(Ik heb de zoekfunctie al gebruikt, want dacht hier wel iets over te kunnen vinden, alleen niet echt iets gevonden.) Omdat mijn houding slecht is (vooral mijn benen) ben ik te paard hiermee bezig geweest. Ik merkte ook dat het paard beter liep en er meer ontspanning in kwam. Nou, super! Maar ik wil graag naast het paardrijden wat oefenen, aangezien ik maar één keer per week rij. Nu vroeg ik me af of mensen oefeningen wisten voor beenspieren. Ik rij soms zonder beugels voor mijn houding, maar lichtrijden zonder gaat nog heel stroef, ik denk omdat ik ook nog niet genoeg spieren heb daarvoor. Daarnaast zouden balans of ontspannings oefeningen wel fijn zijn, als iemand dingen weet die ik kan doen. Ik span me erg op, mijn benen trek ik snel op en mijn schouders ook, waardoor ik ook uit balans raak. Alvast bedankt!
Janneke2
Geplaatst: 21-09-14 19:25
Er zijn twee boeken 'centered riding' van Sally Swift waar hele grappige en handige oefeningen in staan. En er is het boek 'core awareness' van Liz Koch, ook zeer de moeite waard. Succes!