Lichte hersenschudding ?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Amira_

Lichte hersenschudding ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-14 20:50

Hoi bokkers!

Vanmorgen ben ik tijdens een hockey wedstrijd in volle snelheid met mijn hoofd tegen iemand anders hoofd aangeknald. In het begin had ik echt nergens last van, maar na een uur of 3 werd ik heel moe, duizelig, kreeg ik hele erge hoofdpijn en kon ik hard geluid echt absoluut niet verdragen. Ook vergat ik opeens veel dingen. Mijn vriend zei dat het nog wel is een lichte hersenschudding kon zijn, maar mijn moeder wuift al m'n symptomen weg. Moe was ik volgens haar vanmorgen al, hoofdpijn heb ik wel vaker etc.

Zal dit een hersenschudding zijn en moet ik hiervoor naar de dokter ? Ik weet wel dat mijn moeder liever niet zomaar naar de dokter gaat, vandaar dat ik dit topic open.

Peelie

Re: Lichte hersenschudding ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-14 20:54

Dit klinkt idd als een hersenschuddig.

Je kan er niet heel veel aan doen behalve goed rust nemen.

Je kan wel langs de Ha, maar die zal waarschijnlijk het zelfde zeggen.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-14 20:56

Ik zou iemand vragen vannacht je een aantal keer wakker te maken. :j
mocht je een hersenschudding hebben dan is dat zeker verstandig.

Lindeeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-14 20:57

Klinkt als een lichte hersenschudding

Inderdaad om de twee uur wakker maken ja, dat is wel verstandig.

Veel beterschap!

Isaboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-14 20:58

:? Een dokter is er toch niet voor niets ?
Ts je bent 16 en hebt dus de leeftijd dat je zelf de dokter kan bellen en er zelf naar toekan gaan,

Maar even over je klachten,
Kijk het even aan word het erger of is het morgen nog zo erg gewoon even bellen,

Verder lekker slapen even paar x wekker zetten/wakker laten maken en je rust pakken

Bootsiebob

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-14 21:00

Ik zou het in elk geval toch goed in de gaten houden. Vorig jaar ben ik met een val van een paard op mijn hoofd beland en had wel een cap op, maar voelde me de rest van de dag ook wat raar.
Ik heb ook gedacht dat het de schrik en de warmte en nog veel meer was, maar de hoofdpijn bleef en na 3 dagen toch maar eens naar de dokter gegaan. Bleek ook lichte hersenschudding te zijn en hij vond het niet slim dat ik niet meteen was gekomen, want de eerste nacht moet iemand je elke 2 uur wakker maken. Je kunt namelijk een zwelling in je hersenen krijgen zonder dat je het doorhebt

Amira_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-14 21:02

Bedankt voor de reacties! Ik zal dan toch maar vragen voor het wakker maken vannacht. Ik kijk het morgen even aan, misschien dat ik evengoed dan nog naar de ha ga. Maar dat vind ik wel lastig, aangezien m'n moeder er heel zeker van is dat ik geen hersenschudding heb en ze daar dus niet blij mee gaat zijn..

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-14 21:15

Als je het wekadvies ter harten neemt, zorg er dan voor dat de persoon die je wakker maakt vragen stelt als hoe heet je, waar ben je, welke dat Is het. Enz.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-14 21:17

Veel rust nemen iig, geen beeldschermen of fel licht, sporten etc. Bij twijfel altijd naar de huisarts gaan! En voor de zekerheid iemand vannacht je laten wekken :) Beterschap!

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-14 10:59

Hoe is het nu TS? :)

Een hersenschudding zou best kunnen.
Ik heb 3 weken geleden een auto ongeluk gehad (wij stonden in de file, iemand hard achterop geklapt, ik zat achterin) en met m'n hoofd op de hoedenplank geknald. M'n hele achterhoofd was blauw :7
Daarna had ik een beetje dezelfde klachten. Heel snel moe, hoofdpijn, warrig en moeilijk uit m'n woorden komen. De eerste nacht heb ik überhaupt amper geslapen omdat ik overal pijn had :Y)
Naar de HA geweest en die dacht inderdaad aan een lichte hersenschudding (en nog een boel meer).

Beetje rustig aan doen, niet teveel prikkels, niet teveel tv/computer. Beterschap!

Amira_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-14 11:27

Ben vanmorgen naar de huisarts geweest en die zei ook een lichte hersenschudding. Ik moet vooral een week goed rustig doen en niet sporten, omdat de hoofdpijn anders voor een langere tijd kan blijven.
Vannacht wel een paar keer wakker geweest, maar gelukkig aldoor weer verder kunnen slapen.

Bedankt voor de beterschapswensen! :)