Basic Fit ervaringen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Snollygoster

Basic Fit ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-14 22:16

Dag allemaal! Ik kon hier geen ouder topic over vinden, dus heb ik er zelf maar eentje geopend.

Ik zou binnenkort graag willen beginnen fitnessen. Hier heb ik verscheidene redenen voor; ik ben van de zomer 5kg bijgekomen die ik maar niet kwijt geraak, ik zou graag strakker/sterker willen zijn, en aangezien ik op kamers studeer en niet meer dagelijks kan gaan paardrijden mis ik het sporten wel, ik voel mezelf gewoon lui worden :')

Mijn voorkeur gaat op dit moment uit naar Basic Fit omdat deze het dichtste bij mijn woonplaats ligt, en ik ook al wat positieve dingen erover heb gehoord.
MAAR.. Aangezien het hier om een groot fitnessbedrijf gaat laat ik me niet zo snel bedotten. Ik ben al eerder door Easy Fit opgelicht geweest waarbij ze me een contract van een halfjaar hadden aangesmeerd met allerlei bijkomende kosten die pas vermeld werden na het tekenen ervan. Soit, ik ben nu dus op mijn hoede.

Blijkbaar zou Basic Fit maar €15 per maand kosten, echter heb ik te horen gekregen van iemand die in hetzelfde gebouw als mij woont dat dit enkel geldt wanneer je voor een heel jaar vooruit betaald, anders is het gewoon €20 per maand en daarbij moet je per drie maanden vooruit betalen (dit is wat ik gehoord heb). Ook zou je via domiciliëring moeten betalen, waar ik absoluut geen voorstander van ben, maar ik kan hier niets over terugvinden op de website van Basic Fit zelf. Er geldt nu ook een actie dat je heel de maand november gratis mag fitnessen als je je voor een bepaalde datum inschrijft, maar daarbij zou je ook al een maand extra op vooruit moeten betalen. Dit zijn slecht dingen die ik al van anderen gehoord heb, aarzel niet om dit te ontkrachten indien het niet juist is.
Ik kan ook nergens terugvinden als ze nu met een contract of abonnement werken.. De site geeft me niet erg veel informatie.

Dus ik ben op zoek naar eigen ervaringen van mensen, zowel positieve als negatieve! Dingen waar ik op moet letten of voorzichtig mee moet zijn, zijn allemaal welkom!

Alvast bedankt :)

benangelique

Re: Basic Fit ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-14 22:24

Internet staat vol met negatieve recensies. ...

Ariannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-14 22:28

Ik ben er ooklid van, niet doen het is geen 15 euro in de maand 20 tot 25 euro in de maand en meestal halen ze het niet van je rekening af dan moet je ineensveel gaan betalen heb ik ook gehad, en.ze hebben het er nu al weer 3 x niet afgehaald dus binnekort weer rond de 60 euro betalen,

billionache

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-14 22:29

Inderdaad, even googlen :-)

Een vriendin van me vond hun toestellen en indeling wel goed, zeker voor die prijs (was volgens haar nog steeds goedkoper dan de meeste fitnesscenters in de buurt), maar dat het er qua temperatuur niet te harden was. Het was er altijd bloedheet tot op het punt dat sporten onverantwoord was. Maar ik weet natuurlijk niet of dit enkel voor dat filiaal zou gelden.

Verder vind ik hun reclame bloedirritant :+

Snollygoster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-14 22:32

Ik heb het gegoogled en ik vind toch wel dat de meningen gelijk verdeeld zijn als ik andere fora lees, ben gewoon benieuwd wat de mening van de Bokkers hierover is.

@Ariannexrich halen ze het geld dan automatisch van je rekening af? Kan je niet zelf gaan overschrijven of storten?

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-14 22:32

Ik heb met F4F heel veel problemen gehad. Met Basic Fit absoluut niet :)

Die 15,95 is puur voor alleen de fitness, als je er extra dingen bij pakt, is het duurder ja.

