Ongeveer 4 maanden geleden werd ik wakker. Toen ik mezelf omhoog probeerde te duwen via mijn armen ben ik weer ingestort.
Ik kon geen kracht meer zetten, alles deed pijn als ik mijn romp draaide en het werd niet beter. Na ongeveer twee weken (eigenwijs als ik ben.. 'Nee joh! Gaat wel over! Niks aan de hand!') heb ik toch maar een afspraak gemaakt met de huisarts. Die zei dat er waarschijnlijk wat scheurtjes in mijn spieren zaten maar dat dat met twee weken wel geheeld zou zijn.
Niets van dat al. De pijn werd wel minder maar verdween niet.
Ondanks alles de dingen gedaan die ik moest en wilde, het belemmerde me wat dat betreft niet meer.
Op de tweede dag op mijn vakantie, tijdens het stappen kwam een van mijn vrienden gezellig bij me zitten na het stappen. Nouja.. Hij lanceerde zichzelf bovenop me.
De volgende ochtend precies hetzelfde verhaal als bovenstaande. Ik kon weer niet steunen op mijn handen, draaien of wat dan ook.
Vervolgens ben ik van het paard afgedonderd vol op mijn rug (met als gratis cadeautje een set vastzittende spieren in mijn schouders) en toen was het wel weer klaar.
Voor een second opinion naar een andere huisarts gegaan en die meldde dat ik dan waarschijnlijk toch met een of meer gekneusde ribjes zat, vanaf de eerste keer al. (Don't ask me how, nooit geweten dat je zo ruig kunt slapen dat je daarbij je ribben kneust)
Hij meldde dat het nog wel zes weken kon duren voor ik er vanaf was.. Dit was ergens eind juli.
En inmiddels is het al eind september.. En dat is geen zes weken meer he.

Ik word jaloers als ik mensen zie uitrekken, of hardlopen, of rekken en strekken.
Gelukkig kan ik nog wel paardrijden, als ik goed op mijn houding let..
Maar toch..
Is er iemand met soortgelijke ervaring?
Hoe lang duurde het, hoe kan je het het beste oplossen?
Is een rondje fysio misschien een optie?
Is het überhaupt normaal dat je er nog zo intens lang last van kan hebben? Ik voel me echt een medisch kneusje nu.
dus wss zou dat knoopje dicht doen toch iets te veel voor me ribben zijn geweest hahah het was ook best strakke broek