Het ene moment ben ik vrolijk en kan ik de hele wereld aan, twee seconde later ben ik ziedend van woede. Dan ben ik weer vrolijk, spring ik door naar eenzaamheid, verdriet om vervolgens weer boos te zijn, vrolijk, teleurgesteld in werkelijk alles, blij, geïrriteerd. AAAHRGHH!
Ik kan er gewoon niet meer tegen. Ik heb geen idee meer wat ik moet doen. Vooral niet omdat ik in mijn woede en verdriet stomme impulsieve dingen doe en zeg. Waar ik dan 2 seconde later uiteraard weer direct spijt van heb. Nu heb ik sinds twee maanden de spiraal en vraag me af tot in hoeverre dit mee telt. Bij het controleren van mijn spiraal zijn ze er tevens achter gekomen dat mijn eierstokken naar de klote zijn (ik heb een soort van blaasjes/zwellingen/littekenweefsel over mijn gehele eierstokken). Tot in hoeverre telt dit mee? Of is het gewoon dat de herfst is begonnen. Gezien dat al 3/4 maanden lang mijn lichaam steeds in de war is wat betreft de temperatuur ben ik niet "gewoon" extreem vroeg in de overgang? Een zwangerschap is onmogelijk gezien ik niet meer actief ben geweest nadat ik bij de gynaecoloog ben geweest voor een echo. Voor mijn spiraaltje heb ik erg lang aan de pil gezeten, maar heb nooit dergelijke bijwerkingen gehad.
Nu zit ik te twijfelen om voor morgen maar gewoon een afspraak te maken bij de huisarts. Doen, of het nog even een maandje aan kijken?
Ik heb het zelf gehad bij de goedkope versie van de pil. Ik werd daar letterlijk agressief van. Voelde mij zo boos van binnen en kon maar niet bedenken waarom. Heb nu mijn oude pil terug en het is gelukkig over gegaan.
Verder heb ik dit soort dingen ook wel eens gehoord bij andere medicijnen.
Ik zou er zeker mee naar de huisarts gaan.
Sneeuwelfje
Geplaatst: 05-10-14 17:09
Heb je je schildklier waarden al eens laten checken?
Kan het niet zijn doordat je lichaam juist moet wennen aan het feit dat hij nu een stuk minder hormonen binnen krijgt dan eerst? Dus juist andersom dan wat je normaal hoort..
Wel heel vervelend zeg.. Ik had dit juist van de pil, toen een tijd gestopt en heb nu een andere om te kijken of deze wel zonder bijwerkingen blijft..!
Debby614
Geplaatst: 03-01-15 17:45
Ik weet het, oud topic, maar ik had dat ook met de mirenaspiraal. Na 17 weken kwakkelen dat ding er uitlaten halen. Zelf wist ik niet dat het daardoor kwam, maar ik las verhalen van anderen. En inderdaad, toen de spiraal er uit was voelde ik direct verschil. Ik stond op van de tafel en wat een opluchting, voelde me vrij, t voelde of een steen van mn buik af viel terwijl ik me daarvan niet bewust was met spiraal. Hormonen duurde wel even voordat ik me weer goed voelde maar dat kwam rustig aan weer goed!