Ik sport nu bijna een jaar bij Basic Fit en bevalt me goed, ook andere die eerst bij Healthcity zaten, bevalt het goed. Degene die weg zijn gegaan, was het vooral om de sauna te doen.

Hier in de buurt zitten 5 filialen, ben bij alle 5 geweest :') Heb wel mijn voorkeuren :D

horseee6589

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-14 22:35

Mijn zus sportte daar, maar is over gestapt naar een andere. Want bij basic fit loopt bijna geen begeleiding rond en klungel je eigenlijk maar wat aan, wat je doet dingen waarvan je denkt dat het goed is terwijl dat misschien niet zo is.
Ook was het vaak heel druk daar.

Ariannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-14 22:40

Ik heb gekozen voor automatische incasso maar soms doen ze het gewoon niet, je kan geloof ik zelf kiezen wat je wilt

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-14 23:04

Dankzij dit topic even mijn afschriften doorgenomen. Godzijdank ben ik nog maar 2 maanden lid, maar als het aan mij ligt cancel ik het bij deze.
Er zijn echt rare bedragen afgerekend terwijl ik 0,0 gebruik maak van extra services en op dit moment al anderhalve maand 0,0 gebruik maak van de hele sportschool :oo.
En toch meer afschrijven dan in het contract is vastgelegd.
Maandag maar even een pittig telefoontje die kant op doen, als het aan mij ligt ontbinden we de hele boel. Eikels.

StillAngel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-14 23:12

Ik ben sinds februari lid en je kunt inderdaad vanaf minimaal 1 jaar afsluiten dus je zit er dus ook echt een jaar aan vast. Minimaal. Je moet echt een hele lange tijd van te voren op zeggen via mail of brief, kan ook allebei als je het zeker wil weten. Ik heb het toevallig laatst opgezegd en kreeg ook netjes bevestigingsmailtje. Ook nooit problemen gehad met rare bedragen, ik heb incl. groepslessen en dat is 23,90. Vind de groepslessen het niet waard en heel erg saai (althans bij ons) dus zou dat in ieder geval niet doen ( maar misschien juist oudere doelgroep wel? Vond er weinig jonge meiden als mij tussen zitten). Sowieso is het inderdaad echt 'basic' en komt niemand je helpen. Aan de balie zitten vaak jonge meiden of jongens die soms niet eens wat van sport af weten maar puur voor de balie er zitten. Er zijn ook trainingsschema's te pakken op zo'n geplastificeerd blaadje maar dat doe je niet zo snel want dan voel je je echt een beetje bekeken. :o En het is niet normaal druk, waardoor je soms op je krachtapparaat wel 10 min. mag wachten en awkward om je heen kijkt. Ja, dat is wel het woord wat ik voor Basic Fit zoek; 'awkward'..

Dannon

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-14 00:35

Hier positieve ervaringen. Paar jaar terug ook lid, en toen ook zonder issues kunnen opzeggen (wegens geen tijd hebben). Sinds een maand ben ik er weer begonnen.

Geen vreemde afschrijvingen hier gehad, maar inderdaad, je zit er minstens een jaar aan vast.

Hier in Den Helder is het rustig, schoon, en met goede apparatuur (en ruim voldoende). Maar we zijn dan ook een uithoek, kleine stad, met veel sportscholen ;) Sfeer is hier in ieder geval goed, en begeleiding is te regelen ook. Maak ik zelf echter geen gebruik van, ik ben vooral cardio bezig.

Snollygoster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-14 00:53

Hmm, dat is wel vreemd van dat jaar, is eigenlijk het eerste wat ik ervan hoor. Een vriend van me heeft er een halfjaar gesport en hij had telkens een 3-maanden contract :\
Ik ga er sowieso eens heen gaan van de week, eens horen wat ze mij daar vertellen, maar ik ga zeker niet meer zomaar een contract tekenen.

