Wie heeft hier ook last van en wat doe je er aan?
Als ik op internet lees schijnt het vooral veroorzaakt te worden door een hoge bloeddruk, dit is bij mij niet het geval want mijn bloeddruk is prima.
In het voorjaar ben ik bij de KNO arts geweest omdat ik altijd last heb van mijn oren. Gewoon een stukje fietsen veroorzaakt bij mij al flinke oorpijn, vooral in de winter maar ook met mooi/warm weer heb ik hier last van.
Ik schijn littekenweefsel op mijn trommelvliezen te hebben wat veroorzaakt dat mijn trommelvliezen vaak naar binnengetrokken staan. Hier is verder niks aan te doen, tenzij het echt veel erger wordt. Maar een operatie is me te ingrijpend en in mijn ogen ook gewoon niet nodig. Er is namelijk prima mee te leven. Alleen die hartslag in mijn oor word ik soms helemaal dol van. Het betreft trouwens alleen mijn rechteroor.
Ik heb neusspray wat ik gebruik in zulke gevallen, maar ik wil dit eigenlijk niet te vaak en te veel gebruiken aangezien het ook gewoon nadelige gevolgen heeft bij lang en veel gebruik.
Maar misschien is er wel een andere oplossing, die ik nog niet weet, waar ik baat bij kan hebben.
Ik ben erg benieuwd naar de ervaringen van andere mensen.