[Centraal] Piercings (deel 16)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Hanmar

[Centraal] Piercings (deel 16)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-14 14:21

Aangezien het vorige Centrale piercingtopic al over de 100 pagina's telt, bij deze weer een nieuw deel.

In het verleden is één en ander niet helemaal naar wens verlopen, met name werd er hier en daar offtopic gepost. Houd er rekening mee dat het op MW de bedoeling is om ontopic te posten.

Mocht het, ondanks deze waarschuwing vooraf, weer voor komen dat er offtopic gekletst wordt dan volgen hierop passende sancties. Onthoud: ook reacties als 'Yes, nieuw topic!' zijn niet toegestaan! :)

Samenvattend zijn de regels als volgt:

• De boktregels zijn uiteraard ook in dit topic van toepassing
  • Er wordt alleen ontopic gepost
  • Wil je offtopic kletsen dan kan dit in het HK topic: [HK] [HK] Het piercingtopic, deel 1
  • Wanneer bovenstaande regels niet na worden geleefd volgt hierop een sanctie

Links naar vorige topics:
[MWS] [Centraal] Piercings
[MWS] [Centraal] Het piercingtopic, deel 5
[MWS] [Centraal] Piercings.
[MWS] [Centraal] Piercings.
Citaat:
Piercing FAQ - Veelgestelde Vragen over Piercings

Als ik mijn piercing eruit haal, blijft er dan een litteken over en hoe zal dat eruit zien?

Dit hangt af van het herstellende vermogen van je huid. De ene heeft een sneller herstellende huid dan de ander en dat is dus bij iedereen verschillend. Als je huid zich makkelijk en snel hersteld zal er een minder zichtbaar litteken onstaan dan als je huid zich moeilijk en langzamer hersteld.

Er is een manier om ervoor te zorgen dat je litteken(tje) minder zichtbaar wordt. Hiervoor kun je de littekencreme van Biodermal gebruiken. Deze kost ongeveer 13 euro. Voor die prijs best een klein tubetje, maar je doet er ongeveer een half jaar mee.

ALGEMEEN

Hoe oud moet je zijn om <naam piercing> te laten zetten?

Officieel mag je pas vanaf je 16e of jonger maar dan met toestemming van je ouders worden gepierced. Intieme

piercings zijn pas vanaf 18 jaar. Niet vergeten je ID mee te nemen!

Doet het pijn om <naam piercing> te laten zetten?

Pijn verschilt ontzettend per persoon. Wat de een pijnlijk vind dat vind de ander niet pijnlijk. Twijfel je of ben

je bang dan moet je het niet doen. Of je moet je erover heen zetten.. want wie mooi wil zijn moet pijn lijden.

Wat is een <naam piercing>?

Hier wat plaatjes met namen van piercings waar ze zitten en hoe ze heten:
http://bodymod.org/forum/uploads/Montan ... schart.jpg
http://bodymod.org/forum/uploads/Omicr0 ... 8_face.gif

Een sternum is een piercing in het vel tussen de borsten.

Hier een linkje naar tekeningen van de intieme piercings bij de vrouw
http://www.christina-piercing.de/mambo/ ... &Itemid=56

NAZORG

Hoe maak je de piercing het beste schoon?

Het beste kan je dat doen met een zeezoutoplossing.

Neem 250 ml. water en breng dit aan de kook. Doe het water in een schoon bakje of bekertje waar je de piercing

makkelijk in kan schoonmaken (weken). Voeg aan het water 2 theelepels zeezout toe en meng dit. Als het water is

afgekoeld tot een aangename temperatuur kan je de piercing gaan weken. Draai daarbij je sierraad ongeveer 5 minuten

voorzichtig heen en weer. Is je piercing dan nog niet genoeg geweekt herhaal dan deze handeling. Daarna goed

afspoelen onder de Douche/kraan en goed drogen!

Wat moet ik juist niet gebruiken?

Géén alcohol of Sterilon of andere desinfecterende middelen aanbrengen op je piercing. Deze agressieve middelen

kunnen het genezingsproces vertragen of irritaties veroorzaken.

* Géén zalf of lotions aanbrengen op je piercing. Dan kan je wondje verstikken.
* Géén pleister, verbandje of gaasje. En minimaal 6 tot 8 weken niet zwemmen, onder de zonnebank of sauna.

Kan ik na <aantal> weken al een nieuwe piercing in doen?

Met een versgezette piercing is het beste om iig te wachten tot het volledig genezen is. Dit verschilt per piercing

en ook per lichaam. Dus het beste advies is om sowieso de genezingsperiode af te wachten en daarna pas een nieuwe

piercing in doen.

