's Avonds ziektesymptomen krijgen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Nayomie

's Avonds ziektesymptomen krijgen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-14 19:32

Hoihoi,

Ik ben van plan om naar de dokter te gaan, maar ik wilde gewoon even naar ervaringen vragen.
Het zit zo. Sinds een ruime week word ik 's ochtends wakker met wat keelpijn en een stevige hoofdpijn. Na wat gedronken te hebben etc etc, gaat het helemaal prima. Geen ziektesymptomen, maar zodra het avond wordt, krijg ik last van keelpijn, hoofdpijn en bovenal, ontzettend warm en benauwd. Mond droogt snel uit, ondanks genoeg drinken voor mijn doen (vandaag bijna een liter op).

Wie heeft hier ervaring mee en weet eventueel wat dit kan zijn? :)

Groetjes

Geryon

Re: 's Avonds ziektesymptomen krijgen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 19:33

Misschien een lage luchtvochtigheid 's avonds waar je zo'n last van hebt?

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-14 19:35

Hmm, goede, had ik nog niet aan gedacht. Zou kunnen. Alleen er is niets anders aan dan voorheen. Geen verwarming oid in de slaapkamer. :)

xMaritt

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 19:38

Misschien toch meer proberen te drinken? 1 liter vocht op een dag is eigenlijk niet genoeg. Ik wil ook wel is gedurende de dag last krijgen van hoofdpijn en een droge mond en kan dit bijna altijd oplossen met drinken. Ik drink dan ongeveer 2 - 2,5 liter. Dit is overigens niet genoeg als het echt om uitdroging gaat, dan moet je blijven drinken (ook als je telkens naar de wc moet!).

Alleen ik vraag me af of je echt vochtgebrek hebt, aangezien de keelpijn en warmte daar niet door verklaart kunnen worden.

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-14 19:40

Hmm, deze klachten spelen zich overal in huis en uit huis af. Dus het blijft niet bij één ruimte.

Nja, 800 is voor mij best veel. Meestal blijf ik op een half litertje tot 600 ml.

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 19:43

Ik heb deze klachten vaak voordat ik griep krijg, misschien dat dat eronder zit.

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-14 19:44

Ik gok dat dat het niet zal zijn. Dit zijn meestal de klachten tijdens de griep, maar dan voel ik mij daarbij overdag ook heel duf. Het zou zo kunnen, maar ik gok van niet :)

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 19:45

Nayomie schreef:
Hmm, deze klachten spelen zich overal in huis en uit huis af. Dus het blijft niet bij één ruimte.

Nja, 800 is voor mij best veel. Meestal blijf ik op een half litertje tot 600 ml.

Misschien heb je daarom ook juist die klachten.
Je moet echt meer drinken.

horssie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 19:46

heey, zou t misschien door een allergie kunnen komen?
ik zelf heb hooikoorts en huisstofmijt en heb ook regelmatig deze klachten

Cynn
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 21:00

Halve liter per dag maar?? Oef gauw omhoog hoor! := Richting de 1,5 - 2 liter per dag.

Maar verder klinkt het ook wel als een aankomende griep..

dressagelady

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 21:08

Ik denk ook dat je ergens tegen aan zit te hikken (griep bv.)

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 21:14

met zo'n lage vochtopname is het geen wonder dat je s'avonds hoofdpijn hebt. Je drinkt echt veel en veel te weinig.
En zeker met deze temperaturen mag je veel en veel meer gaan drinken; denk dat je over de hele dag al meer uitzweet op dit moment dan dat je opneemt.
Gewoon een dikke anderhalve liter meer drinken op een dag en grote kans dat je geen hoofdpijn meer hebt.

ook je keelpijn klachten kunnen zeker van te weinig drinken komen. Je lichaam heeft vocht nodig. Sterker nog; we bestaan voornamelijk uit vocht. Krap 3 kwart liter drinken; geeft ts een virtuele schop onder dr kont; meer drinken jij, je lichaam gilt om vocht; luister ernaar

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 21:21

Ik kreeg deze klachten toen ik pfeiffer had. S'avonds flinke koorts en s'ochtends was het weg.. Later een vervelende keelpin erbi en toen bloed prikken en bingo :j

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 21:25

maar ts heeft s'ochtends ook klachten. Die weg gaan als ze wat gedronken heeft. Maar met zo'n lage vochtopname over de hele dag, krijgt ze s'avonds de klachten weer terug. Wat toch echt lijkt te duiden op vocht tekort.
En laten we eerlijk zijn; met een opname van 600 ml tot 800 ml over de hele dag is het meer dan aannemelijk dat het toch echt een vochtprobleem is.

