Pumps/Ballerina's: blaren op de hiel en pijnlijke teennagels

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Ladyson

Pumps/Ballerina's: blaren op de hiel en pijnlijke teennagels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-14 13:58

Ondertussen ben ik toch al flink wat uurtjes neuzen op internet verder, maar heb ik nog steeds niet de oplossing gevonden.. -O-

Mijn kast staat vol met pumps en ballerina's en ik draag ze dan ook regelmatig, maar dezelfde problemen blijven terugkomen..

Probleem 1: blaren op de hielen
Op internet lees ik dat meer mensen er last van hebben, blaren op de hielen. Als advies komt steeds naar voren dat ze het nog wat langer moet volhouden. Ik draag dit soort schoenen ondertussen al jaaáren en het probleem is nog niet opgelost (wel minder erg). Ondertussen moet ik er steeds vanwege werk representatiever bijlopen en krijg ik er een beetje stress van. Sporttape werkt wel aardig, maar een stuk uitstekend sporttape boven je hiel onder je panty ziet er niet uit. Ik zoek dus eigenlijk iets wat ik in mijn schoen kan plakken, maar dat de schoen niet kleiner maakt.

Probleem 2: pijnlijke teennagel
Dit is een wat zeldzamer probleem geloof ik, maar als ik op hakken loop, doet het zeer als ik op de teennagel van mijn grote teen duw. Met als resultaat dat als ik vaak/lang op hakken loop ik een blauwe teennagel krijg.... Ik merk wel verschil per soort schoen, maar zelfs bij mijn super lekker zittende pumps treedt na een poos toch echt op.

Verder, zijn er nog andere tips!? Ik ga dit soort schoenen alleen maar meer dragen dus ik kan tips zeker gebruiken. Helpen die gelzooltjes? Het lijkt me heerlijk alleen ik ben bang dat ik dan te weinig ruimte over hou. Is er een merk pumps dat echt goede kwaliteit is waardoor je echt verschil merkt?

Mandy92

Re: Pumps/Ballerina's: blaren op de hiel en pijnlijke teennagels

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-14 14:00

Hier de zelfde problemen, loop er ook al jaren tegen aan. Ik loop zo graag op mijn mooie hakken en ballerina's. Ik ga ook even volgen!

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-14 14:00

Allereerst: zijn je teennagels niet te lang?

0091

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-14 14:04

Ik loop dagelijks op pumps. Nooit ergens problemen mee gehad tot ik opeens een paar kocht bij van haren. Al mijn schoenen hiervoor waren eigenlijk een beetje te duur :o

De schoenen van van haren kreeg ik ook blaren en kon ik nog geen uur oplopen. Terwijl ik km m'n andere pumps een marathon kan rennen (bij wijze van spreken)

Dus.. Welk merk zijn je schoenen?

Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-14 14:07

PaulinBijoux schreef:
Ik loop dagelijks op pumps. Nooit ergens problemen mee gehad tot ik opeens een paar kocht bij van haren. Al mijn schoenen hiervoor waren eigenlijk een beetje te duur :o

De schoenen van van haren kreeg ik ook blaren en kon ik nog geen uur oplopen. Terwijl ik km m'n andere pumps een marathon kan rennen (bij wijze van spreken)

Uhmm zou daar van komen? Ik krijg ook steeds meer last van mijn vanHaren pumps en inderdaad met een uur ben ik blij als ik zit.

Mandy92

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-14 14:09

Mijne zijn idd ook van VanHaren. Wil graag duurdere halen, maar vind het altijd beetje tricky, straks krijg je daarmee ook last.

lizy29

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-14 14:10

Kwaliteit heeft er zeker mee te maken. Duurder betekent niet automatisch beter maar een betere kwaliteit betekent wel minder tot geen pijn en blije voeten
Laatst bijgewerkt door lizy29 op 07-10-14 14:11, in het totaal 1 keer bewerkt

IrishDraught

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-14 14:10

zoek eens op dolcis of manfield No stress die zijn extra zacht en lopen heerlijk

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-14 14:11

Nicole schreef:
PaulinBijoux schreef:

Uhmm zou daar van komen? Ik krijg ook steeds meer last van mijn vanHaren pumps en inderdaad met een uur ben ik blij als ik zit.

En ik heb daar dus ook last van.. Kan op een hoop schoenen de wereld aan, tot ik met Graceland schoenen moet lopen (en zoveel loop ik echt niet, maar kan iedere keer weer janken := )

Nou sta ik er ook wel om bekend om eh, niet bepaald recht te lopen en daar helpen die Graceland pumps ook niet echt bij mee.. :') Maar ben altijd maar weer blij als ik ze niet aan hoef :+

ik denk dat ik binnenkort ook eens wat uit ga testen met die gelzooltjes inderdaad.. Hopen dat het dan iets fijner zit, want ze hebben er wel altijd heel veel leuke schoenen :')

Ladyson

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-14 14:12

@pantykous Ze zijn niet te lang. Het zou eventueel wel kunnen dat mijn grote teen te dik/hoog is vergeleken met een gemiddelde teen, maar ze zijn eigenlijk best wel normaal..

@PaulinBijoux ah wie weet is dat het. Ik heb wel research gedaan tussen nepleer en echt leer, maar daar merk ik niet echt verschil in.. Echt dure pumps en ballerina's heb ik niet (omdat ik er toch blaren van krijg grr). Tussen 10 en 60 euro pumps heb ik tot nu toe geen verschil gemerkt in ieder geval. Momenteel een paar van de Primark die eigenlijk het beste van allemaal lopen.. Ik weet niet in wat voor prijsklasse en winkels jij je pumps koopt?

