Help! Ik knik mijn linkerheup in....

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Figaros

Help! Ik knik mijn linkerheup in....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-14 19:09

Hopelijk kan iemand van jullie mij aan een gouden tip helpen...

Deze winter 3 jaar geleden ben ik nogal raar van mijn paard gevallen en heb hierbij ernstige schaden opgelopen aan mijn lies. Nu zoveel jaar later mag ik daar nog steeds van nagenieten... Als ik licht rijd is er geen probleem maar zodra ik 2 proefjes achter elkaar moet gaan doorzitten ga ik scheef zitten en nog iets gespecificeerder is dat ik hierbij mijn linkerheup in knik... Waarschijnlijk komt het door misschien een beetje spanning dat ik het in mijn proef doe... Want in de training zien mijn beide instructeurs het niet, maar toch staat het verscheidende keren op de coupon... Waarom ik het doe? Geen idee, enige wat ik mij kan bedenken is dat de spieren niet even lang zijn aan beide kanten want als het wat kouder weer wordt heb ik ook last van mijn linkerlies.

Wie van jullie heeft hetzelfde meegemaakt en weet wat ik het beste kan gaan doen? Naar de sportschool of fysio? Of misschien wel iets compleet anders? :j

Figaros

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-14 20:04

Iemand?

Mungbean

Re: Help! Ik knik mijn linkerheup in....

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-14 20:13

Het meest voorkomende probleem bij paardrijden.
Inderdaad niet symmetrische ontwikkeling. Een combinatie fysio en pilatus kan goed helpen.

mrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-14 20:14

Ik ben pilatus gaan doen om zelf weer recht te worden en ik ben een poosje "overdreven" recht gaan zitten zozeer dat ik het gevoel had dat ik scheef zat. Verder heb ik behoorlijk wat oefeningen gedaan zodat mijn paard ook weer wat rechter op zijn benen terecht kwam.
De oorzaak van scheefzitten kan vanuit het paard komen van uit het zadel of vanuit jezelf.
Hier staan wat mooie tips: http://www.equicampus.com/de-ruiter/de-vicieuze-cirkel-van-het-rechtrichten

Martine

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-14 20:37

RUI -> MWS