Zoals de titel al zegt, ik heb elke dag last van hoofdpijn. Elke avond ga ik naar bed met hoofdpijn. Soms sta ik er mee op maar vaak begint het halve wege de middag. Soms kan ik duidelijk aangeven waar in mijn hoofd bv links voor. Maar vaak gaat het door mijn hele hoofd. Het gevoel dat elk moment dat ik beweeg mijn hoofd uit elkaar kan knallen. Alleen bij erge hoofdpijn slik is exedrin (als ik het goed schrijf). Paracetamol of iboprufen werken bij mij helemaal nietm soms werkt exedrin ook al niet.
Wie hebben nog meer last van veel en pijnlijke hoofdpijn en wat doen jullie er tegen? Welke medicatie bijvoorbeeld?
Ik leer altijd van andere bokkers die met ervaringen en ideeen komen dus kom maar op!
ik heb in 2010 hersenvliesontsteking gehad en op het randje gebalanceerd. Tijdens de hersenvliesontsteking niets geen hoofdpijn gehad. En ook tijdens de 3 weken durende antibiotica kuur ook niet.
helaas kwam er 2 weken nadat ik gestopt wa met de antibiotica hoofdpijn op zetten. Dit werd elke keer meer en meer. Denk dat ik wel 10 keer onder de scan heb gelegen. Wel 4 verschillende ziekenhuizen gehad. Was niets te vinden. Conclusie chronische onverklaarbare hoofdpijn. Leer er maar mee leven.
Helaas ging dit niet en heb ik heel veel vrienden en sociale contacten en zelfs mijn baan er door verloren.
Na lang zoeken van de ene arts na de andere en vam de fysio na de andere hoe heet die ook alweer. Werd het niets beter. Ik had voor de hele slechte dagen de dagen waarop iedereen ook kon zien dat ik pijn had hele zware pijnstillers (kom even niet op de naam).
Na lang zoeken ben ik terecht gekomen op het hoofdpijn centrum in Hengelo. Deze neuroloog heeft me weer een andere bloedverdunners voorgeschreven (had er al een aantal gehad) en deze hielp waarempel. De hoofdpijn is er minder door geworden en ik kan er mee leven. Maar blijft altijd aanwezig.
Alles moet ik plannen. Als ik eens een avondje uit wil moet ik er rekening mee houdem dat ik de dagen erna slecht ben.
Verder doe ik niets er tegen slik eigenlijk geen pijnstillers. Van teveel pijnstillers kun je ook weer hoofdpijn krijgen.
Dat was het wel zon beetje haha het id wel een lang verhaal geworden.
Ik heb het soms maanden achter elkaar maar ook zo weer maanden niet. Ben wel benieuwd naar hoe andere mensen ermee omgaan. Toen ik naar de dokter ging kwam het neer op jammer maar helaas. Bloed is nog wel nagekeken maar was goed.
Ik heb een hele poos hoofdpijm gehad, meerdere oorzaken. Vaak aan de voorkant van mijn hoofd (voorhoofd en achter mijn ogen). Dit bleek door mijn ogen te komen, sinds ik lenzen/bril heb is dat gedeelte hoofdpijn vrij:)
Daarnaast heel veel pijn achter (net boven mijn nek en trekt door naar boven). Dit is spanningshoofdpijn, door een verkeerde houding van mijn rug gaan er spieren gespannen staan. Therapie voor gehad om houding te verbeteren, niet geholpen omdat mijn spieren te vast zaten. Moet nu eerst mijn nek laten behandelen bij de fysio, om vervolgens nogmaals de therapie voor mijn houding te doen.. hopen dat het helpt..
CharIsabella
Geplaatst: 28-09-14 22:29
naproxen helpt bij mij als enige en dan nog niet altijd slapen ook 9 van de 10 keer niet,, als je veel stress hebt kan een sauna of een lekker lang warm bad met lavendel ook werken ik loop vaak met zonnebril op
ik heb soms weken achter elkaar hoofdpijn soms maanden maar het bos of strand doen ook wonderen mocht de zon er niet zijn
limilou
Geplaatst: 28-09-14 23:27
.
