Steken in de borst

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Tigress

Steken in de borst

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-14 10:26

hoihoi

Een van de weinige keren dat ik hier wat plaats, maar ik vraag me af of er iemand is die misschien iets gelijks heeft meegemaakt. Ik ga morgen naar de dokter toe :j

Ik heb al een aantal weken dat mijn linkerborst wat meer jeukt. Op zich niks mis mee, ik heb katten dus ik dacht dat het gewoon aan de haartjes van de katten lag. Nooit geen haartjes gevonden in mijn bh, maar soms vind je ze ook niet dacht ik dan maar :P
Sinds een paar dagen is er echter een ander probleem..ik voel steeds steken. Niet constant door, echt hooguit drie/vier seconden, maar ze zijn wel erg pijnlijk en komen minimaal 8 keer per uur voor.
Mijn tepel is ook wel eens erg pijnlijk (kan door de grond zakken van de pijn als dat gebeurd :')) Dacht eerst steeds dat ik er misschien op had geleund wanneer ik me omdraaide (ik ben ertoe in staat om zo'n kluns te zijn :')) maar uiteindelijk begon het me op te vallen dat ik er helemaal niet op leunde, maar dat het uit zichzelf gebeurde.

Al met al erg pijnlijk en steeds in dezelfde borst. Iemand enig idee wat het kan zijn of iets soortgelijks meegemaakt?

Maureen_M

Re: Steken in de borst

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 10:27

Ik lees even mee.. heb hier al meer dan een jaar last van maar ben echt te schijterig om naar de dokter te gaan....

Heb je het ook als je heel diep inademt dat je dan ook zo'n steek krijgt?

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-14 10:31

Nee, dat niet, het gaat bij mij echt richting de tepel dat het pijnlijk is, net ernaast zegmaar.
Bij mij is het nu de derde dag, en ik merk gewoon dat de pijn zoveel van mijn energie vreet dat ik alleen al daardoor eerder moe ben 's avonds -O-

Maureen_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 10:35

Mhhh nee dan wijkt dat van mij toch iets af

Misschien toch maar een bezoekje aan de dokter brengen... In een topic kan je alleen maar speculeren maar geen conclusie trekken toch!?

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-14 10:38

ik ga morgen naar de dokter inderdaad :j maar vroeg me af of er mensen waren die het herkenden, omdat ik nog nooit van zulke klachten gehoord had en google je meteen bij ernstige dingen brengt :')

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 10:50

heb dat in mijn pubertijd veel gehad, tegenwoordig minder (het is gesetteld, althans dat stekende gedeelte).. Bij mij blijkt het neer te komen op overgevoeligheid van tepelhoven en gevoelige actieve melkklieren.

dit begon als 'jeuken en steken'.. inmiddels is het:

af en toe wat jeuken of steken, vaker jeuk dan 'pijn'..
regelmatig veranderende vorm van borsten (ze zijn normaal rond, maar ze kunnen ineens een 'tuitje' vormen)..
en met wat hierboven staat kun je het ook wel raden. ik heb lactatie, geen volle romige stroom, want ik ben nooit zwanger geweest, noch schijnzwanger.. als mijn borsten irriteren dan hoeft er maar weinig druk op gezet te worden of er hangt een druppeltje doorzichtig met een vleugje wit erdoor heen (alsof er een sliertje melk in een druppel suikerwater zit).. op dagen dat mijn borsten echt van vorm veranderen en er staat echt druk op, dan neem ik de druk eigenlijk automatisch weg, zoals een moeder dat ook doet om de melk te laten stromen (wist dat niet, kwam erachter toen ik het opzocht).. schiet dan een klein straaltje van een halve seconden of zo ruim 1.5 meter bij mij vandaan en dan is het weer klaar en voelt het weer ok..

De tip is om het zo weinig mogelijk te stimuleren als dit het geval is, anders zit je in no time met een volwaardige melkproductie.

het kan ook een ontsteking zijn, maar dat kenmerkt zich meestal omdat het maar aan 1 zijde optreed en de eventuele afscheiding dan niet doorzichtig of wit is, maar troebel of gelig..

hopelijk kan je huisarts wat meer duidelijkheid geven erover.. Altijd verstandig om te gaan als er een afwijking is aan je borsten

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-14 10:54

Ik heb geen actieve melkklieren of veranderende vorm van mijn borsten. Zwangerschap zit er voor mij ook niet in, heb een relatie met een vrouw :')
Is een ontsteking vaak ook niet warm aan 1 kant? Hoe voelden de steken bij jou? Een groter gedeelte, of echt maar een klein stukje wat steeds een steek gaf?
Dankje voor je reactie iig :D

Ik hoop inderdaad morgen wat meer duidelijkheid te krijgen...al is het maar een simpele zenuw die knel zit :')

Ossie96

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 10:55

[quote="Tigress"]Ik heb geen actieve melkklieren of veranderende vorm van mijn borsten. Zwangerschap zit er voor mij ook niet in, heb een relatie met een vrouw :') quote]

:')

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 10:58

Goed dat je er even naar laat kijken. Ik heb dit ook een keer gehad en dat was toch echt een melkklier ;) Daarvoor hoef je dus niet zwanger oid te zijn. Het veranderd ook onder invloed van hormonen. De melkklier was bij mij ook opgezet, dus ik voelde ook een knobbeltje.
Dus bijna in paniek een afspraak gemaakt bij de HA, pijn was er nog maar het knobbeltjes was weg. het schijnt bij mij dus 1 melkklier te zijn die zich bij hormonale schommelingen (menstruatie ed) was vervelend gedraagd.

