan 3*hang clean, 6*push press, 9* frontsquat. Normaal voor de vrouwen met 35kg barbell, maar ook hier weer 1-armig gewerkt met een dumbell van 18kg.
Zoveel wallball shots, het blijft tegenvallen... :')