Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
NikkiTazz schreef:NIET doen!
Mijn huisarts heeft me gezegt, na 15 jaar vegetarier zijn (hij zei het al met 8 jaar), dat als ik nu ooit nog vlees zou eten ik echt ziek zou worden.
Plus, wil je uberhaupt nog vlees eten?
Er zijn genoeg andere opties! (Pillen, noten eten etc)
Olympia96 schreef:Van dat ziek worden heb ik ook gehoord. Hoe kan dat eigenlijk?
Olympia96 schreef:Van dat ziek worden heb ik ook gehoord. Hoe kan dat eigenlijk?
Ik word al misselijk bij de gedachte aan weer vlees (leren) eten
onkeltje schreef:Bedankt voor de snelle antwoorden, er lopen er dus meer rond
Maar inderdaad Olympia96, alleen de gedachten al...
Ik maak sommige gerechten wel klaar met vlees want mijn vriend eet wel gewoon vlees.
(Ben er ook weer niet zo vies van dat het perce in een andere pan gebakken moet worden ofzo)
Dan vis ik de stukjes vlees bij mij eruit en die krijgt hij dan. (vind hij overigens heeeeeeeel erg)
Maar als ik een stukje vergeet...... kan ik inderdaad echt goed over me nek gaan ja....... brrrrrrrr
Er is op van alles en nog wat getest. Ijzer goed, Vitamines goed, dus als je de uitslagen bekijkt dan kom ik niks te kort.
eefj33 schreef:Bijvoorbeeld melksuiker (lactose) kunnen wij zelf niet verteren, maar een soort bacterie in je darmen wel. Die zet het daarbij om in een stofje wat ons lichaam wél kan verteren.
Citaat:Zo gaat dat ook met een aantal stoffen in vlees.
Eet jij dus jarenlang geen vlees, dan mis jij die bacteriën. Je zou ze opnieuw binnen moeten krijgen en een populatie laten vormen, wil je je stukje vlees kunnen verteren
NikkiTazz schreef:Olympia96 schreef:Van dat ziek worden heb ik ook gehoord. Hoe kan dat eigenlijk?
Ik moet er ook niet aan denken.
Je word ziek omdat er in vlees behoorlijk wat bacterieen leven die je eigen lichaam niet meer verdraagt.
mariekerocky schreef:Misschien heb je het wel verteld maar heb ik er overheen gelezen. Maar heb je wel eens van die vitamine pillen voor vegetariërs geprobeerd? Gewoon te koop bij de hema![]()
Ik ben zelf zo'n 9 jaar vegetariër nu, was ook erg moe steeds dus wilde weer vlees gaan eten maar nu ik die pillen slik ben ik veel minder vermoeid