Laatst bijgewerkt door limilou op 02-02-22 00:42, in het totaal 1 keer bewerkt
Yep hier. Vanuit mijn spieren inderdaad maar heel vaak migraine en dan zo dat ik niks meer kan. Soms dagen achter elkaar. Huisarts, fysio, mri..Ik heb ooit een hersenschudding genegeerd en ik was al hoofdpijngevoelig. Wat wel helpt is een combi van naproxen en ibuprofen. En maagbescherming.
Ik zelf ben er nog nooit voor naar de huisarts geweest omdat er vaak toch niks uit komt.
Lisa_xxx@ Ik zelf heb ook vaak lucht te kort. Hierdoor gaap ik veel en wie weet komt mijn hoofdpijn daar door?
LadyMadonna@ Ik heb de test gedaan. Migraine komt er uit, maar ik ben niet echt overgevoelig voor geluid, soms wel wat voor licht maar niet extreem. Ook geen koorts of overgeven.
Kan je een maagbeschermer ook bij een drogist of zonder recept bij de apotheek halen? Want ik ga liever niet nogmaals naar de huisarts (ben kort geleden voor andere klachten geweest en hier heb ik verder onderzoek voor gehad en flinke rekeningen aan over gehouden)
Misschien een rare opmerking, maar heb je je ogen al eens laten meten? Ik had ook erg veel hoofdpijn, vooral aan de einde van de dag/avond. Nu ik een bril heb (met maar een afwijking van -1 en -0.75, maar wel een cilinder) is het al een heel stuk minder. Ik heb minder vaak hoofdpijn, hoewel ik mijn bril niet de hele dag draag. Alleen met inspanningen zoals tv kijken, auto rijden etc. Scheelt bij mij enorm!
linoleum
Geplaatst: 30-09-14 10:57
Ik doe hier ook mee. Heb het niet zo erg als sommigen hier, maar de laatste paar weken wel dagelijks aardig hoofdpijn. Kan nog wel functioneren, maar als ik hoofdpijn heb is concentreren wel erg lastig, merk dat ik meer fouten maak op werk (kassa medewerkster). Ook simpele dingen als hoofdrekenen wat eerder erg goed ging, gaat nu vaker fout dan goed. Merk dat vooral gebeurt als ik me moet concentreren op dingen dichtbij of op een scherm, auto rijden.
Van zomer heb ik hersenschudding gehad. Twee weken op bank gelegen en niks gedaan. Daarna paar weken nergens last van en nu sinds paar weken weer dagelijks. Ben op advies van mijn huisarts naar opticien geweest voor een oogtest. Maar daar kwam niks uit, met mijn ogen is niks mis. Morgenochtend weer een nieuwe afspraak met huisarts staan, kijken wat we verder kunnen doen.
Ik heb ook heel vaak hoofdpijn, soms zo erg dat ik niet meer rechtuit vooruit kan kijken en geen licht kan verdragen. Ik kan altijd precies aanwijzen waar het zit, meestal achter mijn rechteroog, slapen of een donkere kamer helpt ook niet dan, ik heb altijd het gevoel dat het te maken heeft met mijn neus, door allergieen heb ik vaak een verstopte neus.. Huisarts zegt dat het niet met elkaar te maken heeft.
TS, ik heb stapels maagbeschermers, wil je wel een aantal toesturen?
Ik zelf heb geen lang haar. Nog boven mijn schouders. Wel altijd vast. Ogen na laten kijken is inderdaad een goed idee.Ga binnenkort wel een keer heen. Ik heb ook altijd een verstopte neus. Vandaar miss me adem te kort en miss heeft dat dan allemaal met mijn hoofdpijn te maken? Happy_joy@ wat voor maagbeschermers heb jij allemaal? Dan kan ik ffies google.