enorme muggenbulten

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

muntdrop

enorme muggenbulten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-14 11:12

Hallo lieve bokkers!

Al van jongs af aan heb ik dit probleem. Zodra ik door een mug wordt gestoken krijg ik een enorme bult. Vorig jaar had ik een schijf van 25 cm op mijn been en sinds gister heb ik een mooie schotel op mijn arm. Er komt ook van dat fijne gele vocht uit :').

Ik smeer altijd azaron of nestosyl, maar dat is natuurlijk gemaakt voor "gewone" muggenbulten en niet voor die schotels die ik heb. Wordt nu wel echt gek van de jeuk maar wil niet krabben.

Herkent iemand hier dit probleem? En hoe lossen jullie dit op??

Anoniem

Re: enorme muggenbulten

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-14 11:14

Klinkt dat je net zoals ik dus allergisch bent. Ik zelf doe er niks aan ja het jeukt en het doet pijn maar probeer er niet aan te zitten. Soms doe ik er een beetje ijs op, dat lijkt te verzachten.

Erin

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-14 11:14

Waarschijnlijk ben je allergisch voor muggen. Een vriendin van mij is dit ook, en die heeft pillen er voor. Is wel extreem spul, je mag bijv. niet meer autorijden als het op hebt. De naam ben ik even kwijt, maar misschien kan google je helpen ;)

Murthul

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-14 11:15

Is een soort van allergische reactie, weinig aan te doen. Je zou anti-histamine tabletjes kunnen proberen, die zijn gewoon verkrijgbaar bij de drogist.

Ik smeer zelf zwitsal voor babybilletjes op mn muggenbulten, helpt tegen de jeuk. :j

muntdrop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-14 11:33

Bedankt, ik ga eens kijken voor anti histamine tabletjes. Ik wil niet iets heftigs waardoor ik bijvoorbeeld niet meer kan autorijden, zo heftig is het ook weer niet. Maar ik ben telkens wel heel blij dat ik niet in mijn gezicht ben gestoken :')

Evti

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-14 11:36

Evti schreef:
Heb is in frankrijk een goedje gekregen bij de apotheek, zo 60 muggenbulten enorme schijven, koorts ed. S avonds opgesmeerd, s ochtend was het niet meer dan een stipje, geen jeuk meer. Al denk ik wel dat het een heel sterk middel is en je het niet al te vaak moet gebruiken. In noodgevallen zoals bij zon allergie moet je wel. Het heet onctose hydrocortisine, gaat vanaf toen standaard in de koffer mee. :D

Murthul

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-14 11:37

Ik smeer mezelfin de zomer in met deet-gel van de kruidvat, als ik dat braaf smeer word ik heel zelden gestoken. :)

NdV74

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-14 11:38

Inderdaad anti-histamine tabletjes (allerfree bijv.)
Gebruik ik ook op advies van de huisarts voor mijn allergie (dazenbeten).

obelix

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-14 13:04

Wat je ook zou kunnen proberen is met een blauwe pen er een rondje om heen te tekenen. Klinkt erg raar maar dat werkt bij mij (en anderen die deze tip hebben gehad) erg goed. Balen is dat he? Hier ook zomers volop last, zeker met de dazen beten. Dacht dat ik er nu wel vanaf was,maar nu hebben we door t wat me weer,veel knut muggen zitten. Daar krijg ik dus ook die reactie op met bulten en extreme jeuk.

MissCharlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-14 23:29

Ik herken het, ik loop zelf standaard rond met Benadryl, in Canada gehaald vorige zomer. Dat zijn ook allergie medicijnen. Werken super tegen de jeuk maar maken je wel heel slaperig. Ik heb ook de Benadryl spray, die laat de bulten ook nog eens slinken.

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-14 23:35

Mijn neefje heeft ook altijd enorm heftige reacties op muggenbeten. Hij heeft nu een drankje tegen die heftige reactie, als hij ouder is dan kreeg hij pillen oid.
Ik zou eens langs de huisarts gaan met een (foto van) die grote muggenbulten. Hij heeft er vast wel iets voor.