Laat ongesteld...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Gydja

Laat ongesteld...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-14 22:32

Dit is dus een van de dingen waar ik me aan erger. Ik gebruik de.pil. Die heb ik eerste instantie gekregen omdat ik 5 week ongesteld was en 1 week niet. Gebruik de pil nu al 4 jaar (?). Ik nam hem niet altijd heel regelmatig in. Nu ik een vriend heb ( nu al 2 jaar ) ben ik beter gaan opletten en neem hem meestal op tijd in. Heb altijd een reserve bij hem liggen en in mijn tas zitten. Dus vergeten kan bijna niet. Afgelopen week heb ik hem s avonds vergeten in te nemen (meestal rond een uur of 9 à.10). Midden in de nacht werd ik wakker en heb hem toen direct ingenomen.

Vroeger werd ik altijd direct ongesteld als ik stopte met de pil voor de stop week. Tegenwoordig word ik pas ongesteld op donderdag of vrijdag. Ik ben dus altijd aan het stressen of ik wel ongesteld word. Ik kan nu heel erg stressen omdat ik die ene pil later heb ingenomen.

Is het normaal dat ik zo laat ongesteld word, was eerder nooit het geval? Wat kan ik doen tegen die stress die ik dan heb?

k_m

Re: Laat ongesteld...

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-14 22:35

Een pil paar uur later in nemen kan echt geen kwaad hoor! Pas na 6 of 8 uur geloof ik dat heg gevolgen kan hebben

Gydja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-14 22:37

Dat weet ik maar dan nog stress ik het is gewoon heel stom. Ik maak me altijd druk of ik wel ongesteld word of niet :/ Als ik het nou meteen werd oké. Maar de laatste maanden/half jaar laat het echt een halve week op zich wachten.

LizMD

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-14 22:39

12 uur zelfs, binnen de 36 uur moet je de volgende innemen.

Ik herken wat je zegt, ik was voorheen ook meteen de volgende dag ongesteld als ik stopte met mijn pil. Nu zit er meerdere dagen tussen. Ik kan het echter ook niet verklaren. Ik slik de pil een jaar of 8 nu denk ik.

Kwanyin

Wanneer stop je met de pil? Een paar dagen tussen is heel normaal. Ik word soms pas na vier of zelfs vijf dagen ongesteld. Soms ook al na twee dagen, maar dat is echt het minimum. Met mijn vorige pil kon ik echt het met de klok gelijk zetten, ik nam donderdagmorgen de laatste in en zondagdag tussen 10 en half elf begon het feest :)) .

Niet stressen, dat is nergens voor nodig. Als je je pil correct hebt ingenomen al helemaal niet. Als je hem vergeet, leer jezelf dan gewoon even aan wat je in welke week moet doen. Tegenwoordig zijn er zelfs studies die zeggen dat een keertje vergeten zelfs geen kwaad kan (als je je pil slechts een paar uur later neemt kan het sowieso geen kwaad).
En als je zo bang bent van een ongewenste zwangerschap en de pil je gemoedsrust niet kan stillen, dan is het misschien niet slecht om eens over een ander voorbehoedsmiddel na te denken, eventueel een condoom als extra.

Geryon

Ik zou niets kunnen bedenken wat er aan dat hand kan zijn. Ik ben zelf altijd ongesteld op dag 5 van de stopweek. :+

Ohana_91

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-14 22:41

Herkenbaar :) Ik werd altijd standaard zaterdagochtend (onder paardrijden :')) ongesteld, daarna schoof het op naar de zaterdagmiddag, zaterdagavond en ga zo maar door totdat ik op de zondagavond/-nacht zat. Geen idee waarom, maar ik werd daarna altijd zo 'laat' ongesteld, terwijl ik er eerst de klok op gelijk kon zetten. Nu stop ik woensdag en word ik maandag of soms zelfs dinsdag ongesteld. Ik slik de pil nu een jaar of 7/8.

LizMD

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-14 22:46

Na even googlen kom ik er achter dat het dus vaker voor komt dat je bloeding steeds later komt. Een echte verklaring heb ik nog niet kunnen vinden...

Gydja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-14 22:47

Kwanyin schreef:
Wanneer stop je met de pil? Een paar dagen tussen is heel normaal. Ik word soms pas na vier of zelfs vijf dagen ongesteld. Soms ook al na twee dagen, maar dat is echt het minimum. Met mijn vorige pil kon ik echt het met de klok gelijk zetten, ik nam donderdagmorgen de laatste in en zondagdag tussen 10 en half elf begon het feest :)) .

Niet stressen, dat is nergens voor nodig. Als je je pil correct hebt ingenomen al helemaal niet. Als je hem vergeet, leer jezelf dan gewoon even aan wat je in welke week moet doen. Tegenwoordig zijn er zelfs studies die zeggen dat een keertje vergeten zelfs geen kwaad kan (als je je pil slechts een paar uur later neemt kan het sowieso geen kwaad).
En als je zo bang bent van een ongewenste zwangerschap en de pil je gemoedsrust niet kan stillen, dan is het misschien niet slecht om eens over een ander voorbehoedsmiddel na te denken, eventueel een condoom als extra.

Zondag avond stop ik met de pil ( dus gewoon zondag ). Het is gewoon zo verwarrend dat als het opeens later is en het geeft zo veel stress. Maandag nog niet, dinsdag nog niet, en woensdag heb ik altijd zo iets van nu mag het wel komen.

Dank voor je berichtje, stelt me gerust!

Condooms worden soms gebruikt, mocht ik de pil wel vergeten zijn. Alleen ze liggen bij mij thuis en niet bij mijn vriend thuis. Mijn vriend is te lui om naar de winkel te gaan en ze op te halen en hij vind die ik heb gekocht te klein ofzo. Dat hij te lui is kan ik behoorlijk pissig om worden, maar goed.

Gydja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-14 22:50

Verder is het fijn om te weten dat ik niet de enigste ben waar het steeds later bij komt. *opluchting*

Ik stress er zo om omdat ik in het begin mijn pil zeer onregelmatig in nam. Als ik maar niet ongesteld werd als het niet moest dan was het goed ja. Maar sinds ik met mijn vriend heb ben ik beter gaan op letten. In het begin van onze relatie vergat ik hem ook nog wel eens of nam hem echt te laat in. Het laatste jaar, zeker het laatste jaar ben ik hem amper vergeten. Maar dan nog zit die angst er dat ik wel eens zwanger kan zijn omdat ik hem misschien toch vergeten kan zijn ( zit tussen m'n oren ). En als er iets is dat ik niet wil zijn het kinderen en zeker nog niet op deze leeftijd.

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-14 09:25

Het is wel vrij standaard dat je 4 a 5 dagen na het stoppen ongesteld wordt, waarschijnlijk komt de verandering omdat je lichaam nu anders reageert op de hormonen. Verder ben je zelfs veilig als je 1 pil pas de dag erna met de volgende pil slikt zolang je er maar geen 2 binnen 7 dagen vergeet.

Hanmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-14 14:26