Hallo paardenvriendjes en vriendinnetjes, ik heb nu vierenhalvemaand een vriend en het gaat niet lekker tussen ons. Ik had dit al langer in de gaten zeg maar. We waren heftig verliefd allebei en dit zwakte af op ten duur. Kreeg niet meer zoveel bevestiging als eerst en dat maakte me onzeker. Was bang hem te verliezen en dit gevoel ging me leven. Nu hebben we vorige week gepraat en drie dagen later hadden we feest vanzijn familie maar ik voelde me er nog niet lekker bij, veel nadenken enzo waardoor ik gesloten werd. In mezelf ggekeerd. Snachts in bed zijn we gaan praten en toen liep het vast door alle bedenkingen enzovoorts. Ik vroeg wil je stoppen en dit wilde die. Ik werd boos en ben spullen gaan pakken, toen zei die dan zie ik je nooit meer dan? Dit snapte ik al niet. Toen ben ik weggegaan boos en verdrietig enz. In de auto bedacht ij me dat ik niemand kon bellen vanwege t tijdstip en besloot dan hem maar te bellen. Hem gezegd dat ik verder wilde en dat ik van hem hou. Hij hield ook van mij maar nam af vanwege de situatie van nu. Nu besloten door te gaan rustig dus soort van break. Hij appte wel dus de volgende dag al van hoe ik me voelde enzovoorts, vraag me af wat dat zegt over ons? Maandag komen we samen om te kijken wat we willen en dan ook vooral hoe. Iemand tips hoe ermee om te gaan want ben heel bang dat ik hem kwijt ben.
Nee hij heeft al eerdere relaties gehad maar wel een niet zo gezonde. Meiske was nogal koekoe. Ja denk misschien dat we beiden moeite hebben met minder verliefd zijn.
Hij appt wel steeds hoe ik me voel en zeg dat ik t lief vind dat hij daaraan denkt. En hij zegt dat dit oprecht is van hem. Moet toch haast wel goedkomen dan?
Dat hoop ik echt! Kom er nu wel achter hoeveel ik van hem houd!!
Snollygoster
Geplaatst: 07-10-14 17:29
Goof schreef:
Als je al in deze situatie belandt na 4,5 maand zou ik geloof ik lekker verder gaan kijken
Mijn vriend en ik hebben ook een break gehad toen we nog maar 4 maanden samen waren, is erna weer goed gekomen en nu zijn we 4 jaar verder
_Zoe
Geplaatst: 07-10-14 17:29
Pauze is beter dan dat het echt uit is, gebeurt wel vaker als een van de twee of beide twijfelen, gewoon zodat je dus doorhebt hoe het zou zijn als het uit zou zijn!
Fijn dat er ook goede ervaringen mee zijn. Ik probeer er ook positief over te blijven zoveel ik kan maar wel vermoeiend. Nu is het eng of hij nog wel wilt. Ik weet het al wel allemaal.
korbakimmy8
Geplaatst: 07-10-14 17:34
ZarankaII schreef:
Maar is een pauze slecht of goed dan?
Mijn ervaring met een pauze nemen is dubbel. Na zn 3.5 jaar relatie kwamen we op een punt dat we elkaar gewoon irriteerde (woonde niet samen). Ik de keuze gemaakt er toen geheel mee te stoppen. Hier ging hij in mee en hij was op dat moment enorm happy en leefde zijn leven verder. Ik daar in tegen raakte in depressie en viel zn 8 kilo af in 1.5 week. Ik krabbelde er na een tijdje wel wder boven op en op dat moment begon hij weer te appen en te vragen of ik weer langs kwam enzo. Dit gedaan en ondertussen zijn we 4.5 jaar samen en zijn we verloofd. Het is dus een soort van pauze geweest. En dit heeft ons enorm goed gedaan achteraf gezien.
bij jou ligt het wel wat anders omdat het nog zo pril is, of het dan nu al goed is om een pauze te houden vraag ik mij af. Wonen jullie al samen? Zien jullie elkaar vaak? Appen jullie veel met elkaar als jullie niet bij elkaar zijn? Doen jullie nog jullie eigen dingetjes of zijn jullie elke vrije minuut bij elkaar?