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-14 03:17

Ben een jaar lang lid geweest en werd gewoon elke maand netjes €17,95 afgeschreven. €15,95 per maand is alleen als je een heel jaar vooruit betaald. Hoefde niks vooruit te betalen ofzo. Enige nadeel was dat je een jaar lid moest zijn voor je kon opzegge. Heb onlangs opgezegt omdat ik wegens tijdgebrek bijna nooit meer ging.

NieneWiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-14 08:24

Ik heb me medio augustus ingeschreven met de 'tot oktober gratis sporten actie' en gekozen voor in één keer betalen. Van de week is netjes de 191,40 euro afgeschreven (12x15,95), dus ik heb inderdaad tot oktober gratis gesport en mijn abbo loopt dus ook tot oktober 2015. Hoe het met opzeggen zit weet ik niet, maar daar ga ik in ieder geval op tijd mee beginnen. Maar is het met de nieuwe wet niet zo dat je na een jaar iedere maand mag opzeggen?

_KiMbErLeY_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-14 08:35

Ik heb bij basic fit gewerkt....

Meestal is de prijs die ze laten zien de vanaf prijs.... Alles wat je extra wil, zul je extra voor moeten betalen! :j
Er is weinig begeleiding op de club, ik kwam eens op een best grote club en daar was maar 1 personeelslid aan het werk :oo ik zei al..... En wat als er nou wat gebeurd???? -O- tja, dan moest diegene dat maar oplossen en de balie draaien en de rest in de gaten houden..... Van de zotte!! Meestal is er nog wel een personal trainer aanwezig, maar dat was op dat moment niet het geval! :oo
Ze moeten de kosten op de een of andere manier laag houden, dat is dus geen begeleiding en bezuinigen op andere dingen!

Als je geen begeleiding nodig hebt en weet wat je moet doen op de apparaten dan kan je er zeker heen gaan! ;) verder niks mis met de clubs en apparaten! ;)

Ik zou als ik jou was gewoon langsgaan en je. Ragen voorleggen en de klaine lettertjes lezen, je wilt natuurlijk niet hetzelfde als toen! ;)

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-14 08:38

Ik ben lang lid geweest, ze beloven €15,- per maand, maar ik betaalde geloof ik bijna €18,- per maand. Zit weer een of andere voorwaarde aan. Het is maar 3 euro extra, maar da's per jaar toch weer €36,- :P

Ik ben niet zo heel tevreden, slechte begeleiding, altijd super druk omdat ze de goedkoopste zijn, slechte onderhoud... Maar goed, dat kan ook plaatselijk zijn.

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-14 09:00

Ik sport er nu 1, 5 jaar en betaal ook meteen voor het hele jaar. Als je per maand betaald is het 17,95. Als je mee wil doen aan de groepslessen brtaal je extra. Bij ons in hoogeveen is er nu een basic fit bij gekkmen gelukkig! Et was echt altijd zo giga druk. Moest echt wachten op een apparaat . Begeleiding is er niet en dat mis ik wel.

newt

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-14 09:10

Ben jaren lid geweest en op een gegeven moment opgezegd omdat ik er geen gebruik van maakte. Nu weer lid geworden.

Het heet niet voor niks basic fit. Je betaald basic omdat je geen extra's hebt. Daarmee bedoel ik begeleiding/ douches.
Mij bevalt dit prima. En bij ons. Drachten is het nooit smoor druk. Altijd wel ergens waarmee je uit de voeten kan. En je kan voor jezelf een schema op stellen. Als ik vragen heb komen ze helpen. Maar ze komen niet 100 bij je langs.

Voor mij werkt dit prima. Ik hoef niet 50 euro pm te betalen voor 1x pw sporten met begeleiding.
Elke dag kunnen en mogen op ruime tijden voor relatief goedkoop tarief werkt voor mij prima.

