Ik ben ondertussen een beetje ten einde raad en open daarom, geheel tegen mijn principes in, een topic op bokt. Ik hoop met name op ervaringen en tips. Ik zou het waarderen als in ieder geval deze post goed doorgelezen wordt.
Momenteel zit ik België en kan ik in verband met verzekeringen e.d. niet zomaar hier naar de huisdokter stappen. Bovendien is dit iets waarvoor ik al naar mijn eigen huisarts ben geweest.
Begin bij het begin, een aantal jaren terug maakte ik een goede klap van het paard af waardoor ik een dag later als nog op spoed belande met pijn hoog in mijn nek. Compleet doorgelicht, traumaprotocol is afgewerkt en aanvullend is er nog een CT scan geweest. Niks te zien.
Hierna ben ik al naar de huisarts toegestapt die me door verwees naar een fysio therapeut en iets later weer naar een manueel therapeut.
Een kleine tijd later bleek er iets goed mis te zijn in mijn oor (staat hier los van) maar moest daarvoor wel een twee keer een 4-5 uren durende operatie ondergaan. Hierbij heb ik zelf op mijn rug gelegen met mijn hoofd volledig naar rechts gedraaid in een 'klem'.
Sindsdien is mijn nek echt mijn zwakke punt gebleven. En dan gaat het met name om hoog cervicaal recht onder mijn schedelbasis. Pijn trekt door naar mijn schouders. Ik kan de precieze spieren aanwijzen die in mijn beleving pijnlijk zijn. Ik ben uiteindelijk bij een chiropractor en een sportmasseur geweest. Beide zijn leuk voor even, maar niet de oplossing. De chiropractor moet vaak mijn cervicale en thorocale wervels behandelen en van de masseur heb ik uiteindelijk de opdracht gekregen om triggerpoints in mijn sternocleidomastoideus te triggeren(?) Verder is het in mijn beleving de musculus trapezius die deze pijn opbouwt en vast houdt?
Ik voel de pijn opbouwen tot op een punt dat ik letterlijk misselijk wordt en ga dubbel zien van de pijn. De kracht vloeit uit mijn spieren weg en mijn hoofd voelt vervolgens wiebelig. Het zal ongetwijfeld stress zijn die ik in de loop van de week op bouw aangezien deze pijn met name in het weekend aanwezig is.
Ik zit momenteel dus in België en loop 40 uur stage in het ziekenhuis. Gezonde stress is onoverkomelijk lijkt mij? Het werk is lichamelijk niet top zwaar aangezien verbedden en verplaatsen met collega's e.d. gaat. Ik heb het hier naar mijn zin en eigenlijk geen heimwee. Negatieve stress ervaar ik dus niet.
Wie heeft er voor mij tips om deze pijn te verminderen op het moment dat het op zijn hevigst is. Of om te voorkomen dat de pijn uberhaubt ontstaat? Zijn er wegen die ik nog kan inslaan? Therapeuten die ik straks in NL kan proberen? Opties die ik mijn huisarts kan voorleggen? Ervaringen?