Pijnlijke schouder

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

horseee6589

Pijnlijke schouder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-14 18:12

Ik heb nu al voor de 3e keer in 2 maanden heel erg pijn in mijn schouder. De vorige twee keer had ik er zeker 1,5 week last van. Het is een beetje bij mijn sleutelbeen gok ik. En als ik mijn arm laat rusten is er niks aan de hand maar zodra ik mijn arm laat hangen begint het na een kwartier heel erg pijn te doen.
Ik weet wel dat een paar dagen terug die schouder ernorm erg knakte.... Maar ik weet niet of dat de oorzaak is. Weet iemand een mogelijke oorzaak en wat kan ik het best doen? (Door mijn schooltas komt het niet want die heb ik op mijn andere schouder)

horseee6589

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-14 22:20

--
Laatst bijgewerkt door horseee6589 op 01-10-14 22:22, in het totaal 1 keer bewerkt

Boxers

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-14 22:21

Uhm ja, het zou de aanhechting van je sleutelbeen kunnen zijn.
Laatst bijgewerkt door Boxers op 01-10-14 22:36, in het totaal 1 keer bewerkt

horseee6589

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-14 22:23

Boxers schreef:
Uhm ja, het zou de aanhechting van je sleutelbeen aan je rib kunnen zijn.

En wat houd dat precies in? :+

Boxers

Re: Pijnlijke schouder

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-14 22:34

paardenmiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-14 22:34

Boxers schreef:
Uhm ja, het zou de aanhechting van je sleutelbeen aan je rib kunnen zijn.

Euh, je sleutelbeen zit aan je borstbeen, niet aan een rib zo ver ik weet :+

Misschien eens naar een fysio gaan om te kijken of er toevallig iets mis is met je houding, wat klachten als deze veroorzaakt? Heb je toevallig wat raars gedaan die 3 keren dat je er last van kreeg? Een bepaalde beweging of activiteit die je normaal niet maakt/doet?

Boxers

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-14 22:35

Ja dat was een foutje :+

Heb het even opgezocht , zie vorige post

Esther43

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-14 22:37

Doet het zeer van sleutelbeen naar arm of van borstbeen (bot tussen je borsten in) naar je sleutelbeen?
Zijn er nog bepaalde dingen die je gedaan hebt voordat je de pijn krijgt? Bij welke bewegingen wordt de pijn erger/minder erg? is het aan beide kanten of alleen aan een kant (en welke kant is dit, je voorkeur kant?)

horseee6589

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-14 22:45

loveidefix schreef:
Doet het zeer van sleutelbeen naar arm of van borstbeen (bot tussen je borsten in) naar je sleutelbeen?
Zijn er nog bepaalde dingen die je gedaan hebt voordat je de pijn krijgt? Bij welke bewegingen wordt de pijn erger/minder erg? is het aan beide kanten of alleen aan een kant (en welke kant is dit, je voorkeur kant?)

Het doet zeer van sleutelbeen naar arm. De eerste keer zet ik in de auto en moest ik iets van achter pakken dus een best wel flinke draai met mijn schouder. En toen ka knakte die. De twee keer weet ik eigenlijk niet. En de derde ik was omdat mijn schouder een beetje stijf was dus ik draaide hem even en toen kankte die. Voor mij is het links. En de pijn word erger zodra ik langer dan ik gok 10 minuten mijn arm niet ondersteun en als ik mijn arm omhoog doe. Maar nu lig ik op bed en nergens last van omdat me schouder kan rusten

paardenmiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-14 22:57

Maar doet het knakken dan ook pijn of dat niet? En als je bijvoorbeeld in schrijfhouding zit, is dat te hoog en doet dat pijn, of heb je dan juist geen pijn?

Als je namelijk geen pijn hebt als je in schrijfhouding zit, is de kans groot dat er wat mis is in het kapsel (de verbinding van je bovenarm met je schouder), als schrijfhouding wel pijnlijk is, is de kans groot dat er iets met een spiertje niet lekker zit.

Nogmaals, een fysio weet hier raad mee! :)

horseee6589

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-14 23:06

paardenmiep schreef:
Maar doet het knakken dan ook pijn of dat niet? En als je bijvoorbeeld in schrijfhouding zit, is dat te hoog en doet dat pijn, of heb je dan juist geen pijn?

Als je namelijk geen pijn hebt als je in schrijfhouding zit, is de kans groot dat er wat mis is in het kapsel (de verbinding van je bovenarm met je schouder), als schrijfhouding wel pijnlijk is, is de kans groot dat er iets met een spiertje niet lekker zit.

Nogmaals, een fysio weet hier raad mee! :)

Het knakken zelf doet geen pijn maar als ik mijn arm dan weer in de normale houding doe dan wel. Wat versta jij onder een schrijfhouding? Maar ik zou binnenkort wel evense fysio bellen!

paardenmiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-14 23:22

Met schrijfhouding bedoel ik dat je je arm zo moet houden, alsof je aan een tafel zit en wat gaat schrijven. Om het uit te proberen kan je natuurlijk ook gewoon aan een (hoog genoege) tafel gaan zitten en in de schrijfhouding gaan zitten die je in groep 3/4 hebt geleerd :)
Dus niet zo Afbeelding

Maar zo!
Afbeelding

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-14 13:21

Mijn schouder knakte ook ooit en toen had ik een slijmbeurs ontsteking. Lijkt er toch wel veel op ook wat je beschrijft.