Maximum dosis paracetamol?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Maximum dosis paracetamol?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-14 20:10

Hallo dames en heren :)

Ik heb al sinds vanmorgen hele erge last van mijn rug. En dan heb ik het niet over een beetje stroef of stijf, maar echt zo veel last dat ik niet recht kan liggen, zitten of staan zonder te vergaan van de pijn. Het zit ook op een hele gerichte plek. Door een permanente blessure ben ik wel gewend aan het hebben van rugpijn. Ik heb vandaag contact gehad met mijn huisarts en die wilt toch dat ik probeer met huis tuin en keuken pijnstillers een paar dagen vol te houden.

Nou vroeg ik me af wat de maximale dosis paracetamol is. 1000 mg heb ik vanmorgen genomen maar daar heb ik niet zo veel van gemerkt, heb alleen geen flauw idee bij hoeveel het schadelijk wordt.

Iemand een idee?

ElineR

Re: Maximum dosis paracetamol?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-14 20:11

Dacht dat dat meestal op het doosje stond. En anders de beschrijving, zo'n tabel met leeftijden en hoeveel je er mag.

Youknowme

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-14 20:12

6 X 500 mg mag je per dag
Edit,8 idd mn dosis is vermindert ivm zwangerschap.
Laatst bijgewerkt door Youknowme op 17-09-14 20:16, in het totaal 1 keer bewerkt

Retlaw

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-14 20:12

Max 8 x 500 gram per dag.

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-14 20:13

8 x 500 Mg dus 4 keer 1000 Mg maar dit kan je makkelijk op internet of het doosje terug vinden

Annem84

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-14 20:15

Na mijn operatie kreeg ik her advies van het ziekenhuis om een paracetamol spiegel op te bouwen dus per 2 van 500 mg te pakken en elke 6 uur te herhalen.

Ik geloof iets van max 8 per dag.

Maar dit mag slechts tijdelijk en t is niet fijn voor de gevoelige maag..

ElineR

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-14 20:17

Elke zes uur 2 van 500 mg is toch 8 :=?

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-14 20:18

wat is het voor soort pijn?Als 1000 mg niets doet dan denk ik dat 3x 1000 ook niets doet,verdeelt over de dag dan..
Waarschijnlijk heb je meer baat bij naproxene.Maar daar is je maag helemaal niet blij mee.
Of probeer eens een combi pijnstiller?Paracetamol/caffeine/codeine bijvoorbeeld?(neeee...codeine word niet alleen gebruikt tegen hoesten)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-14 20:20

Ik weet het, toen mijn blessure net is komen opzetten heb ik ook codeïne geslikt tegen de pijn.

Het is een hele zeurende pijn, maar het gaat me er meer om wat ik nu even kan doen om de pijn tegen te gaan zodat ik vannacht lekker kan slapen. Had eerder altijd zwaardere pijnstillers in huis voor dit soort momenten, maar ik heb op dit moment alleen paracetamol in huis... Vandaar dat ik niks anders kan nemen

Pieneliene

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-14 20:20

Wij zeggen na operaties altijd 4x daags 1000 mg. En dit ook standaard nemen. Je moet zeg maar een spiegel opbouwen. De tijden zetten wij meestal om 8, 12 17 en 22.
Heb je de mogelijkheid om naar de drogist te gaan? Je kan daar een vervanger van diclofenac halen. Dat is ook iets spierverslappend wat bij rugproblemen ook fijn kan helpen! Ik ben even de naam kwijt maar het is ook een nsaid. Die dan eventueel 3x daags innemen, maar alleen nadat je wat gegeten hebt.
Uiteraard als paracetamol voldoende s het daar bij laten. Heel veel succes!!

Edit; volgens mij bedoel ik naproxen!
Laatst bijgewerkt door Pieneliene op 17-09-14 20:26, in het totaal 1 keer bewerkt

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-14 20:22

Heb je geen Diclofenac in huis? Werkt een stuk beter!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-14 20:31

Ik hàd diclofenac, heb een paar weken geleden de laatste opgebruikt...

