Tampons verwijderen uit neus.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Tampons verwijderen uit neus.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 12:10

Hallo,

Ik heb maandag een operatie ondergaan. Neus tussenschot is recht gezet en bij holtes schoongemaakt.
Nu heb ik van die vreselijke tampons in m'n neus, die er morgen om 10u uit gaan.
Maar nu lees ik op internet allemaal verhalen dat het erg pijnlijk is..
Dus ik ben erg zenuwachtig. Hebben bokkers hier ervaring mee? Is het echt erg pijnlijk? -O-

KimD

Re: Tampons verwijderen uit neus.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 12:12

Ik heb ze eruit laten halen door mijn moeder, hetzelfde idee als een pleister. Het deed prikken maar niet echt pijnlijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 12:14

KimD schreef:
Ik heb ze eruit laten halen door mijn moeder, hetzelfde idee als een pleister. Het deed prikken maar niet echt pijnlijk.

Mocht dat van de dokter?

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 12:15

Heb je ook neusspray meegekregen? Die lost de tampons al gedeeltelijk op namelijk. Mijn vriend heeft dit onlangs ook gehad, en bij hem zat er nog maar 1 klein stukje in, de rest was er al uit of opgelost. Bij hem dus geen centje pijn, hooguit een kriebeltje.

Suzzy_3

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 12:19

De verschrikkelijkste ervaring van mijn leven. (erger dan bevallen).
Het deed geen pijn, dat niet. maar dat zat zo een beetje vast in mijn hoofd, en dan hoor je van alles kraken. Ik dacht echt dat mijn hersenen mee naar buiten kwamen.
En natuurlijk bloeden dat dat deed, of beter gezegd, al dat bloed dat daar zat en niet door kon, kwam mee buiten.
Brr...

En stomme ik, heeft daarna haar neusspray etc. niet gebruikt zoals de dokter het gezegd heeft. Dus operatie eigenlijk bijna voor niks geweest. Er is in ieder geval geen verbetering.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 12:19

Zwerte schreef:
Heb je ook neusspray meegekregen? Die lost de tampons al gedeeltelijk op namelijk. Mijn vriend heeft dit onlangs ook gehad, en bij hem zat er nog maar 1 klein stukje in, de rest was er al uit of opgelost. Bij hem dus geen centje pijn, hooguit een kriebeltje.

Nee dat heb ik niet..

bakkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 12:22

Mijn man heeft onlangs ook zo'n operatie gehad, tampons eruit halen beschrijft hij als een heel vreemd, maar niet pijnlijk gevoel. Die dingen zitten dieper dan je zou verwachten, vandaar. Geen neusspray gehad trouwens.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 12:22

Suzzy_3 schreef:
De verschrikkelijkste ervaring van mijn leven. (erger dan bevallen).
Het deed geen pijn, dat niet. maar dat zat zo een beetje vast in mijn hoofd, en dan hoor je van alles kraken. Ik dacht echt dat mijn hersenen mee naar buiten kwamen.
En natuurlijk bloeden dat dat deed, of beter gezegd, al dat bloed dat daar zat en niet door kon, kwam mee buiten.
Brr...

En stomme ik, heeft daarna haar neusspray etc. niet gebruikt zoals de dokter het gezegd heeft. Dus operatie eigenlijk bijna voor niks geweest. Er is in ieder geval geen verbetering.

Ik heb het gevoel dat het juist heel los zit, het lekt ook aan alle kanten, (sorry niet zo smakelijk) En ik moet veel niezen, nu ook weer 6 keer achterelkaar, terwijl het absoluut niet mag, ik heb er zelfs medicijnen voor omdat tegen te gaan.. maar het helpt niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 12:23

Maar hoe gaat dat dan? Met een pincet? Krijg je geen verdoving?

bakkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 12:24

Met een pincet inderdaad, en zonder verdoving, duurt echt maar een paar seconden.

jaleesa89

Haha toen ik de titel las dacht ik van omg wat heeft die uitgevreten. Maar niks raars dus.
Denk dat het gewoon ff tanden op elkaar zetten is en je moeders hand eraf knijpen, heb ik iig wel gedaan toen bij mij de schroef uit mijn gehemelte werd gehaald (zonder het tandengedeelte natuurlijk :P )

_Margot_

De tampons eruit halen is op zich niet pijnlijk... heb je ook van die plaatjes op je neusschotje?
Laatst bijgewerkt door _Margot_ op 15-10-14 12:27, in het totaal 1 keer bewerkt

