Goed schoeisel voor lang staan

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

_mexx_lady_

Goed schoeisel voor lang staan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-14 18:01

Hey

ik begin maandag aan 5 weken stage in de verpleegkunde. Ik sta dan gemiddeld 8 uur per dag op de been en zoek hiervoor goed schoeisel.
Ik werk nu als jobstudent in de horeca en werk daar gemiddeld 5/6 uur per dag op mijn Vans maar na deze periode kan je me gewoon bij elkaar rapen. Rugpijn, pijn aan mijn voeten, enkels, knieën en benen.
Nu ben ik er vrijwel zeker van dat 8 uur op Vans niet gaat lukken.
All-stars gaan ook geen succes worden, als vans niet lukken dan gaan die het waarschijnlijk ook niet doen.

Maar nu, wat zijn goede schoenen? Ik wil er best wat voor betalen aangezien ik die schoenen de rest van mijn stages ook kan gebruiken. Mij is verteld dat een dikke zool sowieso al beter is dan een dunner zooltje.
Birckenstocks, crocs, all-stars en vans vallen sowieso af. Iemand van mijn opleiding raadde me aan om voor Nike Air max te gaan, maar kunnen die ook in de wasmachine om af en toe eens zuiver te maken?

Dus waar lopen jullie op? Hoeft niet per se een verpleegkundige te zijn, mensen die lang te been staan zijn altijd welkom :D

fjordjes

Re: Goed schoeisel voor lang staan

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 18:03

Ik haak meteen mee aan met je topic, ik zoek alleen inlegzolen want ik krijg werkschoenen van m'n werk. Ben op zoek naar. iets anders alsgemakken..

@ ts, je zou nog andere zooltjes erin kunnen doen. Heb vorig jaar eens gelzolen gehad en dat hielp redelijk.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 18:05

Ik zie al die verplegers en zusters altijd lopen op crocs, of die witte soort klompen? Geen idee hoe die heten!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 18:06

Inderdaad de schoenen die jij hebt absoluut NIET doen! Daar heb ik (van de all-stars) al behoorlijk veel klachten van gekregen en dan heb ik nog wel zooltjes. ;)

Wat mij aangeraden is om goed te kijken naar de schoen zelf. Stevige hak? Als je de neus met de ene hand vasthoud, en de achterkant met de andere kant, moet je eens kijken hoeveel je die 'tegen elkaar in' kan draaien. Dus bijv. neus naar je toe en hak van je af. Buigt ie heel veel door? Ook niet doen! Is ie minder buigzaam? Dan geeft hij een goede steun aan je voet! Dat vind ik tenminste wel altijd erg belangrijk voor goede schoenen (die moet ik sowieso hebben)

Nike is zeker een goed merk om eens wat van te kopen en die geven ook erg goede steun in het algemeen. :j (Door de steun krijg je minder last van andere klachten). Dat zijn tenminste de tips die ik je voor nu mee wil geven bij het kopen van schoenen. :) Mocht je nog meer willen weten vraag het maar, of mocht ik op nog iets komen zal ik het laten weten.

_mexx_lady_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-14 18:09

Oké mijn vans kan ik gewoon met zijn neus op zijn hak leggen dus die zijn echt niet meer goed.
Ik dacht dus aan Nike Air max aangezien die zo een overdreven dikke zool hebben, die leken me wel stevig, en over het algemeen is nike aan goed merk.

Ik wil totaal geen crocs. Je moest maar een naald laten vallen en door het gat vallen of iemand die over je heen braakt.
Mijn tante zei direct: Wolky! Maar met alle respect, die dingen zijn oerlelijk en niet echt voor iemand van 19 jaar. Het kan sportiever en dat wil ik ook graag dan

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 18:12

Sommige Wolkies vallen wel mee. :o
Ik heb er ook. :o

Twilight

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 18:14

mijn zusje werkte bij de Mac Donalds ook altijd op haar zwarte High Dunk Nike's en heb haar nog nooit horen klagen over rugpijn etc.

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 18:15

Ik werk in horeca en bijna al mn collega's dragen nike air max, niks anders dan positief zijn ze erover

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 18:16

Ik draag al mijn hele leven Air Max, loop er zo'n beetje altijd op! Zelfs met 35 graden in Frankrijk met een stevige wandeling. Nooit pijn gehad :) Ook geen koude voeten met -10 graden in de winter :D

Romanoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 18:18

Ik heb voor mn werk Ecco's. Ok t zijn niet allemaal hippe schoenen maar zitten best leuke tussen en die van mij gaan altijd dik 2,5 jaar mee :j!
Goed voetbed en nooit zere voeten/rug op de werkvloer.

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 18:19

Hardloopschoenen? :D

Ashley5

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 18:20

Ik werkte in het lab van het ziekenhuis en moest dar ook veel staan en lopen achter elkaar en ik heb al die tijd Nike schoenen gedragen. Ik weet niet welk merk, maar het is echt een super merk! Ze gaan bij mij erg lang mee en lopen gewoon super! Al moet ik wel zeggen dat ik een aangepaste zool in mijn schoenen heb door mijn knieproblemen.