Cynn
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-14 09:15

Hier juist positieve ervaringen.. Het wordt allemaal duidelijk vermeld dat je € 17,95 per maand betaalt tenzij je het in één keer overschrijft, dan is het inderdaad € 15,-

Je zit er minimaal een jaar aan vast, maar voor dat bedrag en onbeperkt sporten vind ik top. Tja, het is soms wel eens druk.. Heb je overal wel denk ik. En je hebt inderdaad geen begeleiding maar als je dat zoekt is het niet de juiste sportschool voor je. Er zijn er genoeg waarbij je echt begeleiding krijgt maar daar betaal je dan ook meer voor.

Het is maar net wat je zoekt.

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-14 09:38

Ah. Dat scheelt, dan is 1 maand een 'normaal' bedrag afgeschreven. Van de per maand of jaarlijks betalen heb ik tijdens het afsluiten niks meegekregen, maar dat maakt niet uit. Ben allang blij dat het 'normaal' is.

Het sporten zelf bij de vestiging waar ik zit is overigens wel prettig, hoewel het snel druk is geworden. Hij opende net nieuw, dus de eerste 18x sportte ik helemaal in mijn uppie. Ook omdat het toen zomervakantie was, dat verschil is hier in de buurt echt heel erg te merken.

Op dit moment schijnt het wel druk te zijn, maar geen ongelooflijke wachttijden voor apparaten ofzo.
En alles is nieuw, schone frisse toiletten en douches, de apparaten zijn schoon en nieuw.

Ja, weliswaar minimale begeleiding (als je erom vraagt komen de jongens wel helpen hoor). Je moet gewoon heel goed zelf weten wat je doet en in welke intensiteit.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-14 10:19

Ik ben super tevreden over basic fit! Goed, ze hebben niet het beste spul, maar wat wil je voor die prijs. Ik betaal 17,99 per maand omdat ik ook een sportdrank abonnement heb.
Als je iets over je lidmaatschap wil weten of gedaan wil krijgen kun je beter even klantenservice bellen ipv aan de balie vragen :)

NieneWiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-14 11:04

Ook wel fijn dat ze bezig zijn met heel veel nieuwe clubs door heel Nederland. Alleen in Emmen komt de 2e club gewoon op nog geen 500 meter van de vorige… De bestaande ligt al redelijk afgelegen dus ik hoopte dat hij aan de andere kant van Emmen zou komen maar helaas.

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-14 11:13

Ik ben zeer tevreden over de basic fit, ben alweer anderhalf jaar lid en nog nooit problemen gehad :n

Er is geen begeleiding, maar als je weet wat je doet is dat absoluut geen probleem.
Bij mij wordt er netjes elke maand €17,95 afgeschreven, ik heb namelijk gekozen voor maandelijks betalen en dan is het geen 15 euro. Maar dit wist ik van te voren omdat dit netjes op de website vermeld stond.

Daarnaast heb ik wel het geluk dat ik bij een filiaal zit die eerst een zeer luxe (en zeer dure) sportschool was. Hierdoor heeft de basic fit alle apparatuur overgenomen en alle luxe ook, maar wel voor het basic fit prijsje :)
Wij hebben dus een zeer grote hal, grote kleedkamers, etc.
En omdat we in het gebouw van de plaatselijke tennisvereniging zitten kunnen we er ook in de bar wat drinken als we willen.

Hier alleen maar lof over de basic fit :j

Ariannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-14 13:19

En heb ook al een.paar keer gehad dan is het 18 en dan 25 euro.ben.maar 2 x geweest helaas nog tot mei betalen

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-14 14:00

Hier ook positieve ervaringen :) Voorwaarden worden idd netjes van te voren aangegeven. Idd geen begeleiding, maar dat weet je toch?! Als je een gericht plan hebt en jezelf kan motiveren is Basic Fit een prima deal vind ik!