Ladyson

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-14 14:15

No Stress laarsjes van Manfield heb ik wel en die lopen heerlijk! Maar met laarsjes heb ik nooit problemen, ook niet met de teennagel. Heb hier sleehakken laarsjes van 11cm staan en daar ga ik gerust mee een dagje naar het pretpark ofzo.

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-14 14:17

Ik vind tussen de 10 en 60 euro eigenlijk heel erg goedkoop. :j Let je ook op de vorm van de toebox?

0091

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-14 14:18

Het is maar goed dat m'n vriend niet op bokt zit want die zou een hartaanval krijgen :o

Ik betaal gemiddeld tussen de 150-200 euro voor pumps. Mijn duurste paar is 320 maar die lopen wel overheerlijk. Zelfs mijn ariat schoenen kunnen niet tippen aan die pumps terwijl ze een hak hebben van 13cm..

Je zal vast ook goede kwaliteit hebben in een lagere prijsklasse.. Als je die gevonden hebt geef mij dan even een seintje aub :D

lizy29

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-14 14:18

Mijn goede pumps beginnen bij €90,-- in de uitverkoop :o

Ladyson

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-14 14:22

Haha ojeeee.. Dit belooft niet veel goeds voor mijn portemonnee. Wat voor merken raden jullie aan?

Mandy92

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-14 14:25

Ladyson schreef:
Haha ojeeee.. Dit belooft niet veel goeds voor mijn portemonnee. Wat voor merken raden jullie aan?

Dit was precies mijn gedachte! :Y)

Knudd

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-14 14:27

De No Stress van Manfield/Dolcis hebben een hele fijne zool, daar zou ik het zeker wel voor langere tijd op uithouden. Kosten ook iets meer dan de goedkope ballerina's van Van Haren, maar dan heb je ook wel een schoen waar je langer comfortabeler op kan lopen. Helaas voor mijn brede voeten pas ik de No Stress niet goed, waardoor ik heb moeten uitwijken naar een ander merk. M. van de Ven in Zeist verkoopt Waldläufer, damesschoenen van goede kwaliteit, die ook passen om een bredere voet. Meer een schoen voor oudere dames, maar mijn hemel wat zitten ze lekker! Ik kan hier gerust een dag op lopen, wat ook moet vanwege werk :) Ik vind het belangrijk om toch wel te investeren in goede schoenen waar je een hele dag prettig om kan lopen.

Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-14 14:45

PaulinBijoux schreef:
Het is maar goed dat m'n vriend niet op bokt zit want die zou een hartaanval krijgen :o

Ik betaal gemiddeld tussen de 150-200 euro voor pumps. Mijn duurste paar is 320 maar die lopen wel overheerlijk. Zelfs mijn ariat schoenen kunnen niet tippen aan die pumps terwijl ze een hak hebben van 13cm..

Je zal vast ook goede kwaliteit hebben in een lagere prijsklasse.. Als je die gevonden hebt geef mij dan even een seintje aub :D

Ben ik wel erg benieuwd naar je collectie <3 :D

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-14 14:47

Duurder is niet altijd beter trouwens maar mijn allerduurste schoenen lopen wel heerlijk. Mijn pumps zijn over het algemeen wel prijzig ook, beetje richting Paulin en nog iets er overheen. :o

0091

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-14 15:09

Sababber

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-14 15:12

Dat je sneakers voor een tientje wilt dragen oke.. Maar met pumps gaat dat gewoon niet. Ik ben zelf echt gek op S'oliver :D Voor een leuke pump betaal je 60 euro. dan kun je er een dag en nacht op door!
Je ziet het op straat gelijk aan manier van lopen of iets een stevige pump is of niet..

IrishDraught

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-14 15:12

Sababber schreef:
Dat je sneakers voor een tientje wilt dragen oke.. Maar met pumps gaat dat gewoon niet. Ik ben zelf echt gek op S'oliver :D Voor een leuke pump betaal je 60 euro. dan kun je er een dag en nacht op door!
Je ziet het op straat gelijk aan manier van lopen of iets een stevige pump is of niet..

Die heb ik ook 2 paar en die lopen inderdaad heerlijk

daffieduck83

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-14 15:18

Leersoort scheelt ook. Heb 2 paar dezelfde ballerina's, maar de ene is van suede en de andere lak. Op de suede kan ik de hele dag lopen zonder problemen. Bij de lakkers heb ik na 5 minuten al blaren. Heb zelf wel een aantal fijne pumps van Gabor. Die zitten nieuw rond de 100 euro.

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-14 15:19

PaulinBijoux schreef:
http://fab.nl/schoenen/fab-pump-black-suede.html

Dat zijn mijn favoriete schoenen die nog redelijk betaalbaar zijn :)

Als je voor pumps gaat moet je echte nemen. Zeker vanaf 12 cm.

Hakhoogten van 5 tot en met 10 centimeter zijn een zekere no go. :o Geen half werk maar goed werk!

Maar idd, wat de meesten hier zeggen: Het ligt aan de kwaliteit van de schoenen. Ook ik heb hier hakken staan van Dolcis (13 centimeter exclusief plateau) en als ik ze draag draag ik ze de hele tijd door zonder dat ik dood ga van de pijn ja.

IrishDraught

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-14 15:20

Ik moet regelmatig pumps aan voor mijn werk maar 12 cm of meer is voor mij een no-go.

Ik ben al 1.80