Wie gebruikt er vit b12? Metylcobalamine? en kan me helpen?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

xxnienke94

Wie gebruikt er vit b12? Metylcobalamine? en kan me helpen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-14 10:13

Hoi Hoi,

Al ruim 2 jaar ben ik extreem moe, nooit wat kunnen vinden door de huisarts en ik moest het maar afwachten. Heb het toen der tijd maar los gelaten maar het is nooit over gegaan.
Nu ben ik vorige week vrijdag met een collega van mij mee gegaan naar haar ostheopaat/kinesioloog, deze heeft mij doorgemeten en eigenlijk is alles goed op mijn Metylcobalamine na, nu zij hij er meteen al bij dat dit niet in Nederland word verkocht en dat hier een vrij hoog prijskaartje aan hangt. Heb van hem een adres doorgekregen van een apotheek in Duitsland waar ik dit kan bestellen.

Na wat rond zoeken op internet kom ik tabletten tegen met Metylcobalamine, zijn er mensen die dit gebruiken en hier verschil mee merken?

Ik heb van mijn vriendin een strip gekregen om het te proberen, wat ik nu ook doe. Ook een mail gestuurd naar de osteopaat maar die zegt dat investeren in tabletten weggegooid geld is.. -O-

Natuurlijk probeer ik liever eerst tabletten dan dat ik mijzelf iedere dag zal moeten injecteren met metylcobalamine uit duitsland..

Wat zijn de ervaringen hier met tabletten?? En zijn er mensen die Metylcobalamine injecteren??

Polly
Moderator Algemeen

Re: Wie gebruikt er vit b12? Metylcobalamine? en kan me helpen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-14 12:35

Ik haal om de zoveel weken een b12 injectie bij de HA. Werkt als een trein en geen geneuzel met pillen

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-14 12:46

Heeft je huisarts je op B12 laten prikken?

Iejoortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-14 16:38

https://www.vitamineb12nu.nl/

Daar vind je oa informatie over b12 tekort en kun je zuigtabletten bestellen. Zuigtabletten zijn wel effectief, omdat ze niet via de maag opgenomen hoeven worden, maar via de slijmvliezen. Gewone b12 tabletten van de drogist, die je moet slikken zou ik zelf niet doen, omdat er een kans is, dat je maag deze niet kan opnemen.

Ik heb er veel effect van ervaren i.i.ig

onne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 07:19

Heb ook die smelt tabletten , werkt bij mij erg goed. hoef niet meer te spuiten iig.
Ben er heel blij mee , ik spoot trouwens zelf.

nadina

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 07:25

Ik haal om de 4 weken een injectie bij de dokter. wordt vergoed door mijn zorg verzekeraar. in 10 jaar nooit een rekening gezien daarvoor. pillen helpen niet,anders zou je lijf de vitamine ook uit voeding kunnen opnemen.

onne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 07:39

De pillen die je slikt niet nee , maar de smelt tabletten laat je onder je tong smelten .
Ben er heel blij mee.

xxnienke94

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-14 08:01

Ja maar in Nederland worden wel injecties gegeven maar bij mij gaat het echt om de metylcobalamine en die is in Nederland niet erkend als geneesmiddel en dus niet verkrijgbaar...

xxnienke94

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-14 08:04

nynke55 schreef:
Heeft je huisarts je op B12 laten prikken?

Ja daar had ik specifiek om gevraagd maar de waarde in mijn bloed was toen der tijd goed. Maar deze osteopaat is er heel duidelijk in.. En dan dus puur de metylcobalamine waar in Nederland niet op getest word -O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 08:08

Wat is je waarde dan?

Spuit zelf intussen alweer 3 jaar b12.

renateeee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 08:08

Wij geven inderdaad alleen hydrocobamine. Van metylcobamine heb ik eerlijk gezegd ook niet zo veel over gehoord. Je moet alleen wel zeker weten dat je maag/darmen het goed opnemen als je de smelttabletten gebruikt, anders hebben die ook vrij weinig zin en is de enige optie injecteren.

xxnienke94

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-14 08:11

onne schreef:
Heb ook die smelt tabletten , werkt bij mij erg goed. hoef niet meer te spuiten iig.
Ben er heel blij mee , ik spoot trouwens zelf.

Toen je zelfs spoot, welke vit b12 vorm spoot je toen?
Waarom ben je overgestapt op pillen?

xxnienke94

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-14 08:13

renateeee_ schreef:
Wij geven inderdaad alleen hydrocobamine. Van metylcobamine heb ik eerlijk gezegd ook niet zo veel over gehoord. Je moet alleen wel zeker weten dat je maag/darmen het goed opnemen als je de smelttabletten gebruikt, anders hebben die ook vrij weinig zin en is de enige optie injecteren.

Ja dat is dus het lastige.. Ik heb geen idee of mijn lichaam het opneemt.. Ik hoop stiekem van wel want om mijzelf nu dagelijks te spuiten zit ik niet zo op te wachten.. Weet niet eens of ik dat wel durf bij mezelf..

renateeee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 08:16

Het spuiten is niet dagelijks, wij gebruiken het schema van 4 weken 1 maal per week, en daarna 1 maal per 4 weken. Werkt over het algemeen goed! Je zou kunnen kijken of ze hyrdocobamine tabletjes werken. Al zou ik als ik jou was toch even laten prikken. Wij gaan nooit af op alleen het oordeel van een osteopaat.

onne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 08:19

Dat was Hydrocobamine , ik ben over gegaan omdat het spuiten me tegen ging staan.
Het zijn best flinke naalden , de ha vroeg me om dit te gaan proberen, ben er echt blij mee.
Mijn tekort was toen zo laag dat hij niet meer te meten viel.

