Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
.
Ik werd altijd standaard zaterdagochtend (onder paardrijden
) ongesteld, daarna schoof het op naar de zaterdagmiddag, zaterdagavond en ga zo maar door totdat ik op de zondagavond/-nacht zat. Geen idee waarom, maar ik werd daarna altijd zo 'laat' ongesteld, terwijl ik er eerst de klok op gelijk kon zetten. Nu stop ik woensdag en word ik maandag of soms zelfs dinsdag ongesteld. Ik slik de pil nu een jaar of 7/8. Kwanyin schreef:Wanneer stop je met de pil? Een paar dagen tussen is heel normaal. Ik word soms pas na vier of zelfs vijf dagen ongesteld. Soms ook al na twee dagen, maar dat is echt het minimum. Met mijn vorige pil kon ik echt het met de klok gelijk zetten, ik nam donderdagmorgen de laatste in en zondagdag tussen 10 en half elf begon het feest.
Niet stressen, dat is nergens voor nodig. Als je je pil correct hebt ingenomen al helemaal niet. Als je hem vergeet, leer jezelf dan gewoon even aan wat je in welke week moet doen. Tegenwoordig zijn er zelfs studies die zeggen dat een keertje vergeten zelfs geen kwaad kan (als je je pil slechts een paar uur later neemt kan het sowieso geen kwaad).
En als je zo bang bent van een ongewenste zwangerschap en de pil je gemoedsrust niet kan stillen, dan is het misschien niet slecht om eens over een ander voorbehoedsmiddel na te denken, eventueel een condoom als extra.