0000

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 18:20

Ik sta en loop ook veel en werk op Steeds (jodphurs). Zou ik er meer aan uit kunnen geven had ik Ariats gekocht. Nou zijn, naast zwart, nette maar vooral stevige schoenen in mijn werk ook een vereiste, kan me voorstellen dat voor bijvoorbeeld een verpleegkundige dit soort schoenen te donker en te warm zijn.

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 18:21

Ik sta vaak op het lab en red goed op new balance! Hardloopschoen en zijn ook aan te raden.

Petpa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 18:22

Iris82 schreef:

Je moet inderdaad even zoeken... Maar sommige Wolkies vallen inderdaad mee!

Qua comfort zou ik in ieder geval voor de Wolkies gaan :j

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 18:24

Werkelijk waar... wat boeit het nou wat je aan je voeten hebt? Je hebt dus liever overal pijn dan 'voor schut' te lopen?

Soms snap ik de gedachtegang van mensen niet...

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 18:24

Van die hardloopnikes inderdaad? :D Zijn wat eleganter dan air max en wat steviger dan rosh runs. Kosten vaak maar 40 euro oid bij de scapino!

@Kim, ik zou ook niet met "lelijke" schoenen kunnen lopen, dan zou ik me constant zorgen maken wat iedereen wel niet denkt. Rationeel weet ik ok wel dat niemand het wat boeit maar ik zou me er niet fijn bij voelen. Puur onzekerheid.
Laatst bijgewerkt door MarlindeRooz op 18-09-14 18:25, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 18:25

Nayomie schreef:
Hardloopschoenen? :D

Die zijn niet om in het dagelijks leven op te lopen. :n
Je moet ze dus ook écht niet aandoen. Ik heb hardloopschoenen die pérfect zijn voor mij! (Met hulp gekocht van mensen die er verstand van hebben) Maar tijdens het warmlopen (dus het normale lopen) zijn ze niet heel erg fijn. Tijdens het hardlopen zijn ze super! Helaas dus niet geschikt om op te werken. :) Ze zijn namelijk bedoeld voor het hardlopen en niet voor het normale 'wandelen' of het erop staan. Het is mij dan ook afgeraden erop te lopen als ik niet aan het hardlopen ben.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 18-09-14 18:25, in het totaal 1 keer bewerkt

_mexx_lady_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-14 18:25

Hardloopschoenen wou ik eigenlijk deze week proberen, maar die van mij zijn van die goedkope schoentjes dus ik weet niet of die het lang gaan houden. Voor een half uurtje hardlopen gingen ze goed genoeg...
Ben toch maar aan het kijken voor Air Max, dan geef ik er maar een pak geld aan uit

Scapino zal ik ook een keer checken dan.

Conny_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 18:26

https://www.nursesdna.nl/

Klompen met leuke kleurtjes, vormpjes etc :D

Ik riep de eerste 2 jaar ook dat ik ze niet aan zou doen maar nu wil ik geen sneakers meer op het werk hoor!

Rintah

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 18:30

Petpa schreef:
Iris82 schreef:

Je moet inderdaad even zoeken... Maar sommige Wolkies vallen inderdaad mee!

Qua comfort zou ik in ieder geval voor de Wolkies gaan :j

http://wolky.com/shoes/diana/
deze zijn best leuk bijvoorbeeld :)

http://wolky.com/shoes/2713/
iets mindel leuk, maar door beschrijving mogenlijk toch het proberen waard, lelijk vind ik ze niet, wel een beetje lomp misschien.

_mexx_lady_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-14 18:31

Even gekeken naar die klompen, maar ik kan niet lopen op van die losse schoenen. Als ik even moet rennen dan schieten ze gewoon uit. Heb dit bij alle open schoenen. Die met die bandjes zijn misschien wel doenbaar

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 18:31

Beide bovenstaande linken zou ik nog niet dragen met geld toe. :=

Ik heb zelf al 9 jaar!!! echte crocks en ik heb ze bij huis aan en ze zijn nog onbeschadigd. Met uitzondering van een paar konijnentanden want die vinden ze gek genoeg niet zo mooi. :? :')
Laatst bijgewerkt door MarlindeRooz op 18-09-14 18:32, in het totaal 1 keer bewerkt

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 18:31

Conny_ schreef:
https://www.nursesdna.nl/

Klompen met leuke kleurtjes, vormpjes etc :D

Ik riep de eerste 2 jaar ook dat ik ze niet aan zou doen maar nu wil ik geen sneakers meer op het werk hoor!

Die bedoeld
e ik!! :D

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 18:32

_mexx_lady_ schreef:
Even gekeken naar die klompen, maar i
Code
k kan niet lopen op van die losse schoenen. Als ik even moet rennen dan schieten ze gewoon uit. Heb dit bij alle open schoenen. Die met die bandjes zijn misschien wel doenbaar

Staan ook dichte klompen bij!