Rare bultjes

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

TheJokerr

Rare bultjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-14 21:08

Sinds gister heb ik op mijn ringvinger aan de linkerkant 5/6 piepkleine maar duidelijk zicht en voelbare bultjes zitten. Ze doen niet echt pijn, maar ik voel ze wel en jeuken ook, mijn hele vinger is ook opgeblazen en staat helemaal strak en onder spanning.

Wat ik heb uitgespookt weet ik niet, zelf denk ik een allergische reactie maar waarop?? ik ben alles al nagegaan wat ik heb gegeten en/of gedronken maar niks anders dan normaal.

Ik heb een allergie pil gekregen van mijn stagebegeleidster, maar die hielp uiteindelijk niks.
later kreeg ik ook nog bultjes op mijn elleboog en verschillend overal en nergens een jeuk bult.

Nu lijkt het me vrij sterk dat ik 5x ben gestoken in dezelfde vinger terwijl ik wakker ben geweest (bultjes zijn overdag ontstaan soort bultjes als je een brandnetel of berenklauw aanraakt) en het lijkt me ook vrij sterk dat eventuele toch steekbeesten door mijn rubberen laarzen heen prikken als ik aan het werk ben.

het zijn echt van die vervelende net een brandnetel aangeraakte bultjes, ze zijn ook onderaan wit en puntje is rood en verder staat mijn hele vinger onder spanning, maar zijn de andere bulten weg.

Graag zou ik willen weten of iemand ditzelfde al eens heeft gehad en wat diegene dan van oorzaak had? nu heb ik namelijk vrij weinig tijd om naar de HA te gaan (lees: stage, werk) en is dit een vrij makkelijkere oplossing.

Maureen95

Re: Rare bultjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-14 21:08

Heb je toevallig nieuw hooi?

TheJokerr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-14 21:10

Ben nog niet bij de paarden geweest :P

Even ter info: ik loop stage bij een hondenkennel al zoon 3 weken en daar is in situatie ook niets veranderd.

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-14 21:15

Hmm wou zeggen. Krijg zelf bultje van een bepaald hooi :P

Brievenbus

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-14 21:17

Heb ik ook wel eens.. Ik heb last van exceem en ben allergisch voor fruit en groentensappen... Fruit gesneden?

TheJokerr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-14 21:19

Nee, geen fruit gesneden. Alleen banaan gegeten maar dat eet ik al vanaf jongs af aan en nooit ergens last van gehad of kan dat zomaar opkomen :+
Werk immers nu 40 uur per week met honden en alles wat er bij komt kijken (rauw vlees en verzorging)
maar dat doet ik ook al inmiddels 4 weken :j

Brievenbus

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-14 21:21

Ik heb altijd rare bultjes of plekjes die jeuken of gek zijn.. Kijk er niet eens meer van op :')
Heb je geen exceem of dergelijke klachten?

_CS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-14 21:23

Zit er vocht in denk je?

Ik heb regelmatig vochtbultjes op mijn hand die jeuken als een tierelier, komen spontaan opzetten.
Als ze dan openknappen, dat vocht wat er dan vrij komt verspreid het weer.

Geen idee of dat een naam heeft.

TheJokerr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-14 21:25

Vivian__ schreef:
Ik heb altijd rare bultjes of plekjes die jeuken of gek zijn.. Kijk er niet eens meer van op :')
Heb je geen exceem of dergelijke klachten?

Nooit last van gehad, dit is het eerste wat mij opvalt en iets met mijn lichaam doet.

_CS_ schreef:
Zit er vocht in denk je?

Ik heb regelmatig vochtbultjes die jeuken als een tierelier, komen spontaan opzetten.
Als ze dan openknappen, dat vocht wat er dan vrij komt verspreid het weer.

Geen idee of dat een naam heeft.

Vocht lijkt mij niet, bultjes zijn vrij compact en er lijkt niets in te zitten zeg maar, noch staat mijn vinger wel zo onder spanning daar zit wel vocht in wat ik zo kan voelen, het is namelijk niet geheel flexibel.

kan mijn vinger overigens ook niet meer helemaal buigen.

_CS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-14 22:21

Vreemd, zou het even aankijken en als het te gek wordt toch even langs de huisarts.

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-14 22:52

Heb je misschien een ring om gehad die niet van echt zilver oid is?

_CS_ dat van jou klinkt als eczeem, heb dat zelf ook op mijn hand en probeer er al maanden af te komen. Heb zalf maar smeer niet consequent genoeg.

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-14 22:55

Geen vlooienbultjes neem ik aan? :+

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-14 22:56

Thesserd schreef:
Geen vlooienbultjes neem ik aan? :+

Hier dacht ik ook nog aan. Heb je handschoenen aan gehad waar een vlo bij in zat misschien?

TheJokerr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-14 06:59

Ik draag nooit ringen en het zit zeg maar op het midden van mijn vinger vlak onder het topje.

Ben wel in aanraking gekomen met enkele vlooien maar dit is ook al vorige week woensdag geweest, duurt het zo lang voordat ik verschijnselen krijg? Verder met vlooienspul insmeren handschoenen gebruikt.