Jeuk had ik trouwens geen last van. Gewoon pijn.

Poeky

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 10:58

Zowel jeuk in een specifieke borst als pijnlijke steken in de borststreek zijn hier bekend. Pijn in of rond mijn tepel heb ik niet echt last van.
Waar de jeuk vandaan komt weet ik tot op heden nog niet, dat komt en gaat ook echt in periodes.

De steken zijn bij mij wel echt in de borststreek, dat voelt alsof ik messen in mijn longen krijg en dan kan ik seconden lang niet doorademen en stokt mijn adem. Na een half jaar onderzoeken zijn de dokters er op uitgekomen dat dit komt door chronische ontstekingen in de spiertjes/pezen tussen mijn ribben. Bij stress verergert dit altijd heel erg, in rustige periodes kan ik er meer dan een week niks van merken.

Bezoekje aan de dokter lijkt mij inderdaad verstandig :)

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-14 11:06

:j
Ik gok inderdaad gewoon op een vervelende melkklier of een zenuw die knel zit :)
Maar dan kan ik er dus nog op tijd bij zijn als dat het gewoon is :D Ik weet niet hoe ik op knobbels moet voelen, ik heb wel filmpjes gezien maar ik weet nooit hoe het aan zou moeten voelen :') Een borst is niet mooi vlak van binnen lijkt me, dus je voelt altijd wel bobbeltjes...of ben ik nou gek? :')

Ik wil de dokter ook meteen even laten kijken naar de vreemde vormpjes die op mijn tepelhof zijn gekomen sinds een tijdje. Dacht eerst dat het gewoon poriën waren, maar als we dan toch een chek-up doen dan maar meteen helemaal :')

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 12:16

Tigress schreef:
:j
Ik gok inderdaad gewoon op een vervelende melkklier of een zenuw die knel zit :)
Maar dan kan ik er dus nog op tijd bij zijn als dat het gewoon is :D Ik weet niet hoe ik op knobbels moet voelen, ik heb wel filmpjes gezien maar ik weet nooit hoe het aan zou moeten voelen :') Een borst is niet mooi vlak van binnen lijkt me, dus je voelt altijd wel bobbeltjes...of ben ik nou gek? :')

Ik wil de dokter ook meteen even laten kijken naar de vreemde vormpjes die op mijn tepelhof zijn gekomen sinds een tijdje. Dacht eerst dat het gewoon poriën waren, maar als we dan toch een chek-up doen dan maar meteen helemaal :')

eigenlijk altijd vanaf verschillende plekken richting de tepel (niet continue heen en weer steken, maar korte scherpe steek af en toe vanaf een willekeurige plaats richting het centrum.. meestal komt de steek ook niet van 'diep' maar lijkt vanaf dicht bij het oppervlakte te beginnen en beweegt richting de tepelhof (richting van de steek).

als er een pijn periode is, dan betreft dit altijd de tepel zelf (dus niet stekend, maar pijnlijk). bij aanraking kan dat varrieren tot irriterend beetje auwie, tot het gevoel alsof er een scherp iets binnen in de tepel zit dat bij aanraking 'snijdt'.. gelukkig komt dat nog maar weinig voor hier..

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-14 14:14

Ik heb het steeds vanaf 1 plek en voelt vrij ''diep''
Als ik last van mijn tepel heb dan is dat echt het snijdende gevoel (ik kan dan dus haast door de grond zakken) en helaas komt dat bij mij wekelijks meerdere malen voor -O-
Ik moet morgen om 10 voor 10 bij de dok zijn, dus morgenochtend weet ik meer :j

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-14 17:23

Helaas, dokter kon niks vinden...maar dan ook echt niks. Niks wat het wel kon zijn, dus zit nu alsnog met vraagtekens -O-

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-14 22:43

wat je kunt proberen is of warme compressen iets uithaalt of juist koelen of je laten doorverwijzen voor een foto eventueel zodat je zeker weet dat het geen enge dingen zijn

AmyxDomino

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-14 22:53

Oh wat vervelend.. Misschien wordt het vanzelf wat minder?
Ik heb hier ook last van maar niet zo heftig, jaar geleden begon het ook met jeuk en dat werd langzaam een vrij diepe stekende pijn. Dacht af en toe dat ik een hartaanval zou krijgen :') Maar ik merk de laatste tijd dat het meer opspeelt rond mijn menstruatie, dus misschien heeft het toch met hormonen te maken?

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-14 22:55

Kan hij je niet doorsturen naar het ziekenhuis? Dat ze het daar wat grondiger onderzoeken?

LiVetime

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-14 23:01

Tigress schreef:
Helaas, dokter kon niks vinden...maar dan ook echt niks. Niks wat het wel kon zijn, dus zit nu alsnog met vraagtekens -O-

Ik had hier bijna altijd last van tijdens mijn ongesteldheid... Zelfde klachten. Ik denk dat het bij jou ook hormonaal is :j

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-14 08:37

Menstruatie zit er nog niet aan te komen, en ook de eisprong niet. Als ik last van mijn hormonen heb uit zich dat altijd anders. Maar met de hormonen heb ik wel rekening gehouden inderdaad :j

Warmtecompressen kan ik proberen, misschien helpt het wat. Mocht het nog wat langer aanhouden (heb eigenlijk geen zin om 4 tot 6 weken te wachten voor ik weer naar de dokter kan ermee _O- ) ga ik gewoon weer heen en eventueel vragen om verder te kijken ;j