Nog steeds last van gekneusde ribben na dik 4 maanden..

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

upendo

Nog steeds last van gekneusde ribben na dik 4 maanden..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-14 14:27

Jippie! :P

Ongeveer 4 maanden geleden werd ik wakker. Toen ik mezelf omhoog probeerde te duwen via mijn armen ben ik weer ingestort. :Y) Ik kon geen kracht meer zetten, alles deed pijn als ik mijn romp draaide en het werd niet beter. Na ongeveer twee weken (eigenwijs als ik ben.. 'Nee joh! Gaat wel over! Niks aan de hand!') heb ik toch maar een afspraak gemaakt met de huisarts.
Die zei dat er waarschijnlijk wat scheurtjes in mijn spieren zaten maar dat dat met twee weken wel geheeld zou zijn.

Niets van dat al. De pijn werd wel minder maar verdween niet.
Ondanks alles de dingen gedaan die ik moest en wilde, het belemmerde me wat dat betreft niet meer.

Op de tweede dag op mijn vakantie, tijdens het stappen kwam een van mijn vrienden gezellig bij me zitten na het stappen. Nouja.. Hij lanceerde zichzelf bovenop me. -O- :')
De volgende ochtend precies hetzelfde verhaal als bovenstaande. Ik kon weer niet steunen op mijn handen, draaien of wat dan ook.

Vervolgens ben ik van het paard afgedonderd vol op mijn rug (met als gratis cadeautje een set vastzittende spieren in mijn schouders) en toen was het wel weer klaar.
Voor een second opinion naar een andere huisarts gegaan en die meldde dat ik dan waarschijnlijk toch met een of meer gekneusde ribjes zat, vanaf de eerste keer al. (Don't ask me how, nooit geweten dat je zo ruig kunt slapen dat je daarbij je ribben kneust)

Hij meldde dat het nog wel zes weken kon duren voor ik er vanaf was.. Dit was ergens eind juli.

En inmiddels is het al eind september.. En dat is geen zes weken meer he. -O-
Ik word jaloers als ik mensen zie uitrekken, of hardlopen, of rekken en strekken.
Gelukkig kan ik nog wel paardrijden, als ik goed op mijn houding let..

Maar toch..
Is er iemand met soortgelijke ervaring?
Hoe lang duurde het, hoe kan je het het beste oplossen?
Is een rondje fysio misschien een optie?
Is het überhaupt normaal dat je er nog zo intens lang last van kan hebben? Ik voel me echt een medisch kneusje nu. :')

Koekeroekus

Re: Nog steeds last van gekneusde ribben na dik 4 maanden..

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-14 14:31

Ik heb vorig jaar tijdens een lancering te paard waarschijnlijk ook ribben gekneusd. Net onder mijn schouderblad. Af en toe voel ik hem nog steeds. Maargoed dat is maar een klein beetje. Misschien toch eens terug naar de huisarts en evt zorgen dat je door gestuurd word voor foto's of iets.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-14 14:49

Rustig aan doen is de enige tip die ik kan geven. En ja, het kan langer duren dan 6 weken. Helaas.

Hier was het een gebroken rib vorig jaar februari. Tot in juli/augustus last van gehad en soms voel ik hem nog steeds -O-

Pandameisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-14 14:53

ik heb het ook wel eens gehad maar dan door een broek dicht doen.

later bleek bij de rontgefoto's rib gebroken .

rib is kwetsbare plaats helaas :(

Rindin

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-14 14:56

Lijkt mij toch ook niet dat je met slapen je ribben kunt kneuzen. Lijkt mij eerder een geblokkeerde rib, zoalng die vastzit blijf je natuurlijk klachten houden. Mijn professionele mening; ga eens langs een manueeltherapeut, als er idd iets geblokkeerd zit dan kan de manueel daar prima wat aan doen.

Rindin

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-14 14:57

Pandameisje schreef:

Hoe trek jij in vredesnaam je broek aan??

Pandameisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-14 14:59

Rindin schreef:
Pandameisje schreef:

Hoe trek jij in vredesnaam je broek aan??

haha het was gewoon me broek knoop dicht doen en toen deed het pijn was de dag daarvoor gevallen met de ribben op de surfplank _/-\o_ dus wss zou dat knoopje dicht doen toch iets te veel voor me ribben zijn geweest hahah het was ook best strakke broek _/-\o_

Rindin

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-14 18:53

Ik dacht al, dat moet je er dan wel even bij zetten, anders durft half bokt straks alleen nog in een legging! :')

landvrouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-14 19:13

Ik heb meerdere malen mijn ribben gekneusd gehad. Je ribben "onkneuzen" is niet heel makkelijk. Je moet namelijk bedenken dat je je ribben nooit stil houd, ze bewegen heel erg veel. Hierdoor krijgen ze geen rust en kan het geneesproces lang duren. Bij mij is het langste herstel een herstel van een half jaar geweest, maar ik ben tussendoor wel op controle geweest bij de HA om het in de gaten te blijven houden.

Ik zou je dus zeker aanraden om het zelf in de gaten te blijven houden en eventueel toch ook weer een afspraak te maken bij de HA. Vooral omdat deze aangaf 6 weken. Je kunt sowieso bellen en even kijken wat ze daar zeggen.

Beauty26

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-14 19:23

Ik heb een x aantal maanden geleden mijn rug/stuitje gekneusd ( val van paard) en voel mn stuitje soms nog steeds!

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-14 20:16

Dat kan heel lang duren. Weet ik uit ervaring...
En opeens is het over. Maar je moet geduld hebben.

Pandameisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 19:24

Rindin schreef:
Ik dacht al, dat moet je er dan wel even bij zetten, anders durft half bokt straks alleen nog in een legging! :')

hahha zie ik het al voor me al die bokkers met legging het paard op _/-\o_

Hopke89

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 19:28

Ik heb december een aantal ribben gebroken, daar kan ik ook nog steeds wel last van hebben.
Echt die ribben, het is wat.
Maar wat apart, tijdens je slaap, denk dat die tip over manueel therapeut best wel een goede kan zijn.
Ribben duurt in ieder geval wel lang voor dat weer wat goed is.

knetterhard

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 20:46

Klinkt niet echt fijn Seline..
Heb je nog andere klachten? Last van misselijkheid etc?
Misschien eens langs een chiropractor gaan, omdat deze ook kijkt naar interne organen/weefsels in het lichaam en niet alleen de oppervlakkige spieren.
Je kunt door een kleine verkeerde draai inderdaad veel klachten krijgen.
Als het goed is word een chiropractor iedere maand 1x vergoedt, dus dat scheelt een hoop!
Hopelijk heb je er wat aan en veel beterschap!