Genezingsperiode:

Cheek: 2 t/m 3 maanden
Kraakbeen: 2 maanden t/m 1 jaar
Oorlel: 6 t/m 8 weken
Wenkbrauw: 6 t/m 8 weken
Genitalien: 4 weken t/m 6 maanden
Labret: 6 t/m 8 weken
Navel: 6 maanden t/m 1 jaar
Tepel: 2 t/m 6 maanden
Neus: 2 t/m 12 maanden
Septum: 6 t/m 8 weken
Tong: 3 t/m 6 weken

Afbeelding

Talindos

Re: [Centraal] Piercings (deel 16)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-14 14:39

Nieuw Topic!

_Ekenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-14 14:47

Hanmar schreef:
Onthoud: ook reacties als 'Yes, nieuw topic!' zijn niet toegestaan! :)

;-)

Mijn helix, tragus en dubbele conch zijn nu ook eindelijk niet gevoelig meer. Af en toe nog wel wat opgedroogd wondvocht, maar thank god. Ik voel ze niet meer, al jeukt m'n tragus soms wel. Maar jeuk is goed. :D
Verder ligt het piercen echt een beetje stil bij mij. -O-
Tepels heb ik gewoon echt de ballen niet voor. En verder tja.. ik wil geen piercings in m'n gezicht, dus dan houd het wel een beetje op. Dermals enzo ben ik ook niet meer zo fan van. :')

UhNee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-14 14:51

Ja leuk! Heb nu ongeveer 2 jaar een navelpiercing, en ik wil supergraag een septum. Maarja, ouders... :')

_Ekenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-14 14:52

Nog even wachten tot je 18 bent dan! :D

UhNee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-14 14:54

_Ekenna schreef:
Nog even wachten tot je 18 bent dan! :D

Zeker waar! Als ik 'm dan nog wil.... Het zijn meestal fases bij mij :')

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-14 15:32

Ik ben weer van de partij :) wil nog iets nieuws maar heb nog geen idee wat!

Talindos

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-14 16:00

_Ekenna schreef:
Hanmar schreef:
Onthoud: ook reacties als 'Yes, nieuw topic!' zijn niet toegestaan! :)

;-)

:o?

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-14 16:29

Ook hier weer nieuwepiercingkriebels, binnenkort maar weer eens langs de shop in Harderwijk als ik toch weer bij de familie ben. :)
Baal overigens nog steeds van m'n medusa, wellicht dat ik die weer laat herpiercen.

_Ekenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-14 16:38

Talindos schreef:

Jouw eerste reactie was dus niet toegestaan, staat aangegeven in de OP. ;-)

@ Lor1,
Als je er van baalt zeker doen toch!
Ik vind het zelf niet zulke leuke piercings.. Vind het er altijd een beetje vreemd uit zien zo'n bolletje daar. :')

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-14 16:42

Ik had er een klein steentje in, viel dus minder op dan een bolletje. :)
En hij paste zo leuk bij m'n labret. :D

_Ekenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-14 16:43

Een labret lijkt me zo vreemd met zoenen... :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-14 16:44

Zijn er mensen met een triple forward helix? Ik wil er na het surfseizoen een nemen :)

Talindos

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-14 16:59

_Ekenna schreef:
Talindos schreef:

Jouw eerste reactie was dus niet toegestaan, staat aangegeven in de OP. ;-)

ik bedoelde eigenlijk dat dat nogal dom was van mij :')

Bokker13579

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-14 18:08

We zijn weer van de parij!

Blacky94

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-14 18:17

Ik vroeg me al enigszins af waarom dat andere topic nog open was maar wist ook niet zeker of de 100 pagina regel daar van toepassing was :')

Anyway, misschien dat ik ooit nog eens wat meer in mn oren wil naast wat ik nu heb maar weet nog niet echt hoe en wat.. :') en ik betaal hier in NL ook flink wat meer dan ik in Canada deed.. :')

Gezicht vind ik persoonlijk ook niks (naast neus en tong dan)

muntdrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-14 18:22

eefj33 schreef:
Zijn er mensen met een triple forward helix? Ik wil er na het surfseizoen een nemen :)

Ik heb 1 forward helix, is dat ook goed? :Y)

Colien

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-14 18:56

eefj33 schreef:

Ik ga als het goed is woensdagmiddag hem laten zetten!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-14 19:03

@muntdrop, geen probleem :) Heb je er veel last van (gehad)? Pijnlijke piercing? Beetje goed schoon te houden? Verdere ervaringen? :)

@Colien, spannend! Laat het me weten als hij zit, ben benieuwd! Waar laat je hem zetten?

