Be prepared dit word een lang verhaal waarbij ik alles zo goed mogelijk probeer uit te leggen
5 jaar geleden heb ik een flinke trap van een paard gehad, ik dacht ach even koelen paar dagen rust en klaar is kees...
Na een aantal weken had ik er dus nog steeds last van en ben ik toch maar naar de huisarts gegaan, hij zei is niks aan de hand doe nog maar even een paar weken rustig aan, wat ik dus gedaan heb.
Na een half jaar had ik nog steeds last en ben ik terug gegaan en kreeg ik weer het zelfde antwoord
Toen 3 jaar geleden naar duitsland ging verhuizen ben ik daar weer naar de dokter gegaan, deze heeft mij door gestuurd voor een MRI-scan, waar ook niks uit kwam
Daar in het ziekenhuis werd zelfs gezegt dat ik geen pijn kan hebben omdat er niks werd gevonden, met andere woorden ik ben gek en de pijn zit tussen mijn oren.
Sinds juni woon ik weer in nederland met nog steeds pijn wat ook steeds erger word, dus ik weer naar een andere huisarts, hieruit dat ik waarschijnlijk al 5 jaar met een opgerekte knieband rond loop en mijn knie veel te flexibel is waardoor ik altijd pijn heb
Nu heb ik over 2 week een afspraak bij de orthopedie om te kijken hoe er de toestand is, de huisarts zei dat ik uit moest gaan van het ergste en dat dit waarschijnlijk niet meer opgelost kan worden met fysiotherapie... wat dus een operatie inhoud.
Ik heb al eerder een opgerekte pees gehad maar dan in mijn hand, dit komt door een spier en pees ziekte (holt oram syndroom als ik het goed typ) dit houd in dat ik sommige spieren en pezen niet heb in mijn hele lichaam of dat sommige spieren of pezen niet goed werken wardoor ik vaak snel moe word.
De pees in mijn been was hoogst waarschijnlijk al opgerekt maar kwam door die trap naar voren.
En nu dan mijn vraag:
Omdat ik eigenlijk al uitga van een operatie weet ik dat ik een aantal weken/maanden niet mag/kan paardrijden, het word me nu ook al afgeraden om te doen en ik nu al helemaal radeloos ben met wat te doen in die tijd dat ik niks kan of mag doen, vraag ik om handig tips wat ik kan doen om me niet te vervelen buiten school om.
Bedankt voor het lezen, ik hoop dat jullie tips voor mij hebben