Herfstdip

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

x_Elise

Herfstdip

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-14 20:53

Ik vroeg me af of er meer mensen last hebben van een herfstdip.

Al jaren ben ik (extreem) moe zodra de blaadjes vallen en wanneer ze komen, dus in de herfst en in de lente. Elk jaar laat ik bloedprikken maar ieder jaar komt er niets uit. Nu begint het lichtelijk frustrend te worden omdat ik in de avond mijn stageopdrachten moet verwerken maar ondertussen vallen mijn ogen steeds dicht en kan ik me slecht concentreren.

Heeft er iemand tips of ervaring met deze dip?

Cynn
Fotograaf

Re: Herfstdip

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-14 21:15

Ik heb het ook ieder jaar opnieuw.. sneller moe zijn en langer willen slapen in de herfst/winter periode.
Terwijl ik de winter juist prettiger vindt dan de zomer :') Maar door de kortere dagen toch een 'dip'.
Tips heb ik helaas niet.. die zoek ik zelf nog!

Hikarii

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-14 21:17

Bij mij werkt het juist avarechts om sochtends langer in bed te blijven. Ga eruit, om zes uur (hoefcpas om kwart over acht naar school dat twee minuten van huis is) en ga wandelen met de hond. Lekker, vooral als het fris is. Word je echt wakker van en ben de hele dag zo wakker. Af en toe een frisse neus halen s'avonds werkt ook bij mij dan.

LukieBradley

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-14 21:19

Ik zet ook een stip.
Heb last van hetzelfde, toevallig gisteren nog over gehad.
Ik slaap ook rustig 10 uur als ik de kans krijg.
Sneller moe en in weinig dingen echt zin behalve eten :')

Vriendin is doktersassistente en zegt ook dat je vitamine D tabletten moet gaan slikken.
En een vast ritme aanhouden, niet toegeven aan je vermoeidheid.
Niet ineens een uur eerder naar bed gaan oid.
(Uit eigen ervaring weet ik dat dit dan alleen maar verergert)

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-14 21:22

Ja! Ik!! Ik dacht dat er iets met mij aan de hand was, maar nu ik dit lees klopt het gewoon! Nadat ik ben opgestaan, hond uitgelaten, paard in het land gezet, ontbeten heb en mijn kopje koffie op heb, wil ik eigenlijk alleen maar slapen. Dit kan 10 minuten, maar kan ook zeker ruim een uur in beslag nemen... Pfff... Ik word daar al moe van...
Ik ben veel gekker op de winter dan op de zomer, zeker als er ijs komt en (veel!) sneeuw valt, dan ben ik blij en wil ik naar buiten, maar die overgangen echt, word er goed moe van... -O-

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-14 21:23

Nu al beginnen met zonnebankkuurtjes.
Vitamine D supplement nemen, en onderga eens een energiebehandeling (Reiki oid).

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-14 21:44

In de winter heb ik nergens last van en in de lente heb ik het net zo als nu. Vroeg me toen ook al af wat er aan de hand was.

Dat "niet aan toegeven" is soms echt onmogelijk. :n

's Avonds ben ik eigenlijk altijd wel wakker. Het is puur overdag. Slaap goed, dus het is niet zo dat ik te weinig slaap krijg. Het is echt seizoensgebonden. (En bij flinke stress)

Guusje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-14 22:19

Ook ik heb daar jaarlijks last van, al moet ik zeggen dat het nu al even weg blijft :)
Vorig jaar met iemand over gehad, diegene had een 1 of andere lamp (infrarood?) voor zijn dochter, die een soort energie geeft als je er een tijdje voor gaat zitten. Wellicht dat dit werkt.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-14 22:22

Ik dacht meteen aan vitamine D. Want als de blaadjes vallen is er minder zonlicht. Wanneer ze komen is er weer meer zonlicht. Ondanks dat je bloed niets aangeeft, zou ik toch vitamine d gaan slikken. Misschien heb je in de lente dan ook minder last van een dipje doordat je niet ineens meer vitamine d hebt?

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-14 23:01

Als het alleen vitamine D zou zijn, zou dat natuurlijk heel fijn zijn, maar geloof mij, dat is het niet. Het zijn veel meer dingen. Zit net even op internet te zoeken wat ik ertegen kan doen. Fruit eten, verse groente en bewegen zijn belangrijke dingen die genoemd worden. Lekker naar buiten gaan en niet de slaapkamer warm stoken, maar juist lekker fris laten. :j

Jammer, zo'n "winterdip", want ik ben echt helemaal gek van èchte winter! Kan niet wachten!!!

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-14 14:42

Ik herken het wel een beetje, ik heb nu afgesproken met een vriendin elke maand lekker naar de sauna te gaan en ook lekker in de strandruimte rond te hangen met van die speciale lampen.