Overbelaste knieën & dagje uit

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

thirteenn

Overbelaste knieën & dagje uit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-14 21:02

Ik heb de laatste maanden last van mijn benen. Ik heb overbelaste knieën maar ik voel ook ontzettende pijn in mijn botten. Het is al een tijdje zo en binnenkort wil ik met vriendinnen graag naar walibi. Nou vroeg ik me af of er iets is wat ik kan doen mocht ik er weer last van krijgen.

Ik weet dat het misschien geen goed idee is om dan heel de dag te lopen en te staan, maar ik wil het wel proberen. Ik weet ook dat jullie geen dokters zijn maar ik hoop dat jullie me toch kunnen helpen! Misschien uit eigen ervaringen of zo. :)

Goof

Re: Overbelaste knieën & dagje uit

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-14 21:03

Je kan tussendoor toch regelmatig gaan zitten en even een drankje doen of lunchen. Je hoeft niet de hele dag te staan en lopen natuurlijk.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-14 21:04

Heel stom misschien maar krukken? Bij overbelaste enkels was dat de oplossing, ik kon daar net genoeg op leunen om een dag door te komen.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-14 21:05

Een rolstoel lenen bij walibi, misschien een beetje suf maar geeft je wel de rust in je knieen. Je kunt hem als je er niet inzit desnoods gebruiken om tassen mee te vervoeren. Anders zorg voor goede stevige schoenen en neem voldoende rust tussendoor. Als je in een lange wachtrij staat kun je eventueel ergens tegenaan leunen en zo je knieen om beurten even wat rust geven. Je kunt ook krukken lenen bij een organistatie en die gebruiken.

thirteenn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-14 21:27

hmm dankjewel voor de tips! Misschien dat ik ga kijken voor krukken! Rolstoel lijkt me echt helemaal niks.. en @goof: het is niet zo snel over helaas

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-14 00:44

Zorgen dat je de hele tijd in een achtbaan zit, hoef je niet te lopen :D
Veel zitten en eventueel paracetamol meenemen. Zorg dat je goede schoenen aan hebt.

xTammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-14 01:14

Ik heb zelf ook snel last van m'n knieën. Hier dingen die voor mij helpen:
- niet met je knieën overstrekt staan
- liever in beweging blijven dan stilstaan (dan overstrek je je knieën ook minder snel)
- als je de kans krijgt om te zitten, neem die
- probeer traplopen te mijden
- paracetamol of iets sterkers meenemen

Verder raad ik je aan om toch voor een rolstoel te kijken, met krukken belast je vaak een van je benen (en dus een knie) meer, bij mij resulteerde dat uiteindelijk in meer last.

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-14 01:16

Ik zou eerder aan een ontstekingsremmer als voltaren denken.

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-14 18:33

Heb je al medische hulp? Anders zou je in overleg braces kunnen gebruiken tijdens piekbelastingen zoals een dagje uit voor extra steun.

Draag goed schoeisel en verder in beweging blijven. Niet te lang stil blijven staan en ga zitten wanneer je kunt zitten. Verder zou ik inderdaad sterke pijnstillers meenemen.

Maar als het écht zo erg is zou ik eerder een ander uitje uitkiezen dan een pretpark. Aangezien je in een pretpark toch vaak slentert en lang stil staat in de rij, zeker tijdens drukke dagen. En dat is echt funest voor je knieën.