gordelroos in het oor

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

bluebeauty

gordelroos in het oor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-14 02:54

Hoi iedereen!

Misschien dat mensen dit herkennen en me tips kunnen geven en anders ben ik gewoon mijn verhaal even kwijt...

Ik had al 2 weken een zeer oor. Ik slaap met oordoppen en had wel eens vaker een gevoelig oor.

Nu werd de pijn steeds erger en ben ik bij de kno arts terecht gekomen die herpes constateerde. Hij heeft aciclovir zalf in mijn oor gedaan met een gaasje en ik moest de volgende dag terug komen. Ik heb diclofenac meegekregen voor de pijn.
Die dag en nacht nog veeeel pijn gehad (zenuwpijn) diclofenac hielp echt niks.
De volgende dag een nieuw gaasje met zalf in mijn oor en een kuur meegekregen (levofloxacine) omdat de arts bang is dat de herpes gaat ontsteken. Ik heb ook gezegd dat de diclofenac niet helpt en zaldiar meegekregen.
Ik moet maandag weer terug komen (en het gaasje tot die tijd in mijn oor laten zitten), want morgen is hij vrij. Als ik veel pijn heb moest ik contact opnemen met zijn collega.

Zaldiar werkt goed, maar heel kort. ) Ik kan niet goed kauwen van de pijn. De pijn "aanvallen" worden steeds erger. Om de 2 a 3 uur is de pijnaanval zo erg dat ik even niks kan. Het gaat door de linkerkant van mijn gezicht (kaak en wang). Ik kan tijdens zo'n aanval alleen maar ademhalen en hopen dat het snel overgaat, soms is dat maar 10 minuten en soms naar een half uur.....Dit is dus ook 's nachts, ik ben net wakker geworden van zo'n aanval....

Ik ga zowieso morgen de collega van de kno bellen of er niet een langwerkender pijnstiller is of 1 die ik elke uur kan innemen. Ik ga me ziekmelden van mijn werk morgen.

Iemand die dit herkent?

Horseware

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-14 03:05

Ik heb het niet in mijn oor gehad, maar net onder mijn borst. Ik weet hoe vreselijk de pijn kan zijn, dus ik wil je heel veel sterkte wensen en ik hoop voor je dat je er snel vanaf bent :(:)

bluebeauty

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-14 03:06

Dankjewel! Had jij ook zalf? en gebruikte je ook pijnstillers? Hoelang duurde het bij jou dat het over was?

Horseware

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-14 03:15

Ik was behoorlijk jong toen ik het kreeg (14 jaar) en heb niets anders gehad dan ibuprofen, wat dus niets hielp want zenuwpijn is gewoon amper te bestrijden -O- Ik heb er een week of 3 echt last van gehad, toen trok het langzaamaan weg.

bluebeauty

Re: gordelroos in het oor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-14 03:17

okee dankje, ben benieuwd hoe dit gaat verlopen....

Horseware

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-14 03:22

Ik hoop echt voor je dat je er snel vanaf bent want ik weet nog precies hoe de pijn voelde en dat was echt geen pretje :(

bluebeauty

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-14 08:15

Ik heb net gebeld met de assistente van de kno. Ik moet nu 4x per dag 2 paracetamol, 2x per dag tramadol en 3x per dag diclofenac, dan bouw ik een spiegel op en worden de "aanvallen" misschien minder. Het blijft lastig met zenuwpijn zei ze.... Nu hopen dat dit goed gaat werken. Maar 3 uur geslapen vannacht

genja

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-14 13:09

bluebeauty schreef:
Ik heb net gebeld met de assistente van de kno. Ik moet nu 4x per dag 2 paracetamol, 2x per dag tramadol en 3x per dag diclofenac, dan bouw ik een spiegel op en worden de "aanvallen" misschien minder. Het blijft lastig met zenuwpijn zei ze.... Nu hopen dat dit goed gaat werken. Maar 3 uur geslapen vannacht

Hopelijk heb je dan wel andere tramadol gekregen? niet de zaldiar? anders krijg je een beetje veel paracetamol binnen. Spiegel opbouwen is inderdaad een goed idee even een paar dagen op vaste tijden innemen.
Als je last blijft houden kan je nog vragen of je niet iets kan krijgen wat speciaal voor zenuwpijnen is zoals lyrica of gabapentine. (naddeel van deze middelen het heeft even nodig voordat het werkt)

Sterkte ermee!

Hikarii

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-14 13:15

Oef.. Laatste van iemand gehoord dat ze een vriend had waarbij het zijn hersenen in gegaan is..

Ik heb het laatst gehad, op mijn borst en rug. Kreeg alcohol met menthol en zink spul ofzo, dat erop deppen. Heb je dat al geprobeerd? Of lees ik daar nou overheen?

bluebeauty

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-14 13:15

Dankje genja!

Ja ik heb inderdaad andere tramadol gekregen, de zaldiar ligt even in de kast. Het gaat overdag nu redelijk met de pijn, maar rond een uur of 3 snachts word ik wakker van de pijn en kan dan niks meer innemen, omdat ik al de maximum dosering gehad heb overdag. (afgelopen nacht duurde de "pijnaaval" 3 uur lang...) Probeer het nu met meer tijd tussen in inname tijden, zodat ik dan 'snachts ook nog wat in kan nemen. (ben wel megazombie, maar pijn is veel minder nu overdag)
Kan ik dat voorstellen aan de arts denk je? lyrica of gabapentine? zou ik daar misschien minder zombie van zijn?

xberber; het zit in mijn oor. Ik moet nu elke werkdag naar de kno arts en hij doet er een gaasje met aciclovir in die ik er zelf niet uit mag halen.

genja

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-14 13:20

Tijden die bij ons in het ziekenhuis aangehouden worden:
paracetamol 7.00-12.00-17.00-22.00
diclofenac 7.00-15.00-22.00
tramadol 7.00-22.00 neem aan dat je tramadol 50mg hebt? op zich zou die ook nog naar 3x per dag mogen maar dat moet je dan even overleggen. Al zou ik die tot maandag als je weer contact hebt best even durven ophogen bv 7.00 en 19.00 uur en als je s 'nachts wakker wordt dan nog een. Moet het alleen niet te dicht op de ochtend dosering zitten.

bluebeauty

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-14 13:27

Ja ik heb 50 mg inderdaad.
Dat schema heb ik inderdaad ook.
Maar zelf mijn schema per vandaag wat aangepast naar dit;

Paracetamol
8.00 - 14.00 - 19.00 - 2.00 uur
Diclofenac
8.00 - 17.00 - 2.00 uur
Tramadol
8.00 - 22.00

Het zal niet precies 2 uur zijn, maar rond die tijd ongeveer. Word de laatste 3 nachten rond 2 a 3 uur wakker