Margee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 12:25

Ik krijg in december een dergelijke operatie maar mij is verteld dat ze er afgeknipte vingers van handschoenen om heen doen. Dan gaat het veel makkelijker. Misschien hebben ze dat bij jou ook gedaan?

meisje2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 12:26

Ik heb twee keer een operatie aan mijn voorholtes gehad en een keer aan poliepen in mijn neus, bij de eerst twee operaties zaten de tamponnen erg diep en brande het erg voor een paar minuten en werd ik duizelig toen ze er uit gingen. Bij de laatste operatie zaten ze minder diep en heb ik geen last gehad van het verwijderen. De pijn is maar even (bij mij dan) en dan ben je opgelucht dat ze er uit zijn dus het is even tanden op elkaar maar het gaat wel snel. Succes ermee

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 12:26

Mijn nicht zei dat ze toen bijna flauwviel omdat het zo hoog zit...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 12:27

_Margot_ schreef:
De tampons eruit halen zijn op zich niet pijnlijk... heb je ook van die plaatjes op je neusschotje?

Nee wel draadjes, om ze eruit te trekken denk ik?

limilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 12:27

.
Laatst bijgewerkt door limilou op 01-02-22 23:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 12:28

meisje2000 schreef:
Ik heb twee keer een operatie aan mijn voorholtes gehad en een keer aan poliepen in mijn neus, bij de eerst twee operaties zaten de tamponnen erg diep en brande het erg voor een paar minuten en werd ik duizelig toen ze er uit gingen. Bij de laatste operatie zaten ze minder diep en heb ik geen last gehad van het verwijderen. De pijn is maar even (bij mij dan) en dan ben je opgelucht dat ze er uit zijn dus het is even tanden op elkaar maar het gaat wel snel. Succes ermee

Maar wat is diep en niet diep dan? Ze steken er bij mij niet uit.. maar als ik achter over buig met me hoofd kan ik ze wel zien zitten.

_Margot_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 12:28

AmoorM schreef:
_Margot_ schreef:
De tampons eruit halen zijn op zich niet pijnlijk... heb je ook van die plaatjes op je neusschotje?

Nee wel draadjes, om ze eruit te trekken denk ik?

haha wees dan blij, dát doet pas zeer. Tampons vond ik zelf meevallen (heb twee operaties gehad). Maar ik kreeg ook kunststof plaatjes op mijn neusschotje om hem recht te houden en die zitten vastgehecht met draad wat niet zelf oplost.. Believe me, je hebt liever dan die tampons :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 12:29

lisa_xxx schreef:
ik heb morgen een operatie aan mijn neus. hopen dat ik geen neustampons krijg. ziet er zo raar uit als ik zondag een wedstrijd moet rijden :+

Waarschijnlijk rijdt je dan geen wedstrijd.. ik mag in ieder geval 2 weken niks belastend doen. Zoals paardrijden,,

_Margot_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 12:29

AmoorM schreef:
lisa_xxx schreef:
ik heb morgen een operatie aan mijn neus. hopen dat ik geen neustampons krijg. ziet er zo raar uit als ik zondag een wedstrijd moet rijden :+

Waarschijnlijk rijdt je dan geen wedstrijd.. ik mag in ieder geval 2 weken niks belastend doen. Zoals paardrijden,,

Inderdaad.. 2 weken niet paardrijden, uitkijken met warm eten, douchen, kou etc.

tiffaany95

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 12:30

Ik heb het nou 3x gehad en het is een vevelend gevoel. Maar het is ook zo voorbij. Je kan wel duizelig worden van de lucht die je ineens krijgt maar dat voel je aankomen en dan leggen ze je gewoon acherover :) en het is echt supersnel voorbij. Ik kreeg ook de tip van een verpleegster om te gaan huilen :p dan word het ook vochtig in je neus en dan glijd het er heel makkelijk uit

Anoniem

bakkabouter schreef:
Met een pincet inderdaad, en zonder verdoving, duurt echt maar een paar seconden.

Hoe voelt het na dat ze eruit zijn?

limilou

.
Laatst bijgewerkt door limilou op 01-02-22 23:48, in het totaal 1 keer bewerkt

meisje2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 12:31

De eerste twee zaten erg ver naar achter in mijn neus en waren erg lang. De laatste waren juist korter en daarom had ik daar niet het brandende gevoel als bij de eerste twee. Het gaat om de lengte want hoe langer ze zijn hoe verder ze in je neus zitten en hoe meer je het kan voelen. En bij iedereen is het gevoel natuurlijk ook anders. Wat bij aanvoelde als erg branden kan voor jou bijv wel als kriebelen aanvoelen