Neemt niet weg dat een bezoekje aan de ha niet verkeerd zal zijn. Ik ben tenslotte geen arts. Maar weet bijna wel zeker dat als ha hoort hoe weinig ts drinkt, dat hij/zij het ook op vocht tekort zal gooien.

Tenzij klachten blijven, ondanks dat ts wel genoeg is gaan drinken; dan wordt het een ander verhaal natuurlijk.

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-14 21:29

Hmm pfeiffer zal het waarschijnlijk niet zijn. Ik zoen niet, heb smetvrees dus deel geen flesjes. Zou misschien nog wel door hoesten kunnen. :)

Nja, ik denk dat een bezoekje aan de dokter geen kwaad kan, dacht ik zo :D

1 1/2 tot 2 liter per dag? :oo Crisis, wat veel :=

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 21:29

Heb je hooikoorts of andere allergieen? Ik had het gisteren ook, vooral toen ik in bed lag.

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 21:31

Het is ontzettend benauwd buiten dus ik kan me goed voorstellen dat je net wat meer vocht verliest dan anders, dus ik zou inderdaad proberen een paar dagen flink veel te drinken, als dat niet werkt even langs de dokter :)

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 21:33

Dat hoeft niet perse water te zijn he; vruchtensap bv mag ook. Als het je dan beter lukt om aan de 2 liter te komen.

Ik drink ook geen 2 liter water op een dag hoor. Zal misschien een halve liter zijn. En verder vruchtensap en thee. Zit sowieso op 2 liter. En nu met dit warme weer denk ik eerder ruim 2 en een halve liter zelfs. Vooral water drink ik nu meer.

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-14 21:35

Ja nee dat snap ik. Ik drink ook niet alleen water. :j

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-14 04:29

je kan ook een leeg spa blauw flesje met je meezeulen en er daar 4 van drinken op een dag.
Ik dronk ook veel te weinig en toen vertelde een collega dat hij 3x dgs zo'n flesje drinkt bij de maaltijd. Dan zit je al op 1,5 dan hoef je er verdeeld over de dag nog maar 1.
De eerste dagen zal je meer bezig zijn met plassen dan met iets anders maar dat word vanzelf beter

spotterick

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-14 04:46

Bijna 1 liter, je weet dat je er MINSTENS 2 moet drinken he. Dit zijn typische tekenen van iemand die te weinig drinkt.

dorientjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-14 09:01

Minstens twee liter drinken per dag is echt onzin. Je moet zoveel drinken dat als je plast, je plast zo lichtgekleurd moet zijn dat je er de krant doorheen kunt lezen. Maar ik ben het er wel mee eens dat een halve liter per dag drinken echt veel te weinig is.

Dat drinken kun je ook opbouwen. Bv iedere dag een glas extra totdat je op 1,5 liter zit. Je zult merken dat je lichaam hieraan gaat wennen en dus ook gaat vragen om meer drinken.

Overigens is het qua vochtopname ook beter om de hele dag door slokjes te drinken in plaats van bv in een keer een halve liter weg te klokken.

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-14 09:31

Je drinkt idd te weinig.

Zo heb ik gisteren ook een dag gehad dat ik ter weinig heb gedronken (normaal kom ik wel aan die 2 liter) en vanmorgen opgestaan met het gevoel een kater te hebben :')

Ik zou toch echt proberen aan te leren dat je meer gaat drinken hoor. Probeer je zelf aan te leren dat je bij elke maaltijd ook een groot glas of flesje water drinkt. Dan gaat het later vanzelf.

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-14 12:21

dorientjuh schreef:
Minstens twee liter drinken per dag is echt onzin. Je moet zoveel drinken dat als je plast, je plast zo lichtgekleurd moet zijn dat je er de krant doorheen kunt lezen. Maar ik ben het er wel mee eens dat een halve liter per dag drinken echt veel te weinig is.

Dat drinken kun je ook opbouwen. Bv iedere dag een glas extra totdat je op 1,5 liter zit. Je zult merken dat je lichaam hieraan gaat wennen en dus ook gaat vragen om meer drinken.

Overigens is het qua vochtopname ook beter om de hele dag door slokjes te drinken in plaats van bv in een keer een halve liter weg te klokken.

En wat heb jij gestudeerd?

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-14 14:15

:')