Bloed en Stamcel Donor

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

sita12

Bloed en Stamcel Donor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-14 11:11

hoi hoi

Ik hoop dat het hier goed staat.

Sinds vandaag ben ik bloed donor, ik persoonlijk vind dat er niet genoeg bloed donoren kunnen zijn en heb daarom ook het besluit genomen.

Maar dan nu Stamcel Donor, het aanmeldings proces is mega makkelijk je krijgt een wangstaafje thuis wat je terug moet sturen en klaar.
Wat als je werkelijk opgeroepen word? daar zitten toch wel wat meer gevolgen aan.
mijn vraag dus wie is er stamcel donor? is al eens opgeroepen?

eerlijk is eerlijk alle nadelige gevolgen wegen niet op tegen het reden van een mensen leven.

groetjes

Mloes

Re: Bloed en Stamcel Donor

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-14 11:17

Ik ben stamceldonor. Of beter gezegd, ik sta geregistreerd maar nog niet opgeroepen (gelukkig :D.. toch best spannend..).

Maar mocht het zover zijn dan ga ik met liefde tijdelijk wat klachten hebben, als ik daarmee iemands leven kan redden!

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-14 19:11

Voor zover ik heb begrepen is de kans dat je wordt opgeroepen als stamceldonor erg klein. Als je wordt opgeroepen moet je een paar dagen medicijnen slikken die er voor zorgen dat er meer stamcellen in je bloed zitten en de laatste dag wordt dan bloed van je afgenomen wat verwerkt wordt en naar de ontvanger gaat.

Ik wil het wel worden maar mag nu nog niet omdat je ook bloeddonor moet zijn geweest en mijn ijzer meestal te laag is.

damian23

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-14 19:18

Ik volg dit even. Ik zou best wel stamceldonor willen worden maar ik vind het best wel eng. Ik wil geen beenmerg onder narcose afstaan en als ze het via je bloed afnemen moet je eerst medicijnen slikken. Ze sluiten ook een verzekering voor je af mocht er iets mis gaan met de donatie. Dat laatste maakt mij toch weer huiverig. Want wat zijn de risico's?

Adamootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-14 19:21

zonnebloem18 schreef:
Voor zover ik heb begrepen is de kans dat je wordt opgeroepen als stamceldonor erg klein. Als je wordt opgeroepen moet je een paar dagen medicijnen slikken die er voor zorgen dat er meer stamcellen in je bloed zitten en de laatste dag wordt dan bloed van je afgenomen wat verwerkt wordt en naar de ontvanger gaat.

Ik wil het wel worden maar mag nu nog niet omdat je ook bloeddonor moet zijn geweest en mijn ijzer meestal te laag is.

Je hoeft geen bloeddonor te zijn (geweest) om stamceldonor te worden hoor! ;) Ik heb mij ook opgegeven voor stamceldonatie maar ik ben nog niet opgeroepen.

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-14 09:07