Ik heb nu geen mogelijkheid meer om naar een drogist te gaan, alles hier in de buurt is al dicht helaas.. Denk dat ik nog een keer 1000 mg ga nemen, misschien 1500, en dan maar gewoon m'n ogen dicht doe en hoop voor het beste... Morgen idd maar even naproxen halen

Youknowme

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-14 20:34

Beetje eten en dan direct 2 nemen. Maar weer uit ervaring dat het niet helpt voor rug pijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-14 20:36

Youknowme schreef:
Beetje eten en dan direct 2 nemen. Maar weer uit ervaring dat het niet helpt voor rug pijn.

Het heeft bij mij tot nu toe ook nog niet gewerkt, maar als je echt ligt te janken van de pijn aan je rug en je kan niks anders dan paracetamol nemen ga je toch maar proberen :=

Retlaw

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-14 20:38

Als het na een spiegel opbouwen nog niet werkt zou ik zeker weer bellen! Sterkte!

Youknowme

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-14 20:40

Emmaa_ schreef:
Youknowme schreef:

Het heeft bij mij tot nu toe ook nog niet gewerkt, maar als je echt ligt te janken van de pijn aan je rug en je kan niks anders dan paracetamol nemen ga je toch maar proberen :=

Ook dat ken ik, ik ging met gemak over de max dosis heen en heb toen van de huisarts naproxen gekregen, de betere dan die je bij de apotheek kan krijgen. Dus ik zou als ik jou was naar je huisarts gaan!

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-14 20:41

Paracetamol helpt in principe prima tegen rugpijn, maar voor sommige mensen zal een NSAID beter zijn. Maar om nu te beweren dat paracetamol niet helpt tegen rugpijn is wel heel kort door de bocht...

4 keer per dag 1000 mg nemen en even een gift of twee/drie afwachten om te bepalen of het voldoende helpt. Anders opnieuw overleg met de huisarts of naproxen oid bijslikken (als je geen maagproblemen hebt).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-14 20:42

Retlaw schreef:
Als het na een spiegel opbouwen nog niet werkt zou ik zeker weer bellen! Sterkte!

Dat is ook zeker het plan, maar kan er sowieso pas morgen terecht en tot die tijd moet ik het toch echt even volhouden... Lees op het doosje dat ik bij menstruatiekrampen 2000 mg in een keer mag innemen dus denk dat ik dat maar even ga doen alsof ik menstruatiekrampen heb :=

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-14 20:45

Balen, zou bijna een doosje komen brengen :(:) Tja dan weet ik het ook zo niet, maar overdosis paracetamol is volgens mij niet heel veel voorkomend. Dus giet maar vol ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-14 20:46

Ik ga gelijk maar even al m'n tassen openmaken en kijken of ik toevallig nog ergens een verloren strip ibuprofen kan vinden _O-

Pieneliene

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-14 20:51

BaileyMix schreef:
Balen, zou bijna een doosje komen brengen :(:) Tja dan weet ik het ook zo niet, maar overdosis paracetamol is volgens mij niet heel veel voorkomend. Dus giet maar vol ;)

nou ik zie ze vaak genoeg..
4-6x een gram maar zeker geen weken.
heel veel succes!

Annem84

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-14 21:04

Heb je geen ziekenhuis in de buurt met een 24uurs apotheek?

Hier is de apotheek van bernhoven ziekenhuis 24 uur per dag open. Maar Uden nogal een eind rijden voor je.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-14 21:55

Annem84 schreef:
Heb je geen ziekenhuis in de buurt met een 24uurs apotheek?

Hier is de apotheek van bernhoven ziekenhuis 24 uur per dag open. Maar Uden nogal een eind rijden voor je.

Er zal vast ergens in Utrecht wel een apotheek zijn die 24/7 open is, maar ik woon niet in een buurt waar je heel gemakkelijk 's avonds met de fiets op pad kan in je eentje en het dichtstbijzijnde ziekenhuis is voor mij drie kwartier fietsen.

Ik heb ondertussen paracetamol en ibuprofen genomen, mijn huisgenoot had nog ibuprofen, en de pijn is nu een stuk meer "gedempt". Denk dat ik zo maar lekker een kop thee ga drinken en dan ga slapen, en dan morgen even aankijken hoe het gaat!

Pieneliene

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 07:51

Hoe is de nacht gegaan??

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 07:57

Paracetamol doet bij mij ook bijna niks terwijl ibuprofen wel goed werkt. Misschien geld dat ook voor jou.