Ik zal bij het begin beginnen, misschien een lang verhaal dus respect als jullie het lezen
Ik heb altijd problemen gehad met confrontaties, zelfs zo erg dat als ik hier op bokt een topic open of een reactie plaats dat ik met angst de reacties lees die op mijn bericht volgen. Op mijn werk is dat hetzelfde, als ik weet dat ( al dan niet terecht) een uitbrander krijg van mijn baas, ga ik de ziektewet in en uiteindelijk dien ik mijn ontslag in. Op school had ik dit ook al, ik spijbelde liever dan dat ik op het matje geroepen werd door de leerkrachten. Ik ben als puber meisje zelfs meermaals enige tijd van huis weggelopen omdat ik wist dat mijn moeder boos was, om diezelfde reden heb ik 6 jaar! geen contact met mijn vader durven hebben.
Oke, tot dus ver mijn probleem.
Ik heb in juni een hele grote stap gezet om een appartement voor mij en mijn zoontje te zoeken. Helaas trof ik een huisjesmelker. Dit had als gevolg dat we begin oktober op straat zijn gezet. Echter zou ik zo terug naar huis mogen, maar dan moet ik klacht neerleggen bij de politie en loop ik natuurlijk het risico dat de huisbaas al heel snel voor de deur staat. Dus weer een confrontatie en hier geen moed voor
Wat baal ik van mezelf, ik vraag mij af of ik ooit het lef zal hebben om mijn spullen daar buiten te gaan halen.Uit angst voor die confrontatie heb ik vandaag, jawel ergens anders een appartement bezichtigd en mag ik in de loop van komende week mijn huurcontract gaan tekenen. Ik heb inmiddels weer gesolliciteerd en ik hoop echt dat ik nu de kracht ga vinden om ook echt op gesprek te gaan en daadwerkelijk te beginnen met werken.
Mijn probleem belemmert mij zelfs om mijn zoontje regelmatig naar school te laten gaan. Angst voor de andere ouders, angst voor een preek van de juf, ik weet het niet. Zelfs het feit dat het zoontje van een vriendin ook op die school zit en ik dus samen met mijn vriendin gaat helpt niet.
Professionele hulp heb ik geprobeerd, maar helaas, ik durf het gewoonweg niet. Dan maar op eigen kracht, want ik zie inmiddels wel in dat ik op deze manier nergens raak terwijl ik wel mijn engeltje mee in de problemen sleur.
Ik wil in dit topic dus alles zetten wat ik moet doen, wat ik heb gedaan en wat ik niet heb gedurfd. Dit in de hoop dat er uiteindelijk een stijgende lijn in mijn doen en laten zit en dat jullie mij eventueel een virtuele schop onder mijn gat/advies geven als ik weer eens te laf ben om iets te ondernemen.
dramde dat ik tenminste drie technieken om stress te beheersen goed onder de knie moest krijgen.