Shakes

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

lisannevosje

Shakes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-14 22:01

Hallo Bokkers!

Ik heb vandaag shakes besteld voor duursport, dus voor mij met hardlopen. Ik heb volgende week een belangrijke sporttest en moet daar het hoogste halen, om daar bij te helpen wil ik dus een shake voor extra energie en tegen verzuring gaan gebruiken.

Hebben jullie ervaringen met shakes, wat gebruiken jullie zelf, waarom en wat merken jullie hiervan?

En ik weet dat ik hierbij ook moet sporten, en dat doe ik ook zeker, het is alleen als extra "hulp".

Florenc

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-14 09:07

Wat voor shakes heb je besteld dan?

Vrees dat ik je een beetje ga moeten teleurstellen, maar shakes zijn geen wondermiddeltjes. Shakes zijn puur ter ondersteuning van je training, voor de opbouw/recuperatie van je spieren. Je wordt er niet beter / sneller / minder verzuurd /... van door een keertje een shake te drinken.
Wat voor sommigen wel 'instant' kan werken zijn pre-workouts. Maar dat pakt niet bij iedereen even goed (genoeg mensen die er hartkloppingen van krijgen of onwel worden) en is ook puur voor explosiviteit en voornamelijk voor krachttraining.
Voor echte duursport (dus echt lange prestaties, >1.5u) denk ik dat je eerder naar producten moet gaan die tijd terwijl je koolhydraten aanvullen, waardoor je die 'dip' niet gaat krijgen.

Wat is die belangrijke sporttest trouwens juist?

Winged

Re: Shakes

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-14 12:19

Zoek eens naar het body en fit topic hier op bokt.

Daarnaast wat Florenc zegt. Het is geen wondermiddel maar een ondersteunend middel.
Tenzij je aan de doping wil ;)

lisannevosje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-14 16:38

haha het is ook de bedoeling dat het de training ondersteund, misschien beetje onhandig omschreven, maar dat is wat ik bedoelde haha

die sporttest is hardlopen, lopen met steeds zwaardere kistjes en daarna marsen met bepakking, ook steeds zwaarder. ik wil voor het hardlopen even iets meer energie hebben, dus ik ga het gewoon proberen... het is dus wel lange, maar niet echt lang hetzelfde ( al vind ik 12 minuten hard rennen best lang haha)

xNathaliee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-14 16:44

Waar ik veel kracht uit kan halen is Carnivor. Daar maak ik dan een shake van. Dat zijn eiwitten uit vlees. Misschien dat het jouw kan helpen om meer energie te hebben tijdens het hardlopen, bij mij werkt het bij mijn krachttraining iig wel :j

lisannevosje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-14 17:13

Kracht moet ik niet hebben, dat heb ik genoeg haha, maar zou he mij er meer over kunnen vertellen?

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-14 17:37

Wellicht handig om dit eerst een paar keer te proberen in je trainingen ipv op die dag zelf? vind een week van te voren een beetje te laat ingepland, ik zou juist rust adviseren!!! supercompensatie is een wondermiddel, lees eens dit artikel:

http://www.hetloopcentrum.nl/archief/co ... t-u-ermee/

Het betreft toch je militaire keuring? Mijn advies is: doorgaan tot je neervalt (bij wijze van!), je hoofd stopt eerder dan je lijf namelijk. Als je dat weet, kan je nog even aanzetten wanneer je denkt op te moeten geven. Het is namelijk niet alleen een fysieke test, maar ook mentaal en op karakter.

BokitoZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-14 17:39

Idd eerst even op een trainings dag proberen..
Ik doe aan motorcross en wij hebben shaker van de body en fit shop weet zo even niet de naam.
Kijk even op de site van hun

lisannevosje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-14 22:50

Die heb ik al, ik kan nu niet teveel trainen omdat ik een lichte blessure heb, anders krijg ik ruzie met de fysio. Mag de test wel doen en ga zeker door tot ik erbij neerval

xNathaliee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-14 08:33

lisannevosje schreef:
Kracht moet ik niet hebben, dat heb ik genoeg haha, maar zou he mij er meer over kunnen vertellen?

Wat wil je precies weten?

lisannevosje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-14 10:38

Nou waar het goed voor is enzo, en wat het precies inhoud.

xNathaliee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 16:28

Carnivor zijn eiwitten uit vlees en geeft meer energie/kracht. Ik drink deze dan voor het sporten en whey is eiwit uit zuivel geloof ik en drink ik na het sporten voor spierherstel.