Autumnn
Geplaatst: 07-10-14 17:39
ik ben ondertussen een pro in dit soort issues , dus als je hulp nodig hebt, pb je maar!
We zien elkaar paar keer per week maar laatste tijd niet veel met zn tweetjes. Veel met zijn vrienden enzo erbij. Hij hecht hier veel waarde aan wat ik snap maar wij moeten ook samen groeien. We appen iedere dag maar word een sleur een beetje. Doen ook nog eigen dingen wel en wonen niet samen. Ik denk dat we beiden nieuwe verwachtingen hebben en hierin moeten compenseren en compromis moeten zien te sluiten.
Een pauze nemen hoeft niet verkeerd te zijn.. kan wel. Het kan je net over dat randje duwen om het echt te beindigen, maar kan juist ook zo zijn dat je echt even tot jezelf komt en je realiseert dat je echt samen verder wilt.
Ik zou jezelf èn hem dan ook echt even de tijd geven die je beide nodig hebt
Jasmijn159
Geplaatst: 07-10-14 17:57
Geryon schreef:
Is dit zijn eerste relatie? Zou best kunnen dat hij twijfelt omdat de verliefdheid minder is, terwijl dat wel normaal is.
Niet na 4,5 maand al!
ZarankaII
Geplaatst door de TopicStarter: 07-10-14 18:00
Ja dat doe ik ook zeker wel en voor mezelf weet ik dat ik met 'hem' verder wil. Ik hoop alleen dat hij ook nog met mij verder wilt. Vind het wel lastig dat iedereen een break en verliefd zijn toch anders ziet. Maar gelukkig heb ik een voorbeeld van vier maanden break en daarna totop heden al 4 jaar.
Een pauze hoeft niet slecht te zijn ook niet wanneer je pas net met elkaar bent (zeker als de eerste periode ontzettend heftig en intens is geweest).
Wat wel zeer slecht is voor je relatie is onzekerheid en volgens mij kun je beter aan je eigenwaarde gaan werken dan je druk maken om de pauze. Want als ik het zo lees verander jij omdat je minder bevestiging krijgt in een minder leuk, gesloten persoon. Besef je dat je minder aandacht krijgt als je ook gewoon minder leuk bent?
Geryon
Geplaatst: 09-10-14 12:54
Jasmijn159 schreef:
Geryon schreef:
Is dit zijn eerste relatie? Zou best kunnen dat hij twijfelt omdat de verliefdheid minder is, terwijl dat wel normaal is.
Niet na 4,5 maand al!
Tis niet goed hoor als je 4,5 maand heftig verliefd bent...
Ja die onzekerheid kwam uit dat hij veranderde van heel erg extreem lief naar hoe die normaal is denk ik. Is een aanpassing die je moet maken en das moeilijk.
Het is heel goed om allebei eens te gaan bedenken wat je nu wilt in een relatie. Verliefd zijn is leuk maar een relatie daar komt meer bij kijken. Allereerst denk na over je gevoelens en ook naar de verschillen in de karakters. Een relatie betekent compromissen sluiten en rekening houden met elkaar. Je bent elkaars maatje maar dat betekent niet dat je alles samen moet doen. Je bent twee verschillende mensen met verschillende behoeftes dus als je geen tijd hebt voor je eigen dingen dan voelt dat erg benauwend. Geef elkaar gewoon de ruimte om je verder te ontwikkelen zolang je rekening houd met elkaar is dat geen probleem. Samen leven is samen delen maar ook loslaten en vertrouwen ik doe het al 25 jaar en dat bevalt prima. Soms word ik zelfs nog wel eens verrast en dat houd het spannend. In het begin van een relatie laat iedereen zich van zijn beste kant zien en na een tijdje zie je pas hoe iemand echt is.
Ja dat had ik me inderdaad ook al bedacht lady62. Ben ik in ieder geval hard mee bezig. Maar hij blijft betrokken bij mij en vice versa dus denk dat wel goedkomt misschien.