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 08:21

metylcobalamine ... is niets anders dan een bepaalde bio-actieve vorm van Vitamine b12, dus iemand die beweert dat het hier niet te krijgen is, wil je waarschijnlijk iets duurs aansmeren. Deze vorm wordt overigens voor bepaalde specifieke klachten voorgeschreven en ik denk dat jij eerst maar eens overleg moet hebben met je huisarts voordat je gaat experimenteren met zelf injecteren.
Is die behandelaar waar je geweest bent eigenlijk wel arts? Ik vermoed van niet want anders zou je niet aangeraden worden om iets bij een apotheek in Duitsland te halen wat je hier in Nederland gewoon kunt krijgen. De zuig/smelttabletten zijn overigens gewoon te koop hoor, op het internet vind je genoeg, legale adressen.

Hier vind je wat informatie: http://b12vitaminetekortpodium.blogspot ... -zijn.html

xxnienke94

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-14 08:21

Ik kreeg het schema opgelegd... 1 maand elke dag daarna een maand om de dag en daarna kijken of het afgebouwd kan worden..

ik heb me vorig jaar erop laten prikken toen was me waarde goed, vonden ze.. maar volgens mijn ostheopaat meten ze niet de metylcobalamide en al helemaal niet op celniveau.. waar bij mij blijkbaar de problemen zitten..

ik weet niet zo goed wat ik moet doen.. maar wat ik wel weet is dat ik van die verschrikkelijke vermoeidheid afwil!

hij heeft ook alle andere b12 gemeten maar ik reageerde echt alleen op die metylcoblamide die hier dus ook door huisartsen niet gegeven word..

xxnienke94

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-14 08:23

onne schreef:
Dat was Hydrocobamine , ik ben over gegaan omdat het spuiten me tegen ging staan.
Het zijn best flinke naalden , de ha vroeg me om dit te gaan proberen, ben er echt blij mee.
Mijn tekort was toen zo laag dat hij niet meer te meten viel.

En jij merkt hetzelfde effect met de tabletten? Welke tabletten gebruik jij nu?

xxnienke94

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-14 08:24

Jannepauli schreef:
metylcobalamine ... is niets anders dan een bepaalde bio-actieve vorm van Vitamine b12, dus iemand die beweert dat het hier niet te krijgen is, wil je waarschijnlijk iets duurs aansmeren. Deze vorm wordt overigens voor bepaalde specifieke klachten voorgeschreven en ik denk dat jij eerst maar eens overleg moet hebben met je huisarts voordat je gaat experimenteren met zelf injecteren.
Is die behandelaar waar je geweest bent eigenlijk wel arts? Ik vermoed van niet want anders zou je niet aangeraden worden om iets bij een apotheek in Duitsland te halen wat je hier in Nederland gewoon kunt krijgen. De zuig/smelttabletten zijn overigens gewoon te koop hoor, op het internet vind je genoeg, legale adressen.

Hier vind je wat informatie: http://b12vitaminetekortpodium.blogspot ... -zijn.html

Ja die is arts, en de tabletten inderdaad wel, maar hij is van mening dat dat weggegooid geld is.. en helaas worden de ampullen hier niet verkocht.. -O-

xxnienke94

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-14 08:26

love_western schreef:
Wat is je waarde dan?

Mijn waarde heeft mijn huisarts mij helaas nooit verteld.. alleen dat ie goed was..

onne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 08:28

Volgens mij is het , het zelfde maar dan in tablet vorm.
Het is een wit met blauw etiket , vitamine B12 , 1000 mcg van Bonusan.
Slik er elke dag een.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 08:32

Iejoortje schreef:
https://www.vitamineb12nu.nl/

Daar vind je oa informatie over b12 tekort en kun je zuigtabletten bestellen. Zuigtabletten zijn wel effectief, omdat ze niet via de maag opgenomen hoeven worden, maar via de slijmvliezen. Gewone b12 tabletten van de drogist, die je moet slikken zou ik zelf niet doen, omdat er een kans is, dat je maag deze niet kan opnemen.

Ik heb er veel effect van ervaren i.i.ig

Is dat niet een beetje duur?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 08:33

xxnienke94 schreef:
love_western schreef:
Wat is je waarde dan?

Mijn waarde heeft mijn huisarts mij helaas nooit verteld.. alleen dat ie goed was..

Jammer dat je ze niet weet. Meeste artsen zeggen dat waardes prima zijn. Maar eigenlijk zijn ze veelste laag.

onne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 08:40

Klopt, een Internist zei dat ook tegen mij, toen ik de waarde hoorde , zei ik , maar dat is dan toch te laag ? . jaaaa maaar.

xxnienke94

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-14 09:10

Wat houden huisartsen hier voor waardes aan? en wat zou de waarde dan eigenlijk moeten zijn?