Loperamide???

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Nienke89

Loperamide???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-14 04:44

Hallo allemaal,

Ik heb nu al een week lang buikgriep klachten. Ben gisteren naar de huisarts geweest en zij dacht dat ik nu wel een beetje aan het einde zat en dat ik me snel beter zou voelen.
Ik merk ook wel dat ik vandaag een aantal keer trek kreeg en ben verder ook niet misselijk ofzo. Maar zo gauw ik iets eet komt het er 10 minuten later met een noodgang weer uit }:0 .
Ik moest ORS nemen en remmers gaan slikken. Alleen had het idee dat die remmers helemaal niks deden. Dus net even aan het googelen gegaan en er staat op internet dat deze remmers inderdaad onzin zijn... -O-
Maar toen las ik over Loperamide en dat dit goed schijnt te helpen. Alleen raakte ik in de war...er staat dat het verkrijgbaar is als bijv. Diacure of Immodium. Maar ergens anders las ik deze producten niet hetzelfde effect hebben.

Dus nu mijn vraag, is Loperamide nou een bestanddeel wat in remmers wordt gebruikt en moet ik dus bijv. Immodium in huis halen. Of is Loperamide een remmer van zichzelf en dus ook onder deze naam verkrijgbaar?

Hopelijk weet hier iemand het antwoord zodat ik eindelijk weer gewoon kan gaan eten en snel opknap :-)

NoName126

Re: Loperamide???

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 05:23

Immodium remt hier alles.. wel even goed de gebruiksaanwijzing lezen.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 05:28

Immodium werkt wel hoor maar als je darmen erg geprikkeld zijn breek je er gewoon doorheen.

Let dus voorlopig ook wat je eet.
Niet te gekruid. Juist nu effe niet vezelrijk.

Huismiddeltjes van mijn Oma die ik in dit soort gevallen nog steeds inzet:

Begin met een geroosterd broodje met kaneel en een heel klein beetje suiker. Niet te dik boter.
Sterke zwarte thee zonder suiker
Banaantje
Witte licht gezouten rijst.

Dan kunnen je darmen weer wennen.

_Mikey_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 05:37

Loperamide is een stof. Deze stof zit onder andere in Immodium (=merk).

Werkt het? Ja, maar inderdaad, je kan er doorheen breken. Vraag anders je huisarts eens om advies.

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 05:37

Cola zonder prik werkt ook goed bij dit soort klachten :j

Loperamide is de werkzame stof en dit wordt o.a. verkocht onder de naam Imodium (dat is de merknaam), maar ook onder andere merknamen, zie hier https://www.farmacotherapeutischkompas. ... ramide.asp.
In deze link kun je zien dat het ook als Loperamide verkocht wordt en dat is dus gewoon hetzelfde qua werkzame stof, maar het kan andere hulpstoffen bevatten als bijv Imodium.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 07:52

De hulpstoffen kan je vergeten als je geen bijzondere allergieën hebt, merknaam of niet maakt voor de werking niet uit.

voedingsadvies van natasja is prima, en idd als je darmen erg van slag zijn kan je door loperamide heenkomen.

evt kan je ook nog tasectan proberen