Ik wil trouwens naar Body Cult in Den Haag, van wat ik erover gehoord/gelezen heb is dit wel een goede shop toch?

Franciee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-14 19:04

Nog steeds geen piercing laten zetten, maar nu vooral omdat ik niet kan lopen :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-14 19:07

Ik heb ook een forward helix. Kwa pijn vond ik hem net zo als mijn helix, pijn is te beschrijven als een gemene steek, maar dat trekt al snel weer weg. Daarna merkte ik het wel als ik lachte :') Voel maar eens als je 'lach', houd je vinger dan maar bij de plek, dan merk je dat dat ook beweegt. Dus dat voelde ik wel even, maar ook dat was na een paar dagen weg.

Ik vind het wel ontzettend rot omdat ik er nu al super lang een vochtbultje heb zitten die maar niet weg wil gaan, heel irritant. Met droogmaken is het ook een beetje prutsen om de achterkant droog te krijgen, want dat is natuurlijk niet zo'n handige plek.

muntdrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-14 19:13

eefj33 schreef:
@muntdrop, geen probleem :) Heb je er veel last van (gehad)? Pijnlijke piercing? Beetje goed schoon te houden? Verdere ervaringen? :)

@Colien, spannend! Laat het me weten als hij zit, ben benieuwd! Waar laat je hem zetten?

Ik wil trouwens naar Body Cult in Den Haag, van wat ik erover gehoord/gelezen heb is dit wel een goede shop toch?

Meh ik kon er de eerste week niet echt op slapen. Ik heb altijd zo'n plaid in mn bed en daar maakte ik een hoefijzer vorm in zodat mn oor in het gat zat en ik wel op die kant kon slapen :+. Het is nu 3-4 maanden later en heb een klein vochtbultje er boven zitten. Verder geen pijn meer ofzo.

Maar kraakbeenpiercings zijn lastig. De ene persoon heeft nooit ergens last van gehad en bij de ander kan hij maanden lang stom blijven doen. Genezing kan tot wel een jaar duren, ook al heb je nergens last van en denk je dus dat het allemaal al prima is.

Het piercen zelf doet pijn ja, maar dat hoort erbij. Vond het zelf in ieder geval goed te doen maar dat verschilt per persoon. De angst voor pijn is bij veel mensen groter dan de pijn zelf. Maar een triple lijkt met wel heftiger omdat je er natuurlijk 3 neemt. Laat je ze alle drie in 1 keer zetten? Ik heb wel eens gehoort dat ze soms eerst de buitenste 2 doen en dan na een maand pas de middelste. Waar ga je hem laten zetten? :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-14 19:19

Ja, ik ga ze tegelijk zetten. Ik surf en zeewater op een verse piercing lijkt mij niet heel ideaal, dus ik wil hem deze winter in een winterstop laten zetten. Volgend jaar wil ik eigenlijk wel doorsurfen in de winter en in de lente/zomer/herfst wil ik echt geen stop nemen, dus deze winter is voorlopig de enige tijd dat ik echt een tijdje uit het water ben. En pijn is fijn zeggen we dan maar he :=
Ik ga hem laten zetten bij Body Cult Den Haag.

muntdrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-14 19:25

eefj33 schreef:
Ja, ik ga ze tegelijk zetten. Ik surf en zeewater op een verse piercing lijkt mij niet heel ideaal, dus ik wil hem deze winter in een winterstop laten zetten. Volgend jaar wil ik eigenlijk wel doorsurfen in de winter en in de lente/zomer/herfst wil ik echt geen stop nemen, dus deze winter is voorlopig de enige tijd dat ik echt een tijdje uit het water ben. En pijn is fijn zeggen we dan maar he :=
Ik ga hem laten zetten bij Body Cult Den Haag.

Nah denk dat in 1 keer ook gewoon makkelijk kan. Tis alleen wel pijnlijker en als je veel zwelling hebt minder ideaal. Bij mij hebben ze dus best wel een behoorlijk lang sieraad gebruikt ivm zwelling (bleek achteraf echt 0,0 te zwellen :+) maar dat vind ik ook wel weer wat hebben (foto in vorig topic).

Blacky94

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-14 19:25

Nu weet ik niet hoe het zit met het kwaliteit van het NLe water maar doorgaans is zeewater juist niet slecht voor piercings omdat het zout ontsmettend werkt. Ik kreeg voor 1 van mijn piercings namelijk ook zeezout mee om op te lossen in water en daarmee schoon te maken.

Met mijn VCH mocht ik namelijk ook alleen zwemmen in een prive zout zwembad of de zee voor de eerste paar weken :')