Heb ik een hersenschudding?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

QuintySnoepy

Heb ik een hersenschudding?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-14 17:46

Hallo bokkers,
Ik heb geen idee of het hier goed staat ander verzet het maar.
Me pony is vandaag onderuitgegleden tijdens de les en me pony en ik lagen langs elkaar op de grond. Ik ben op me hoofd gevallen ik had wel een cap op.
Maar ik heb nu best veel hoofdpijn en veder een beetje een stijve nek. Heb ik een lichte hersen schuldig? En wat moet ik er anders aan doen?

horseee6589

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-14 17:47

Heum ik denk dat als je alleen een beetje hoofdpijn hebt en een stijve nek hebt geen hersenschudding hebt. Ik zou het even aanzien en mocht je na een paar nog last hebben even huisarts bellen.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-14 17:48

nee, dan heb je niet meteen een hersenschudding :+

Je zal uiteraard pijnlijk gevallen zijn, maar toen ik een hersenschudding had zag ik een half uur lang na de val in flitsen, kon niet meer helder nadenken en alles ging als een waas voorbij. Ik had daarna GEEN hoofdpijn. Ik was wel wat wazig en geheugen was wat aangetast. Heb nu na 3 jaar soms nog last er van.

Was overigens niet naar een arts gegaan na de val, was in mijn ogen ook niet echt nodig :) weekje later zat ik alweer op paard (had tijdens de val ook een trap tegen been gehad, dus kon sowieso even niks :') was helemaal dik en alle kleuren van regenboog )
Laatst bijgewerkt door Rennie89 op 04-10-14 17:51, in het totaal 1 keer bewerkt

Blacky94

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-14 17:51

Ik had juist wel voor nog dagen daarna hoofdpijn (en misselijk). Nam met de dag wel iets af en naar een aantal dagen was het over maar het was wel een ander soort hoofdpijn dan "gewoon hoofdpijn" en was zeker geen lolletje..
Overigens ben ik met mn achterhoofd tegen de grond geknald toen vriendlief dacht een leuke wheelie op de 4wheeler te doen. Had gelukkig wel een helm op maar de rest vd dag was een hel als het op pijn aankwam.. Pijnstillers hielpen ook niet...
Laatst bijgewerkt door Blacky94 op 04-10-14 18:09, in het totaal 2 keer bewerkt

Painttobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-14 17:52

Ga langs de huisarts. Niemand op bokt kan je vertellen of je een hersenschudding hebt.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-14 17:53

Ik heb de dagen erna wellicht hoofdpijn gehad, maar dat heb ik bijna dagelijks :+ Al mijn hele leven (toen ik 3 was heb ik hele zware hersenschudding gehad, dus misschien dat dit de oorzaak is van mijn levenslange hoofdpijn :P ) , dus was niks speciaal. Vlak na de hersenschudding voelde ik niks, ik voelde niet eens dat ik een trap tegen mijn been had gehad :Y)

Solmyrkvi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-14 17:53

Als je niet zeker bent zou ik maandag even naar de huisarts gaan als ik jou was. Maar je hoofdpijn kan ook heel goed voortkomen uit je nekpijn.

Het is trouwens 'mijn pony' en 'mijn hoofd' niet 'me'

QuintySnoepy

Re: Heb ik een hersenschudding?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-14 17:58

Bedankt allemaal voor de reacties! Me moeder dacht namelijk dat ik een lichte hersen schuddig had haha dus ik dacht dan zet ik het op bokt miss heeft er iemand verstand van :)

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-14 17:59

Je kan voor de zekerheid altijd naar een huisarts gaan :) maar volgens mij kan je er verder ook niet veel aan doen. Als je echt een hersenschudding hebt is het aan te raden om de zoveel uur wakker gemaakt te worden, dit deden ze iig bij mij als kind. verder weet ik niet wat je kan doen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-14 18:04

Hersenschudding zou best kunnen, een lichte dan. Gezien je dat al met een lichte stoot of klap te pakken kan hebben :=
http://www.gezondheidsnet.nl/hersenen-e ... nschudding

Het kan ook zijn dat je door de val in je schouders en nek vast zit wat hoofdpijn tot gevolg kan hebben. Neem in ieder geval rust!!!!

Lichte hersenschudding
Een lichte hersenschudding kenmerkt zich door de volgende symptomen:
hoofdpijn
duizeligheid
vermoeidheid
verwardheid
misselijkheid
concentratieproblemen
last van licht of geluid
tijdelijk geheugenverlies

Zware hersenschudding
Anders dan bij de 'lichte' variant houden de klachten van een zware hersenschudding langer aan en kan er ook sprake zijn van:
lage bloeddruk
snelle hartslag
transpiratie
(tijdelijk) gevoelloze lichaamsdelen
spreekstoornissen
dubbelziendheid

Ik heb op het moment nog steeds last van een zware hersenschudding, we zijn nu bijna vijf weken verder na het ongeluk waar ik hem opgelopen heb en ik heb nog steeds last van spreekstoornissen, lichtflitsen en dubbelziendheid :\

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-14 18:06

Jeetje Jans :(:) ik weet hoe je je voelt. Wat ontzettend naar zeg!
Het nadeel met een zware hersenschudding is dat dit de rest van je leven nog een nasleep kan geven...