Buikgriepje te pakken na een week ongezond eten?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

OneAndOnlyx

Buikgriepje te pakken na een week ongezond eten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-14 11:45

Hoihoi,

Sorry als het verkeerd staat

Afgelopen week is mijn oma overleden, en toen hebben we niet zo fantastisch gegeten(2x pastasalade, 1x bami, 1x kroketten, dus eigenlijk best wel vet). Nu heb ik sinds eergisteren erg last van mijn buik, echt een kramp in mijn onderbuik alsof ik ongesteld moet worden. Ben het net geweest, zo'n beetje 2 weken geleden. Ik vertelde het mijn moeder en zij zei dat mijn broer er ook al last van had, en dat ze mijn nicht ook had gehoord over buikpijn. Kan het een buikgriepje zijn? Ik heb verder geen last van andere verschijnselen van buikgriep, maar mijn moeder zei dat het een virus kon zijn. Onze weerstand is natuurlijk wel wat omlaag gegaan met dit vette eten & het verdriet om oma, maar toch vraag ik me af wat dit dan zou kunnen zijn? Weet iemand het?

zonnebloem18

Re: Buikgriepje te pakken na een week ongezond eten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-14 11:59

Buikgriep gaat ook wel weer heel erg rond, dus ik denk een samenloop van omstandigheden.

Hikarii

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-14 12:03

Als het onderin zit en echt kramp is zoals ongesteldheid, zou het ook zijn dat je darmen van slag zijn door het vette eten.
Heb je last van dunne ontlasting?

Tatjanaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-14 12:05

Buikgriep graat rond, dus het kan een samenspel zijn van gebeurtenissen. Het kan ook zijn dat je op het vette eten reageert. Vooral als je niet gewent bent al veel vet eten zal je hier sneller last van hebben.

kimberly1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-14 12:56

Ik wil even benadrukken dat je weerstand niet omlaag gaat van vet eten. Je weerstand kan wel omlaag gaan als je een slechte balans hebt tussen alle voedingsmiddelen, maar gelukkig eet je niet alleen 's avonds. Wel kan je weerstand inderdaad omlaag gaan als je verdriet hebt en dan kun je meer vatbaar zijn voor bepaalde ziektes. Het kan dus buikgriep zijn, maar het kan ook zijn wat Tatjana zegt: je lichaam is een ophoping/vervuiling aan het opruimen.

OneAndOnlyx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-14 13:21

xBerber schreef:
Als het onderin zit en echt kramp is zoals ongesteldheid, zou het ook zijn dat je darmen van slag zijn door het vette eten.
Heb je last van dunne ontlasting?

Ik heb geen last van dunne ontlasting, ben er eigenlijk verbaasd over dat dit er niet is.

MerleSimone

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-14 13:23

Ik denk dat je gewoon weer even een maaltijd met aardappels en groenten of een paar boterhammen moet eten. Je darmen zijn denk ik van slag en kunnen wel wat vezels en vitaminen gebruiken. Goed drinken en even weer gezond eten helpt denk ik al!

Gecondoleerd met je oma :(:)

OneAndOnlyx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-14 15:14

Rubber_Duck schreef:
Ik denk dat je gewoon weer even een maaltijd met aardappels en groenten of een paar boterhammen moet eten. Je darmen zijn denk ik van slag en kunnen wel wat vezels en vitaminen gebruiken. Goed drinken en even weer gezond eten helpt denk ik al!

Gecondoleerd met je oma :(:)

Zoiets zei mijn moeder ook al ja, bedankt! Ook zie ik dat je naar Stromae gaat! Ik ga ook volgens mij 21 november(of 22, ik ben vergeetachtig :p).